Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämmöisen talon hankkimisessa mitään järkeä??

Vierailija
10.04.2015 |

" "Remonttireiskalle" sopiva kohde täydellisen remontin kaipaava talo XXX:n keskustassa asemakaava-alueella. Talossa pääpiirteissään sokkeli kunnossa, harja suora sekä piiput ehjät, joten talon remontti kannattavaa. Iso 2.143 m2:n tontti, joka rajoittuu puistoon. Talosta erotettavissa kaksi huoneistoa eli kolmio ja yksiö omilla sisäänkäynneillään. Talo on ollut useamman vuoden tyhjillään, joten tontti on päässyt villiintymään, kaivovettä ei ole käytetty pitkiin aikoihin ja viemäröintikin on kyseenalaista. Kunnallinen verkosto tontin rajalla. "

Mies on vain nyt kevään aikana innostunut ajatuksesta ostaa rempattava ok-talo ja muuttaa sinne asumaan.   Vaan itse olen epäilevällä kannalla; millaiseksi elämä menisi remontin keskellä ollessa?  Kun ollaan tässä valmiissa "pirtissä" asuttu usempi vuosi jo, niin sitä vain tulee niin mukavuudenhaluiseksi.  Vaikka toisaalta itsekin kyllä pidän vanhemmista taloista ja toisaalta tuollaisen myötä tulisi myös valmis nurmikkopihakin kaupan päälle.   Ei tarvitsi sitten enää, kuin vain kukkia ja pikku pensaita istuttaa sinne tänne.  Ehkä kasvihuone tai -maa jonnekin kohtaan pihaa.   Tämän talomme piha on soramaata.

Mietin myös sitäkin tuon talon kohdalla, kun on lukee, että ollut useamman vuoden asumattomana, että miten mahdollista on, että talossa on homevauriota?  Miehestä hometalossakaan ei ole mitään vikaa, hänestä senkin saa suit'sait kuntoon vain oikealla remontoinnilla.   Itse olen tuossakin asiassa täysin eri mieltä.  Ei minua huvittaisi asua talossa, missä on hometta tai vaikka sen sitten rempallakin muka poistumaan saisi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

'No voi hyvänen aika mitä se sun miehes on mahtanut saada päähänsä.'

Vierailija
22/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä tuo laho talo maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 000 euroa, muistaakseni

Vierailija
24/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä. Järkevää on ostaa joku halpa elementtikuutio 70-luvun lähiöstä. Itse ostin vanhan kyläkoulun helsingistä pari vuotta sitten ja nyt remontoimassa sitä. Mutta on kyllä mahtavat fiilikset.