Olen päättänyt satsata uuden vuoden herkkuihin 7,50 euroa, mitä suosittelet?
Kyse ei ole siitä, etteikö ole ruokaa kaapeissa tai että nuo olisivat viimeiset rahat, tuo on vain budjetti, jonka olen tällä kertaa päättänyt. Testaan myös ihmisten lukutaitoa tässä.
Kommentit (21)
Suoshittelen potaattoa läskkesoossella
suolaisia ja makeita lettuja/ vohveleita ( jos rauta löytyy)
En voi mitenkään hyväksyä tuollaista törsäämistä ja pröystäilyä.
Uuniperunoita, kastikkeeksi kermaviiliä/turk.jugurttia, voileipäkinkkua silpuksi, tonnikalaa, jne edullista.
Nakit ja perunasalaatti. Hyvällä suunnittelulla ja jos löydät halpoja nakkeja voit tehdä salaatin itse. Hyvää tulee.
Suolatikut Lidlistä 1€,tortilloja 1€ ja juustokastiketta 1,€, salsaa 1€, kurkku 1€, kirskikkatomaatteja 1,50€ ja creme fraiche1€.
Tulee niin pieni kuukausibudjetti että jos olet todella herkkusuu niin leivo vaikka pullaa ja pakasta. Muussa tapauksessa pieni karkkipussi tai sipsipussi joka toinen kuukausi, tai säästä johonkin synttäriin tai juhannukseen tms. ja osta kerralla enemmän.
Italialainen perunasalaatti (googleta pastamuijien ohje), lisäksi paketti laadukkaita nakkeja.
Perunasalaatti 1,5e, nakit 2e, patonki 1,5e ja limsaa tai 1,5l alkoholitonta siideriä 2,5e
Tai sipsejä 2e, porkkanoita 1e, kaupan lihapullia 1e, kermaviili 0,7e, dippikastikepussi 1,3e ja glögipurkki 1,5e.
Joulun jälkeen tuolla saa vaikka mitä! Meillä ainakin usein esim graavilohet eurolla joulun jälkeen, samoin sienisalaatit ym. Tekisin ehkä uuniperunoita ja sinne täytteeksi vaikka kalaa ja creme fraichea ym.
Vierailija kirjoitti:
Tulee niin pieni kuukausibudjetti että jos olet todella herkkusuu niin leivo vaikka pullaa ja pakasta. Muussa tapauksessa pieni karkkipussi tai sipsipussi joka toinen kuukausi, tai säästä johonkin synttäriin tai juhannukseen tms. ja osta kerralla enemmän.
aivan totta, tätä tuo ap.n vihjailu lukemisesta siis tietenkin tarkoitti.
https://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/miten-kirjoite…
Hedelmäsalaattia