Onko aika ajanut blogeista ohi?
Muutamaakin "huippublogia" seuranneena olen laittanut merkille, että näihin blogeihin kommentointi on nykyään todella vähäistä. Entisten useiden kymmenien kommenttien sijasta enää muutama hassu kommentti ja niistäkin puolet blogistin omia vastauksia. Kilpailuihin osallistuu enää murto-osa lukijoista. Kannattaako tällaisia blogeja enää sponsoroida ja mikä on blogiportaaleiden tulevaisuus?
Kommentit (24)
Minua harmittaa jos blogi muuttuu sellaiseksi että siinä on liikaa yhteistyö- eli mainospostauksia.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:25"]
Ei. Kommentointi on vähentynyt, mutta lukijamäärät kasvaneet.
Hupsua että blogien kuolemaa povataan (av:lla) koko ajan. Kas kun ei koko somen. Radiota ja televisiotakin pidettiin aikanaan ohimenevinä hömpötyksinä.
[/quote]
no blogeja ei voi mitenkään verrata televisioon tai radioon.. kai ymmärrät tuon itsekin.
Itse näen, että päivän asu -blogit ei enää niinkään ole muodissa enää. suurin osa näistä on siirtnyt lifestyleen ja blogissa pitää olla monipuolisesti sisältöä.
No ainakin osa blogeista on siirtynyt naistenlehtiin. Jo loppuunkulutetuilla jutuilla yritetään vielä kertaalleen rahastaa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:55"]
täällä tunnutaan ajattelevan, että kaikki blogit on lifestyle-blogeja. Itse luen talous- ja sijoitusblogeja ja kirjablogeja, eikä niiden puiolella tunnu olevan minkäänlaista kuihtumista.
[/quote]
Minä seuraan paljon juuri kirjablogeja (en tosin kotimaisia), ja niissä on myös kommentointi kuihtunut ihan minimiin, vaikka suosio olisi kasvanut.