What !!? :D. Olen jätänyt vuokrat 13 kuukauden ajan maksamatta eikä kukaan kysele mitään. Mistähän kysymys??
Eka kuu jännitti silloin, mutta sen jälkeen olen ihan huoletta jättänyt maksamatta. Onneksi kukaan ei ole kysellyt mitään sillä rahoja ei enää ole minulla.
Aloin vain miettiä, että onkohan vuokranantajalle sattunut jotain?
Kommentit (30)
Luultavasti on.
Mutta sitten, KUN tuo huomataan niin olet ongelmissa.
Ellei sinulta löydy koko summaa säästöstä. Siltikin sinut voidaan määrätä muuttamaan pois rästien takia.
No itse yleensä odotan aika kauan ja laitan ne sitten suoraan perintään, mulle yksi lysti haluaako vuokranantaja maksaa muutaman tonnin vai reippaasti yli kymppitonnin ja petossyytteen päälle.
Vuokranantajasi tarkistaa vuokrien maksun aina vuoden vaihteessa. Pakkaapas kamasi valmiiksi 😀
Eiköpä ne joku huomaa ja kohta sinä huomaat olevasi ulosotossa.
Vierailija kirjoitti:
No itse yleensä odotan aika kauan ja laitan ne sitten suoraan perintään, mulle yksi lysti haluaako vuokranantaja maksaa muutaman tonnin vai reippaasti yli kymppitonnin ja petossyytteen päälle.
Miksi vuokranantajan pitäisi maksaa yhtään mitään jos vuokralainen ei maksa vuokriaan?
Sanot että oot maksanu ukolle käteisellä ennakkoa
Vierailija kirjoitti:
No sinä et peri killinkiäkään keneltäkään kun et edes tiedä mikä on vuokranantaja.
Tuli vahingossa tekstinsyötöllä vuokranantaja kun piti laittaa että vuokraaja. Mulle on siis yksi lysti tuo, isompi potti mulle jos jättää maksamatta monelta kuukaudelta. Itselläni on 58 vuokra-asuntoa.
No, eipä sillä ole merkitystä, mistä on kyse. Ennemmin tai myöhemmin noi menee perintään, ja jos sinne ei saa maksettua, oikeuteen ja ulosottoon.
Yksityinen vuokranantaja? Vanhus? Ehkä sairaalassa ja kukaan ei edes tiedä, että hänellä on sijoituksia. Hoitavat vain laskut. Sitten kun kuolee, omaisuus tulee ilmi ja perikunta osaa vaatia.
Toivottavasti tämä on provo eikä kukaan oikeasti ole noin tyhmä🤦🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Tuli vahingossa tekstinsyötöllä vuokranantaja kun piti laittaa että vuokraaja. Mulle on siis yksi lysti tuo, isompi potti mulle jos jättää maksamatta monelta kuukaudelta. Itselläni on 58 vuokra-asuntoa.
Tuohan on ihan umpityhmää. Annat potin kasvaa niin isoksi ettei vuokralainen pysty sitä ikipäivinä maksamaan, ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi.
Olet kyllä niin pihalla etten usko hetkeäkään että sinulla on vuokra-asuntoja, paitsi se jossa itse asut.
Meillä oli vähän samantapainen tilanne, kun äitini sairastui Alzheimerin tautiin emmekä me omaiset heti tajunneet, että hän ei osannut enää valvoa vuokranmaksua. Tosin äidin vuokralaiselta ei jäänyt vuoden vuokria maksamatta, ainoastaan 4 kk. Lopulta otin yhteyttä vuokralaiseen ja hän maksoi rästit vähitellen, aika kauan siinä meni, mutta emme viitsineet häntä häätääkään.
Alappa pikkuhiljaa pakata, sillä edessäsi on lähiaikoina uuden asunnon etsintä!
Erään yliopistokaupungin opiskelija-asuntojen isännöitsijä oli laittanut osalle asukkaista oman sivutilinsä nron vuokranmaksutiliksi. Alkoivat vuokralaiset ihmettelemään, kun toisille tuli maksamattomasta vuokrasta huomautus ja karhu, toisille ei mitään. Asia selvisi, niistä omaan liiviin osoitetuista maksuista ei sattuneista syistä laitettu karhua, ei kyselty. Petokseksi määritteli käräjäoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan umpityhmää. Annat potin kasvaa niin isoksi ettei vuokralainen pysty sitä ikipäivinä maksamaan, ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi.
Olet kyllä niin pihalla etten usko hetkeäkään että sinulla on vuokra-asuntoja, paitsi se jossa itse asut.
No eihän toi saa rahojaan kummassakaan tapauksessa. Ne, jotka jättää vuokrat maksamatta, on yleensä täysin varattomia, joten voit juu pistää kaiken ulosottoon mutta koska niillä ei ole rahaa, et saa rahaa. Ainoa seuraamus vuokralaiselle on pitkällisen taistelun jälkeen häätö ja merkintä rekisteriin. Mutta koska rekisterit eivät ole avoimia, vuokralaisen seuraava hyväuskoinen vuokranantaja ei saa tietää tästä asiasta, joten hän voi loisia taas monta kuukautta seuraavan vuokrantanajan piikkiin. Yhteiskunta on järjestänyt tän jutun niin, ettei vuokranantajalla ole mitään oikeuksia, vain velvollisuuksia.
Sulle ap tulee häätö jossain vaiheessa. Mutta älä ikinä avaa ovea, kun ovikello soi. Älä myöskään vastaa puhelimeen. Niin kauan kuin haastemies ei saa sua todistetusti kiinni, sua ei voi häätää. Hyvässä lykyssä voit asua koko elämäsi siinä. Tää yhteiskunta on sun puolella, onnittele siis itseäsi ja yhteiskuntaa tästä upeasta yhteistyöstä keskenänne!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä on provo eikä kukaan oikeasti ole noin tyhmä🤦🏻♀️
No tottakai on Provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä niin pihalla etten usko hetkeäkään että sinulla on vuokra-asuntoja, paitsi se jossa itse asut.No eihän toi saa rahojaan kummassakaan tapauksessa. Ne, jotka jättää vuokrat maksamatta, on yleensä täysin varattomia, joten voit juu pistää kaiken ulosottoon mutta koska niillä ei ole rahaa, et saa rahaa. Ainoa seuraamus vuokralaiselle on pitkällisen taistelun jälkeen häätö ja merkintä rekisteriin. Mutta koska rekisterit eivät ole avoimia, vuokralaisen seuraava hyväuskoinen vuokranantaja ei saa tietää tästä asiasta, joten hän voi loisia taas monta kuukautta seuraavan vuokrantanajan piikkiin. Yhteiskunta on järjestänyt tän jutun niin, ettei vuokranantajalla ole mitään oikeuksia, vain velvollisuuksia.
Sulle ap tulee häätö jossain vaiheessa. Mutta älä ikinä avaa ovea, kun ovikello soi. Älä myöskään vastaa puhelimeen. Niin kauan kuin haastemies ei saa sua todistetusti kiinni, sua ei voi häätää. Hyvässä lykyssä voit asua koko elämäsi siinä. Tää yhteiskunta on sun puolella, onnittele siis itseäsi ja yhteiskuntaa tästä upeasta yhteistyöstä keskenänne!
Sinäkin puhut nyt asioita, jotka ei pidä paikkaansa. Maksuhäiriömerkinnät voi tarkistaa, myös se yksityinen vuokranantaja näkee merkinnät. Itse tarkistan ne Bisnodelta. Haastemiehen ei tarvitse tavoittaa asukasta henkilökohtaisesti, toki siihen pyritään, mutta ei se ole vaatimuksena, vaan häätö voidaan laittaa lopulta vireille, vaikka asukas olisikin onnistunut välttelemään haastemiestä.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että oot maksanu ukolle käteisellä ennakkoa
Kuinkahan tuossa kävisi oikeudessa? Laittaa vastineeseen, että käteisellä on maksettu vuokranantajan tahdosta ja ikinä ei ole mitään kuittia annettu, vaikka useasti on pyydetty. Tässähän olisi siis vuoden vuokrat kysymyksessä ja vasta nyt alettaisiin perätä rahoja.
On