Vaihdatko maskin joka kerta uuteen puhtaaseen kuten pitäisi?
Vai onko maskisi aina se sama likainen kierrätysmaski, jolloin se ei juurikaan estä koronaa tulemasta/leviämästä?
Kommentit (25)
Kyllä käytän yhtä maskia useamman kerran. Käytän muutenkin vain pakon takia ja siksi koska täytyy. En usko suojelevani sillä sen paremmin itseäni ku toisiakaan.
Pistän käytön jälkeen maskin taskuun ja otan uuden käyttöön ku edellinen on nuhjaantunut. Paljon käytetty kertismaski muuttuu pehmeäksi ja painuu liian lähelle nenää, silloin on hankala hengittää. Uusi maski jättää tilaa itsensä ja nenän väliin.
Onko joku tutkinut maskien hygieniatasoa nanomikroskoopilla. Ne tulevat ulkomailta suureksi osaksi. Koska niistä liikkuu Väitteitä, olisi sitten kunnon tietoa saatavilla eikä arvailuja.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset näin tyhmiä, itsehän sä siitä likaantuneesta maskista vedät paskat sisääsi suun ja nenän kautta :D
Siitäköhän tämä vastustuskyky johtuukin. Ei yhtään flunssaa ole ollut koko korona aikana. Taidan käyttää samaa maskia edelleen.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Miettikää, minimissään 365 maskia vuodessa, mikä muovikasa.
365 000 000 Maskia ainakin suomalaiset käyttää maskeja. Valtava muovikasa. Mihin ne maskit menee? Onko siinä marketin maskikorissa korona? Lattiallakin maskeja. Maskeja joka puolella.
Näin pandemia-aikana on ideana pysytellä kotona/poissa ihmisten ilmoilta eikä silloin tarvitse käyttää päivittäin maskia.
Ja itse kysymykseen, tietenkin on aina puhdas maski. Samaa ff2/3-maskia voi käyttää useammankin kerran kunhan se vaan on "jäähyllä" aina välissä sen aikaa että virukset on siitä kuolleet.
Mulla on jo komas menossa, olen 3x parempi ihminen kuin sinä.