Vain juntit lausuvat Googlen ''google'' tai ''guugle''
Tulee kauhea myötähäpeä. Ottakaa nyt opiksenne: se on dsuudsl. DSUUDSL. Lausukaa vaikka niin monta kertaa että jää mieleen. En halua enää koskaan kuulla vääräoppista lausuntaa.
Kommentit (39)
Cocle se on. Cocle.com, miksei tämä nyt toimi?!
Se on kvg nykyään. Edes tämän vertaa topikin aloittanut wannabe-metroseksuaali ei ymmärrä nykymaailmasta.
Hieman menee aiheen vierestä, mutta anoppini sanoo Facebookia "vakepoksiksi". Joka kerta menee inhonväreet, kun kuulen sen. Miten joku voi olla niin taukki, että ei osaa sanoa kyseistä nimeä edes suomalaisittain, vaan pitää sekin sanoa todella karkeasti väärin (eikä edes mitenkään ironisesti tai leikillisesti, vaan ihan tyhmyyttään ja tietämättömyyttään maassa, jossa on kuitenkin ilmainen koulutus).
Kuulin kerran kun joku ulkomaalainen sanoi saana eikä sauna. Hah haha mikä juntti.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:36"]
Guugle
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:38"]
Monet nimet nyt ovat vain kääntyneet suomalaisittain. Hyvänä esimerkkinä jokainen suomalainen youtubettaja lausuu youtuben juutubena eikä juutuubina. Tai tämä google, olen ollut googlen aräässä infotilaisuudessa jossa googlen suomenkutsui sitä ihan guugleksi.
[/quote]
Miksi on enemmän suomenkielistä lausua juutube kuin juutuubi? Ts. miksi on oikeampaa sanoa sanan alku englannin mukaan (juu) ja loppuosa niinkuin kirjoitetaan (tube)? Sitäpaitsi meillä on jo sana tuubi olemassa. Miksi sen käyttö tässä tekee sanan vähemmän suomalaiseksi?
ihan voit tuupata sen dsuusdlen minne haluat. Tässä oikea lausuminen. http://fi.forvo.com/word/google/
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:57"]Olen ihan suosiolla juntti =)
[/quote]
Ei se ole mikään juntti vaan dzuntdi!!!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:43"]
Kuulin kerran kun joku ulkomaalainen sanoi saana eikä sauna. Hah haha mikä juntti.
[/quote] Se on kylla soona. t.ulkomaalainen
Meilläpä sanotaan aku ankan innoittamana että kääkle.
Miksi amerikkalainen tapa olisi oikea. Dsuusul kuulostaa kyllä erittäin juntilta
Nää mukahauskat on ketjut on perseestä. Ei naurata. Sekin oli yli tylsä se prisma=praism -keskustelu.
Kyllä minä vaan katson kuuklesta.