Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiertävät kengät... Jalasta _huolissani_ !!!

Vierailija
10.04.2015 |

Ostin vähän aikaa sitten uudet kengät. Tollaset varrettomat tennarit. Kaupassa sovittaessa tuntui että oikea koko löytyi ja kengät tuntui jalassa hyviltä. Kun laitoin ne ensimmäisen kerran jalkaan ja lähdin pidemmälle kävelylle, ei myöskään mitään ongelmaa!

Vasta toisella kerralla, alkoi hangata toista jalkaa.

Nyt tilanne on menny siihen pisteeseen... Että mulla toisessa kantapäässä REIKÄ! Se märkii, koko nilkka on turvonnut, jalka kipeä astua ja se reiän kohdalta alue punottaa myös vähän ympäriltä...

Mitä mun pitäis tehdä?? :(( riittääkö jos, en pidä noita kenkiä... Parantuuko jalka itsestään?

Mulla käy näin jokasten kenkien kanssa, ihan jokasten, kenkä ei istu aina toiseen jalkaan..... ;(

SIIS MUN JALASTA ON HANKAUTUNU PIKKURILLIN PÄÄN KOKONEN LIHAN PALA IRTI!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sun kantapään haava (jos se on noin paha kuin kerrot) voi olla todellinen infektioportti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruusu_%28sairaus%29

Jos sulla on haava joka märkii ja kantapää on punainen ja turvonnut, niin siinä ei laastarit auta.

t se jalkavaivainen kenkientarjoaja

Vierailija
22/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:50"] Sulla on hankala tilanne, aika sama kuin mulla. Eli toisen jalan kantapää on kulmikas, koko kantapää tulehtunut, kasvattaa luuta. En pysty enää käyttämään entisiä kenkiäni kuin ehkä kaksia. Kenkä söi joku aika sitten toiseen kantapäähän haavan, ja kesti 4 vk että se meni kiinni. Suihkuttelin jalkaa, annoin ilmakylpyjä, olin aina ilman kenkiä kun pystyin. Vasta apteekin pihkavoide auttoi, haava meni kiinni.  Sun tilanne kuulostaa huolestuttavalta. Suihkuta sitä haavaa nyt kunnolla, ole paljain jaloin. Voi olla, ettet selviä ilman antibioottikuuria tuosta kuitenkaan. On vaarallisen kuuloista, tuosta jos on mennyt bakteeri ihonalaiskudokseen niin voit pahimmassa tapauksessa saada ruusun koko jalkaasi, jolloin tilanne vaatisi jopa sairalaalahoitoa suonensisäisine antibiootteineen. Sinuna menisin varmaan näyttämään jalkaa vähintään terkkarille. Ja jatkoa varten: jos sulla on erikokoiset jalat, niin osta kengät sen isomman jalan mukaan. Ja älä käytä kenkiä ilman sukkia. Ja älä ainakaan käytä niitä tennareita nyt. Mulla on niin hankalaa ollut tämän oman jalan kanssa, että joudun usein käyttämään liian isoja miesten kenkiä, ja joudun laittamaan kantapään suojaksi sukan sisään pikkuhousunsuojan, se suojaa ja pehmittää. Siis oikeasti, ja eihän se kaunista ja seksikästä ole, mutta mun mielestä on tärkeämpää pystyä kävelemään. Paranemisia! [/quote] KIITOS! <3 Mutta mikä siis on " Ruusu " ...? Ja nyt kun katon tota reiän kohtaa, niin se on keskeltä keltainen, märkii ja sen ympärillä on jotain violettia/tummanpunertavaa aluetta + sitä sykkii... Ja tosiaanki, aion hoitaa jalkaa noin... :( et se sais paljon happea + ei hankausta ja pääsisi paranemaan ! :( meinaa itkettää ihan, kun on niin kipeä... :( [/quote] Sinun kyllä kannattaisi näyttää kantapäätäsi lääkärille. Se kuulostaa tosi tulehtuneelta ja voit saada vaikka verenmyrkytyksen pahimmassa tapauksessa...

[/quote]

No varaanko tänään ajan lääkärille vai koitan ite parannella tuota kantapäätä viikonlopun yli? ja varaan ma ajan, jos ei oo parempana? tai soitan la tai su päivystykseen, jos rupee näyttää tosi pahalta...? :/

Mitä toi keltanen sitten on... Onko se jotain mätää, vai lihaa vai mitä ihmettä!? siis siitä vuotaa koko ajan jotain märkää nestettä ja reikä vähän myös verestää tuosta ympäriltä...

MITEN YKS KENKÄ VOI TEHDÄ JOTAIN NÄIN PAHAA ! ;(
[/quote]
Lääkäriin mielellään jo tänään, viimeistään huomenna! Ei kannata pitkittää. En usko, että saat itse tuota enää paranemaan ilman järeämpiä keinoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:31"]

Kyllä mä sinuna kävisin näyttämässä sitä jo tänään, jos vaan saat ajan terkkariin. Hoitaja osaa ohjata sut tarvittaessa lääkärille. Tai jos et tänään saa aikaa niin jos viikonloppuna nousee kuume tai menee pahemmaksi niin sitten päivystykseen.

Googlella löydät ruususta ja verenmyrkytyksestä tietoa.

[/quote]

Voi jumalauta... Piti mennä kenkien takia sitten johonkin verenmyrkytys tilaan. :'(( onko tää enää edes todellista .....

Vierailija
24/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:34"]

Oikeasti sun kantapään haava (jos se on noin paha kuin kerrot) voi olla todellinen infektioportti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruusu_%28sairaus%29

Jos sulla on haava joka märkii ja kantapää on punainen ja turvonnut, niin siinä ei laastarit auta.

t se jalkavaivainen kenkientarjoaja

[/quote]

No eikö auta sit se, jos antaa siihen ilman käydä, huuhtelee sitä kohtaa vedellä + ei anna siihen kohtaan enää käydä hankausta?

Mä mietin vaan jos siitä on irronnu lihanpala, nii mikä siihen kasvaa takasin vai kasvaako mikään ...!?

Vierailija
25/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:50"] Sulla on hankala tilanne, aika sama kuin mulla. Eli toisen jalan kantapää on kulmikas, koko kantapää tulehtunut, kasvattaa luuta. En pysty enää käyttämään entisiä kenkiäni kuin ehkä kaksia. Kenkä söi joku aika sitten toiseen kantapäähän haavan, ja kesti 4 vk että se meni kiinni. Suihkuttelin jalkaa, annoin ilmakylpyjä, olin aina ilman kenkiä kun pystyin. Vasta apteekin pihkavoide auttoi, haava meni kiinni.  Sun tilanne kuulostaa huolestuttavalta. Suihkuta sitä haavaa nyt kunnolla, ole paljain jaloin. Voi olla, ettet selviä ilman antibioottikuuria tuosta kuitenkaan. On vaarallisen kuuloista, tuosta jos on mennyt bakteeri ihonalaiskudokseen niin voit pahimmassa tapauksessa saada ruusun koko jalkaasi, jolloin tilanne vaatisi jopa sairalaalahoitoa suonensisäisine antibiootteineen. Sinuna menisin varmaan näyttämään jalkaa vähintään terkkarille. Ja jatkoa varten: jos sulla on erikokoiset jalat, niin osta kengät sen isomman jalan mukaan. Ja älä käytä kenkiä ilman sukkia. Ja älä ainakaan käytä niitä tennareita nyt. Mulla on niin hankalaa ollut tämän oman jalan kanssa, että joudun usein käyttämään liian isoja miesten kenkiä, ja joudun laittamaan kantapään suojaksi sukan sisään pikkuhousunsuojan, se suojaa ja pehmittää. Siis oikeasti, ja eihän se kaunista ja seksikästä ole, mutta mun mielestä on tärkeämpää pystyä kävelemään. Paranemisia! [/quote] KIITOS! <3 Mutta mikä siis on " Ruusu " ...? Ja nyt kun katon tota reiän kohtaa, niin se on keskeltä keltainen, märkii ja sen ympärillä on jotain violettia/tummanpunertavaa aluetta + sitä sykkii... Ja tosiaanki, aion hoitaa jalkaa noin... :( et se sais paljon happea + ei hankausta ja pääsisi paranemaan ! :( meinaa itkettää ihan, kun on niin kipeä... :( [/quote] Sinun kyllä kannattaisi näyttää kantapäätäsi lääkärille. Se kuulostaa tosi tulehtuneelta ja voit saada vaikka verenmyrkytyksen pahimmassa tapauksessa... [/quote] No varaanko tänään ajan lääkärille vai koitan ite parannella tuota kantapäätä viikonlopun yli? ja varaan ma ajan, jos ei oo parempana? tai soitan la tai su päivystykseen, jos rupee näyttää tosi pahalta...? :/ Mitä toi keltanen sitten on... Onko se jotain mätää, vai lihaa vai mitä ihmettä!? siis siitä vuotaa koko ajan jotain märkää nestettä ja reikä vähän myös verestää tuosta ympäriltä... MITEN YKS KENKÄ VOI TEHDÄ JOTAIN NÄIN PAHAA ! ;( [/quote] Lääkäriin mielellään jo tänään, viimeistään huomenna! Ei kannata pitkittää. En usko, että saat itse tuota enää paranemaan ilman järeämpiä keinoja.

[/quote]

:((

Mut kertokaa mulle, miten kengät voi EES TEHÄ jotain näin PAHAA ............................................................

Vierailija
26/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:59"]

Jatkossa kannattaa ostaa uudet kengät ennen kuin heittää vanhat roskikseen ja sisäänajaa niitä vähitellen kotona/lähimaastossa kävellen. Compeedia kehiin heti kun rakko alkaa muodostua, miksei vaikka jo ennen.

[/quote]

No täs on vaan se ongelma, et vanhat kengät kerkes mennä jo pilalle ja heitin ne roskiin, siks mä ostinkin nyt sit uudet... :/
[/quote]
No tää olikin tulevaisuutta varten. Jos kerran tiedät, että uudet kengät hiertää sulla aina, et saa ajaa itseäsi tilanteeseen, jossa sulla ei ole toimivia ja hyväksi käveltyjä kenkiä. Ihmisen on sallittua omistaa useammat kuin yhdet kengät.

Vierailija
27/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:50"] Sulla on hankala tilanne, aika sama kuin mulla. Eli toisen jalan kantapää on kulmikas, koko kantapää tulehtunut, kasvattaa luuta. En pysty enää käyttämään entisiä kenkiäni kuin ehkä kaksia. Kenkä söi joku aika sitten toiseen kantapäähän haavan, ja kesti 4 vk että se meni kiinni. Suihkuttelin jalkaa, annoin ilmakylpyjä, olin aina ilman kenkiä kun pystyin. Vasta apteekin pihkavoide auttoi, haava meni kiinni.  Sun tilanne kuulostaa huolestuttavalta. Suihkuta sitä haavaa nyt kunnolla, ole paljain jaloin. Voi olla, ettet selviä ilman antibioottikuuria tuosta kuitenkaan. On vaarallisen kuuloista, tuosta jos on mennyt bakteeri ihonalaiskudokseen niin voit pahimmassa tapauksessa saada ruusun koko jalkaasi, jolloin tilanne vaatisi jopa sairalaalahoitoa suonensisäisine antibiootteineen. Sinuna menisin varmaan näyttämään jalkaa vähintään terkkarille. Ja jatkoa varten: jos sulla on erikokoiset jalat, niin osta kengät sen isomman jalan mukaan. Ja älä käytä kenkiä ilman sukkia. Ja älä ainakaan käytä niitä tennareita nyt. Mulla on niin hankalaa ollut tämän oman jalan kanssa, että joudun usein käyttämään liian isoja miesten kenkiä, ja joudun laittamaan kantapään suojaksi sukan sisään pikkuhousunsuojan, se suojaa ja pehmittää. Siis oikeasti, ja eihän se kaunista ja seksikästä ole, mutta mun mielestä on tärkeämpää pystyä kävelemään. Paranemisia! [/quote] KIITOS! <3 Mutta mikä siis on " Ruusu " ...? Ja nyt kun katon tota reiän kohtaa, niin se on keskeltä keltainen, märkii ja sen ympärillä on jotain violettia/tummanpunertavaa aluetta + sitä sykkii... Ja tosiaanki, aion hoitaa jalkaa noin... :( et se sais paljon happea + ei hankausta ja pääsisi paranemaan ! :( meinaa itkettää ihan, kun on niin kipeä... :( [/quote] Sinun kyllä kannattaisi näyttää kantapäätäsi lääkärille. Se kuulostaa tosi tulehtuneelta ja voit saada vaikka verenmyrkytyksen pahimmassa tapauksessa... [/quote] No varaanko tänään ajan lääkärille vai koitan ite parannella tuota kantapäätä viikonlopun yli? ja varaan ma ajan, jos ei oo parempana? tai soitan la tai su päivystykseen, jos rupee näyttää tosi pahalta...? :/ Mitä toi keltanen sitten on... Onko se jotain mätää, vai lihaa vai mitä ihmettä!? siis siitä vuotaa koko ajan jotain märkää nestettä ja reikä vähän myös verestää tuosta ympäriltä... MITEN YKS KENKÄ VOI TEHDÄ JOTAIN NÄIN PAHAA ! ;( [/quote] Lääkäriin mielellään jo tänään, viimeistään huomenna! Ei kannata pitkittää. En usko, että saat itse tuota enää paranemaan ilman järeämpiä keinoja.

[/quote]

:((

Mut kertokaa mulle, miten kengät voi EES TEHÄ jotain näin PAHAA ............................................................

[/quote]

Ne eivät sopineet jalallesi mutta käytit silti: hankasivat jalan rikki. Jatkossa ehkä isompi koko? Ja rakkolaastari kohtaan jo ennen kuin tulee damagea.

Vierailija
28/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfioinut vedellä?!
Laita nyt herranjumala jotain kunnon ainetta siihen, käsidesiä tai septidiniä edes... Se on ihan tulehtunut ja mätii, vaatii kunnon aineet.

Vierailija
29/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen nyt niin, et ootan vklp yli ja katon alkaako tää parantua itsekseen... Kun annan sille tilaa parantua ja huolehdin siitä hyvin.

Jos näyttää menevän vklp pahemmaksi, soitan vaikka päivystykseen. Pakko niiden on minut äkkiä ottaa sisään, koska minulla voi olla vaikka verenmyrkytys riski?

Mutta jos lähtee menemään vklp paremmaksi tai mitään hälyttävää ei tapahdu, niin varaan viimestään ma lääkäriin ajan tai sitten en varaa ollenkaan, jos näyttää että omin konstin ohi menee ...

Kuulostaako järkevälle? :)

- AP

Vierailija
30/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:55"]

Desinfioinut vedellä?! Laita nyt herranjumala jotain kunnon ainetta siihen, käsidesiä tai septidiniä edes... Se on ihan tulehtunut ja mätii, vaatii kunnon aineet.

[/quote]

En tiiä uskallanko alkaa tunkee sinne mitään "ylimäärästä" ... pelkään sen vaan menevän pahemmaksi. ;/

Vierailija
31/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:56"]Mä teen nyt niin, et ootan vklp yli ja katon alkaako tää parantua itsekseen... Kun annan sille tilaa parantua ja huolehdin siitä hyvin.

Jos näyttää menevän vklp pahemmaksi, soitan vaikka päivystykseen. Pakko niiden on minut äkkiä ottaa sisään, koska minulla voi olla vaikka verenmyrkytys riski?

Mutta jos lähtee menemään vklp paremmaksi tai mitään hälyttävää ei tapahdu, niin varaan viimestään ma lääkäriin ajan tai sitten en varaa ollenkaan, jos näyttää että omin konstin ohi menee ...

Kuulostaako järkevälle? :)

- AP
[/quote]
Ei kuulosta. Lääkäriin tänään!

Vierailija
32/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:55"]

Desinfioinut vedellä?! Laita nyt herranjumala jotain kunnon ainetta siihen, käsidesiä tai septidiniä edes... Se on ihan tulehtunut ja mätii, vaatii kunnon aineet.

[/quote]

En tiiä uskallanko alkaa tunkee sinne mitään "ylimäärästä" ... pelkään sen vaan menevän pahemmaksi. ;/
[/quote]
Desinfiointiaineissa ei ole mitään vaarallista, ne on tarkoitettu tuollaiseen hommaan. Jos se mätii, siellä on jo jotain ylimääräistä, mikä pitää saada tapettua.

Vierailija
33/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:55"] Desinfioinut vedellä?! Laita nyt herranjumala jotain kunnon ainetta siihen, käsidesiä tai septidiniä edes... Se on ihan tulehtunut ja mätii, vaatii kunnon aineet. [/quote] En tiiä uskallanko alkaa tunkee sinne mitään "ylimäärästä" ... pelkään sen vaan menevän pahemmaksi. ;/ [/quote] Desinfiointiaineissa ei ole mitään vaarallista, ne on tarkoitettu tuollaiseen hommaan. Jos se mätii, siellä on jo jotain ylimääräistä, mikä pitää saada tapettua.

[/quote]

Okei.. eli mätiminen/märkiminen ei oo haavan normaali paranemisreaktio?

Vierailija
34/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bacibact voisi olla ihan hyvä nyt jos et kerta lääkäriin lähde.

Vierailija
35/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt edes sinne apteekkiin hakemaan kunnon aineet Ja välineet, jos et lääkäriin tohdi.

Vierailija
36/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo, mut toisaalta aihe on realistisen tylsä... Ollaanko nyt nerouden äärellä?

Vierailija
37/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:55"] Desinfioinut vedellä?! Laita nyt herranjumala jotain kunnon ainetta siihen, käsidesiä tai septidiniä edes... Se on ihan tulehtunut ja mätii, vaatii kunnon aineet. [/quote] En tiiä uskallanko alkaa tunkee sinne mitään "ylimäärästä" ... pelkään sen vaan menevän pahemmaksi. ;/ [/quote] Desinfiointiaineissa ei ole mitään vaarallista, ne on tarkoitettu tuollaiseen hommaan. Jos se mätii, siellä on jo jotain ylimääräistä, mikä pitää saada tapettua.

[/quote]

Okei.. eli mätiminen/märkiminen ei oo haavan normaali paranemisreaktio?
[/quote]
Voi reps :D
Ei, mätiminen ei ole normaalia toimintaa.

Vierailija
38/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:20"]Pakko olla provo, mut toisaalta aihe on realistisen tylsä... Ollaanko nyt nerouden äärellä?
[/quote]
Mä oon kanssa vähän mietiskellyt, että ei kukaan nyt noin avuton voi olla, mutta mikäs tässä vastaillessa. Ei oo mun jalka, joka mätii.

Vierailija
39/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:20"]Pakko olla provo, mut toisaalta aihe on realistisen tylsä... Ollaanko nyt nerouden äärellä?
[/quote]

Ei oikeasti kukaan ole niin idiootti, että hoitaa pahannäköistä ihorikkoa vedellä. Eihän..?!

Vierailija
40/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOTKO KUULLU IKINÄ RAKKOLAASTARISTA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi