Korkea koulutus lisää miehen ja vähentää naisen lapsilukua
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/10/korkea-koulutus-lisaa-miehen-j…
"Tutkijan mukaan on olemassa monia syitä siihen, miksi koulutetut naiset eivät ole löytäneet kumppania yhtä hyvin kuin heitä heikommassa luokka-asemassa olevat naiset. Perinteisesti naiset ovat pyrkineet hankkimaan samassa tai korkeammassa ammatillisessa asemassa olevan miehen. Koulutettujen naisten määrän kasvun myötä tällaisen kumppanin löytyminen on tullut aiempaa vaikeammaksi."
Eli tässä on syy miksi ne akateemiset naiset eivät löydä miestä; Naiset ovat nyt päässeet tasa-arvoiseen, ja parempaankin asemaan, mutta edelleen he noudattavat hypergamisia toimintamallejaan.
Kommentit (45)
Kyllä mun kaveriporukassa kaikki akateemiset ovat löytäneet kumppanit. Kumppaneista yksi on amk, muut yliopistosta. Eipä sillä mitään väliä kyllä pitäisi olla.
Sehän on rahallisesti varmaan optimaalisinta, että pienempi palkkainen nainen jää kotiin ja hoitaa lapset. Mies voi keskittyä uraan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee.
Varakas ja menestynyt mies voi ottaa vaikka työttömän naisen, jos vain pitää hänestä ihmisenä.
Sama ei toimi toisin päin, koska nainen näkee miehessä vain tittelit.
Eli miehelle siis kelpaa mikä vaan? Tässähän luodaan myös stereotypiaa, että miehet tienaa niin paljon että naisessa voi keskittyä vaikka ulkonäköön.
Noi yliopistonaisethan on niin kaikkivoipia että mikseipä he lastakin itsekseen pyöräyttäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.
Olen lukenut varmaan satoja juttuja miten akateemiset naiset mankuvat, kuinka heille ei ole suomessa tarpeeksi hyviä miehiä.
Ei nähdä mitään muuta kuin ne tittelit.
Sitten voi 50veenä niiden kissojen kanssa asuessa miettiä että miten meni näin omasta mielestäLinkittäisitkö vaikka 20 juttua tähän.
Lisäksi kysyn jälleen: Mikä tämän (disinformaatio-)ketjun tavoite on? Että nuoret naiset valitsisivat ammatillisen koulutuksen? Että me palstan naiset alkaisimme piilotella omaa koulutustamme ja hankkisimme ammatillisen tutkinnon ja vaihtaisimme alaa? Jokin muu, mikä?
Minulla ei ole tytärtä, mutta jos olisi, niin ehdottomasti kannustaisin kouluttautumaan niin pitkälle kuin rahkeet riittävät, niin kannustin poikaanikin.
Se olisi parasta että luopuisitte hypergamiastanne, eli alkaisitte elää sen tasa-arvon mukaisesti jota niin kovasti halusitte.
Mutta ettehän te niin aio tehdä.
Mitä tarkoittaa hypergamiasta luopuminen käytännössä? Mitä esimerkiksi juuri minun olisi pitänyt tehdä toisin?
Pelastaa syrjääntynyt pitsalaatikoiden keskeltä, hankkia tälle koulutus, nostaa tämän itsetunto jotta hän voi löytää paremman ja elättää tätä käymällä töissä.
(Sanoin ääneen noiden toiveet)Minua kiinnostaisi kuulla ihan heiltä itseltään. Otetaan vaikka lähtökohdaksi tilanne ennen nykyisen puolisoni tapaamista eli korkeakoulutus on, samoin pari muuta omaa asiantuntijuutta lisäävää tutkintoa ja koulutusta. Koulutusta vastaava työ.
Mitä oli se hypergamia, mitä harjoitin ja mistä minun olisi pitänyt luopua?
En ilmeisesti saa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on rahallisesti varmaan optimaalisinta, että pienempi palkkainen nainen jää kotiin ja hoitaa lapset. Mies voi keskittyä uraan paremmin.
Me ollaan miehen kanssa maistereita. Ihan mukava palkka itsellä, mutta mies on sellaisella alalla että tienaa 2,5-kertaisesti. Hän kuitenkin on ollut jokaisen kolmen lapsen kanssa kotona melkein vuoden. Ihan tietoisesti säästettiin ja laskettiin menot, että mä pystyin olla ainoa tienaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vähentäisi kakaroiden määrää miehelläkin, jos joutuisi itse ne lapset synnyttämään ja käymään läpi raskauden ja äitiysvapaan.
Ihmiset olisivat ajat sitten kuolleet sukupuuttoon.
Mikäs helvetin logiikka tässä nyt on olevinaan. Onhan niitä kai jotain hermafrodiittilajeja luonnossa olemassa joissa uroskin voi synnyttää.
Eikös miehellä lapset ole vain hyvä juttu työelämässä. Tulee sellainen hyvin asiansa hoitanut perheenisä imago. Tutkimuksissahan miehelle lapset ovat eduksi, naiselle taas eivät alle 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan miehen kanssa maistereita. Ihan mukava palkka itsellä, mutta mies on sellaisella alalla että tienaa 2,5-kertaisesti. Hän kuitenkin on ollut jokaisen kolmen lapsen kanssa kotona melkein vuoden. Ihan tietoisesti säästettiin ja laskettiin menot, että mä pystyin olla ainoa tienaaja.
Meillä samankaltainen tilanne. Ja miehen uraan kotona olo vaikutti vain myönteisesti. Hänestä haluttiin juttua ammattilehteen ym. Eipä niissä yleensä ole juttuja lasten kanssa kotona olevista naisista.
Muistakaa kotona lapsia hoitavat sopia kumppanin kanssa talousasioista ja jos mahdollista, pyrkiä korvaamaan menetetty tulo ja eläkekertymä. Suomessa valitettavan usea liitto päätyy eroon ja on hyvä pyrkiä jakamaan näitä talousasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/elama/art-2000002824921.html
Naisille puolison alempi koulutustaso ei näytä olevan ongelma.
"Naiset ennemmin pariutuvat alaspäin kuin ylöspäin, jos ei ole samantasoisesti koulutettua puolisoa. Eikä miehillä ole ongelmaa ottaa korkeammin koulutettua naista. Sen sijaan miehet harvemmin valitsevat vähemmän koulutetun puolison", Mäenpää kertoo.
Voisitko linkata artikkelin, joka ei ole maksumuurin takana? Eihän tuota pääse lukemaan.
Vai oliko tämä ainut valheellinen kirjoitus, jonka aiheesta löysit? Käy järkeen
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/154413
Siinä koko väitöskirja. Lue ensin ja jatka vasta sitten trollaamistasi.
Aineisto ei tukenut väitettä vaan naisten hypergamia näkyi datasta. Ihan naurettavaa että tuo teos on muutenkaan mennyt läpi väikkärinä. Oli kandintyön tasoinen tekele mitaltaan ja metodeiltaan
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppania ei löydy Suomesta, niin akateemiset naisethan usein löytävät kumppanin lännestä. Miehet taas idästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähentäisi kakaroiden määrää miehelläkin, jos joutuisi itse ne lapset synnyttämään ja käymään läpi raskauden ja äitiysvapaan.
Mikäs helvetin logiikka tässä nyt on olevinaan. Onhan niitä kai jotain hermafrodiittilajeja luonnossa olemassa joissa uroskin voi synnyttää.
Vertaat kasvien tai esim. kastemadon lisääntymistä ihmisten lisääntymiseen? Olet taatusti ei akateeminen mies :D
Vierailija kirjoitti:
Eikös miehellä lapset ole vain hyvä juttu työelämässä. Tulee sellainen hyvin asiansa hoitanut perheenisä imago. Tutkimuksissahan miehelle lapset ovat eduksi, naiselle taas eivät alle 40-vuotiaana.
Miehet tarvitsee naisen ja perheen tukemaan, jotta paketti pysyy yhtään kasassa. Naiset pärjää erittäin hyvin ilmankin.
Naisia on enemmän akateemisilla aloilla nykyään. Miehiä taas (valitettavasti) enemmän syrjäytyneitä. En usko, että akateemisille naisille koulutus on se merkitsevän tekijä, vaan ennemminkin arvot, elämäntyyli ym. Luulen että noin kärjistetysti sanottuna akateemisen kaupunkilaisen naisen ja maaseudulla asuvan aiemmin koulutetun miehen maailmat eivät usein kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen tutkijan mukaan korkea koulutus ennustaa miehelle suurempaa lapsikatrasta kuin häntä vähemmän kouluttautuneelle lajitoverilleen. Naisilla tilanne taas on päinvastoin.
Verrataanko vain ääripäitä vai saako esim. matemaattis-luonnontieteellisestä valmistunut tohtorimies enemmän lapsia kuin amk-koulutuksen käynyt poliisimies?
En mä ainakaan oo ikinä saanut naista
M32, DI
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/elama/art-2000002824921.html
Naisille puolison alempi koulutustaso ei näytä olevan ongelma.
"Naiset ennemmin pariutuvat alaspäin kuin ylöspäin, jos ei ole samantasoisesti koulutettua puolisoa. Eikä miehillä ole ongelmaa ottaa korkeammin koulutettua naista. Sen sijaan miehet harvemmin valitsevat vähemmän koulutetun puolison", Mäenpää kertoo.
"Sen sijaan miehet harvemmin valitsevat vähemmän koulutetun puolison"
Tuo on kyllä täyttä tuubaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.
Olen lukenut varmaan satoja juttuja miten akateemiset naiset mankuvat, kuinka heille ei ole suomessa tarpeeksi hyviä miehiä.
Ei nähdä mitään muuta kuin ne tittelit.
Sitten voi 50veenä niiden kissojen kanssa asuessa miettiä että miten meni näin omasta mielestäLinkittäisitkö vaikka 20 juttua tähän.
Lisäksi kysyn jälleen: Mikä tämän (disinformaatio-)ketjun tavoite on? Että nuoret naiset valitsisivat ammatillisen koulutuksen? Että me palstan naiset alkaisimme piilotella omaa koulutustamme ja hankkisimme ammatillisen tutkinnon ja vaihtaisimme alaa? Jokin muu, mikä?
Minulla ei ole tytärtä, mutta jos olisi, niin ehdottomasti kannustaisin kouluttautumaan niin pitkälle kuin rahkeet riittävät, niin kannustin poikaanikin.
Se olisi parasta että luopuisitte hypergamiastanne, eli alkaisitte elää sen tasa-arvon mukaisesti jota niin kovasti halusitte.
Mutta ettehän te niin aio tehdä.
Mitä tarkoittaa hypergamiasta luopuminen käytännössä? Mitä esimerkiksi juuri minun olisi pitänyt tehdä toisin?
Pelastaa syrjääntynyt pitsalaatikoiden keskeltä, hankkia tälle koulutus, nostaa tämän itsetunto jotta hän voi löytää paremman ja elättää tätä käymällä töissä.
(Sanoin ääneen noiden toiveet)Minua kiinnostaisi kuulla ihan heiltä itseltään. Otetaan vaikka lähtökohdaksi tilanne ennen nykyisen puolisoni tapaamista eli korkeakoulutus on, samoin pari muuta omaa asiantuntijuutta lisäävää tutkintoa ja koulutusta. Koulutusta vastaava työ.
Mitä oli se hypergamia, mitä harjoitin ja mistä minun olisi pitänyt luopua?
En ilmeisesti saa vastausta.
Vastausta mihin??
En minä ole ollut kärpäsenä katossa seuraamassa miten olet menetellyt, joten miten voisin kertoa mitä sinun olisi pitänyt tehdä toisin?
Kysymyksesi on absurdi.
ap