Olen päättänyt etten jää taistelemaan miehestäni
jos minulle jonain päivänä selviää että hän on pettänyt minua tai ollut edes ihastunut toiseen. Se on kerrasta poikki. Minulle mies joka pettää ei ole taistelemisen arvoinen ihminen.
Kommentit (31)
Joo en taitaisi ukkoa takas ottaa, olisi kyllä kova kolaus, kun on rakastanut ja luottanut toiseen. Itse syytöksiäkin varmaan olisi...miksi, seksiä saa kotoa ja sekin tuntuu vaan aina paranevan ja välitämme toisistamme. Kännipanoista ei muistais mitään ja toisaalta jos tulee petetyksi, niin silloinhan suhteessa on jo ongelmia pahemmanlaatuisia, kyllä huppelissakin muistaa kuka on oma muija tai äijä eli en enää voisi rakastaa samallalailla kuin ennen, tulisi mieleen vaan se pettäminen. Vaikkakin rakkaus ei katkeroidu, ei käyttäydy sopimattomasti, ei muistele kärsimäänsä pahaa yms..rakkaus ei koskaan katoa, ehkä tässä nyt sitten kohteen pitää vaihtua.
Oon ihmetellyt sanontoja rakkaus roihahtaa tai leimahtaa.Ei se mene niin, jos et mene tunteeseen mukaan.Roihahdusvaihe on kuitenkin rajallinen miksi vaivautua.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:59"]Mä olen taas alkanut iän myötä ajattelemaan, että vaikka mies hairahtuisi vieraaseen petiin (jos siis kyse olisi vaan seksistä ja ajattelemattomasta hairahduksesta, ei rakastumisesta ja/tai suhteesta) niin mitäpä oikeastaan sitten.
Mieheni on mukava, meillä on sujuva arki ja hauskaa yhdessä, ja kuitenkin omatkin elämät. Jos hän harrastaisi seksiä erehdyksenä joskus jonkun muun kuin minun kanssani, mutta pitäisi huolen suojautumisesta, ja pysyisi yhtä mukavana ja haluaisi edelleen yhtä paljon olla kanssani samassa taloudessa, niin siitä sitten vaan. Mitä se hairahdus sitä muuttaisi. Onko se seksi jonkun toisen ihmisen kanssa nyt tosiaan niiiiiin vakavaa loppujenlopuksi, että siitä laitettaisiin koko sujuva vuosikausien/vuosikymmenten yhteiselo ja perhe-elämä kerrasta poikki verisesti loukkaantuen. (?)
[/quote] samaa mieltä! Minä en ainakaan jättäisi miestäni yhden hairahduksen takia.
[/quote
Missäs päin teidän miehet on. Voin koeajaa ne.
Mietin tätä asiaa kanssa yks päivä. Kumpi on pahempaa, fyysinen yhden kerran 'hairahdus' sellainen joka ei oikeasti merkinnyt mitään suurta, vai jatkuva henkinen pettäminen jossa ei ole mitään fyysistä?
Vaikea juttu.
Henkinen jatkuva pettäminen on kuin etäseurustelusuhde, jossa toinen rakentaa itselleen uutta suhdetta? ehkä vain fantasian tasolla, mutta entäpä jos siitä sitten kehittyisi varsinainen rakkaussuhde.
Ja jos pettää kerran fyysisesti, pettääkö uudestaan? ihmiset ovat erehtyväisiä, jotkut oppivat virheistään - toiset eivät.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:59"]Mä olen taas alkanut iän myötä ajattelemaan, että vaikka mies hairahtuisi vieraaseen petiin (jos siis kyse olisi vaan seksistä ja ajattelemattomasta hairahduksesta, ei rakastumisesta ja/tai suhteesta) niin mitäpä oikeastaan sitten.
Mieheni on mukava, meillä on sujuva arki ja hauskaa yhdessä, ja kuitenkin omatkin elämät. Jos hän harrastaisi seksiä erehdyksenä joskus jonkun muun kuin minun kanssani, mutta pitäisi huolen suojautumisesta, ja pysyisi yhtä mukavana ja haluaisi edelleen yhtä paljon olla kanssani samassa taloudessa, niin siitä sitten vaan. Mitä se hairahdus sitä muuttaisi. Onko se seksi jonkun toisen ihmisen kanssa nyt tosiaan niiiiiin vakavaa loppujenlopuksi, että siitä laitettaisiin koko sujuva vuosikausien/vuosikymmenten yhteiselo ja perhe-elämä kerrasta poikki verisesti loukkaantuen. (?)
[/quote]
On helppo puhua kun se ei ole totta. Voin sanoa kokemuksesta että tekee koko loppuelämästä helvetin. Itse muutuin itkuiseksi ja hermostuneeksi js olen kuin hakattu ajokoira. Entinen iloinen minä olen poissa ja eikä murtuneesta tunteesta pääse eroon. En luota kehenkään enkä mihinkään. Pelkään kokoajan että teen itsestäni idiootin hymyilemälläkin jos toinen nauraa sit selkäni takana panoillensa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:09"]Hairahduksen? Sen hairahduksen kohteen tapaamisen ja pippelin tökkäämiseen sinne pimppiin välillä on sen verran pitkä aika kuitenkin harkintaan, että ihan pettämispäätöksestä voidaan puhua. Kuten sanottu, rakkaus ja uskollisuus ovat tahdon asioita...
[/quote]
Joo ei ne housut vain tipu jalasta ja kyllä sitä vehjettä pitää oikeaan paikkaan osoittaakkin. En tajua tätä känniin vetoamista. Minä ainakin rakastan miestäni kännissa vaikka muuten hermoon ottaisikin. Toisen todella syvä loukkaaminen ei ole hairahdus. Ja ihmis.suhteensa siinä pilaa. Jos on niin vähäpätöinen niin miksei jätä? Tätä en tule ikinä tajuamaan.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:59"]Mä olen taas alkanut iän myötä ajattelemaan, että vaikka mies hairahtuisi vieraaseen petiin (jos siis kyse olisi vaan seksistä ja ajattelemattomasta hairahduksesta, ei rakastumisesta ja/tai suhteesta) niin mitäpä oikeastaan sitten. Mieheni on mukava, meillä on sujuva arki ja hauskaa yhdessä, ja kuitenkin omatkin elämät. Jos hän harrastaisi seksiä erehdyksenä joskus jonkun muun kuin minun kanssani, mutta pitäisi huolen suojautumisesta, ja pysyisi yhtä mukavana ja haluaisi edelleen yhtä paljon olla kanssani samassa taloudessa, niin siitä sitten vaan. Mitä se hairahdus sitä muuttaisi. Onko se seksi jonkun toisen ihmisen kanssa nyt tosiaan niiiiiin vakavaa loppujenlopuksi, että siitä laitettaisiin koko sujuva vuosikausien/vuosikymmenten yhteiselo ja perhe-elämä kerrasta poikki verisesti loukkaantuen. (?) [/quote] samaa mieltä! Minä en ainakaan jättäisi miestäni yhden hairahduksen takia.
[/quote]
Eri mieltä! Minäpä jättäisin. Voi olla saanut vaikka hivin joltain maksulliselta, kiva siinä vaimona sellainen saada vaikka muuten olisi kuinka saatanan hauskaa ja hienoa.
[/quote] no maksullisissa käynti on aika eri asia kuin joku kännihairahdus jossain juhlissa. Jos maksullista haluat niin siinä pitää suunnitella aika paljon kaikkea. Ja ihan selvinpäin....
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:59"]Mä olen taas alkanut iän myötä ajattelemaan, että vaikka mies hairahtuisi vieraaseen petiin (jos siis kyse olisi vaan seksistä ja ajattelemattomasta hairahduksesta, ei rakastumisesta ja/tai suhteesta) niin mitäpä oikeastaan sitten. Mieheni on mukava, meillä on sujuva arki ja hauskaa yhdessä, ja kuitenkin omatkin elämät. Jos hän harrastaisi seksiä erehdyksenä joskus jonkun muun kuin minun kanssani, mutta pitäisi huolen suojautumisesta, ja pysyisi yhtä mukavana ja haluaisi edelleen yhtä paljon olla kanssani samassa taloudessa, niin siitä sitten vaan. Mitä se hairahdus sitä muuttaisi. Onko se seksi jonkun toisen ihmisen kanssa nyt tosiaan niiiiiin vakavaa loppujenlopuksi, että siitä laitettaisiin koko sujuva vuosikausien/vuosikymmenten yhteiselo ja perhe-elämä kerrasta poikki verisesti loukkaantuen. (?) [/quote] samaa mieltä! Minä en ainakaan jättäisi miestäni yhden hairahduksen takia.
[/quote]
Eri mieltä! Minäpä jättäisin. Voi olla saanut vaikka hivin joltain maksulliselta, kiva siinä vaimona sellainen saada vaikka muuten olisi kuinka saatanan hauskaa ja hienoa.
[/quote] no maksullisissa käynti on aika eri asia kuin joku kännihairahdus jossain juhlissa. Jos maksullista haluat niin siinä pitää suunnitella aika paljon kaikkea. Ja ihan selvinpäin....
Ai hivin saa vain maksullisilta???? Nyt todella pelottaa
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:03"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:59"]Mä olen taas alkanut iän myötä ajattelemaan, että vaikka mies hairahtuisi vieraaseen petiin (jos siis kyse olisi vaan seksistä ja ajattelemattomasta hairahduksesta, ei rakastumisesta ja/tai suhteesta) niin mitäpä oikeastaan sitten. Mieheni on mukava, meillä on sujuva arki ja hauskaa yhdessä, ja kuitenkin omatkin elämät. Jos hän harrastaisi seksiä erehdyksenä joskus jonkun muun kuin minun kanssani, mutta pitäisi huolen suojautumisesta, ja pysyisi yhtä mukavana ja haluaisi edelleen yhtä paljon olla kanssani samassa taloudessa, niin siitä sitten vaan. Mitä se hairahdus sitä muuttaisi. Onko se seksi jonkun toisen ihmisen kanssa nyt tosiaan niiiiiin vakavaa loppujenlopuksi, että siitä laitettaisiin koko sujuva vuosikausien/vuosikymmenten yhteiselo ja perhe-elämä kerrasta poikki verisesti loukkaantuen. (?) [/quote] samaa mieltä! Minä en ainakaan jättäisi miestäni yhden hairahduksen takia. [/quote] Eri mieltä! Minäpä jättäisin. Voi olla saanut vaikka hivin joltain maksulliselta, kiva siinä vaimona sellainen saada vaikka muuten olisi kuinka saatanan hauskaa ja hienoa. [/quote] no maksullisissa käynti on aika eri asia kuin joku kännihairahdus jossain juhlissa. Jos maksullista haluat niin siinä pitää suunnitella aika paljon kaikkea. Ja ihan selvinpäin.... Ai hivin saa vain maksullisilta???? Nyt todella pelottaa
[/quote]
Sen tai minkä muun taudin tahansa voi saada ihan keneltä tahansa. Vaikka naapurin 60-vuotiaalta rouvalta, joka käy Senegalissa tutustumassa paikalliseen kulttuuriin ja tapoihin. Globalisaatio, you know. Ei ole onneksi mun murheeni, jatkakaa samalla linjalla.
Minä ainakin haluaisin ensin nähdä ja muodostaa oman mielipiteeni naisesta, jonka kanssa mieheni on pettänyt minua.
Jos kyseessä olisi esim. perheellinen nainen, jolle syrjähyppy on ensimmäinen laatuaan, niin saattaisin antaa anteeksi. Mutta jos kyseessä olisi joku kännipano tai maksullinen nainen, niin se olisi heti ero (ilman neuvotteluja).
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:44"]
Mitäs jos miehen ihastuminen johtuu suhteenne ongelmista?
[/quote]
Tässä pureudutaan ensi kertaa vähänkään olennaiseen. Tässä pyöritään vain sen ympärillä, että oliko se kännipano, maksullinen vai mitä. Tai sitten, että sellaista ei vain voi antaa anteeksi.
Jos kävisi ilmi, että vaimoni olisi pettänyt minua, olisi kyllä ensimmäinen kysymys, että miksi? Ei kenen kanssa ja koska.