Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytys! Villieläin tappoi villieläimen!

Vierailija
10.04.2015 |

Siis apua. En tiedä miten voin elää tämän tiedon kanssa. Ihan oli kuulkaas raadeltu ja ruho näkyi, herranjestas sentään, kasitielle saakka. "Törkeän näköinen meininki." "Ei herkille!" Fileerausveistäkö olisi pitänyt osata käyttää? Olikohan eilen hiljainen uutispäivä vai tämäkö on uutisoinnin taso nykyään.
http://www.iltalehti.fi//uutiset/2015040919491993_uu.shtml Eteiseni katonrajassa on hämähäkinseittiä - taidan laittaa Iltalehdelle juttuvinkin sitten kun hämyn verkkoon tarttuu saalis.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:28"]

No se oli siinä aika pitkään mätänemässä, eli aivan riittävän metsässä. Susi ei ole ihmiselle vaaraksi ellei ihminen itse sellaista tilannetta aiheuta.

[/quote] Oletkin niin kaupunkilainen, että metsän käsitekin on vähän hakusessa. Sanoinhan jo, että en ihmisistä välitä.
[/quote] Niin joo, eli ihmisen omaisuuden menettäminen haittaa :(

Vierailija
22/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos villieläin olisi raadellut ihmisen rajusti niin sitä kyllä pitäisi uutisoida oikeen viikkotolkulla. Miksei siis näinkin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:43"]Ja jos villieläin olisi raadellut ihmisen rajusti niin sitä kyllä pitäisi uutisoida oikeen viikkotolkulla. Miksei siis näinkin päin.
[/quote]
Ja kun ihminen raatelee eläimiä se ei ole juttu eikä mikään. Harvemmin tosiaan ihmisille yhtään mitään sattuu ellei itse eläintä provosoi.

Vierailija
24/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:28"] No se oli siinä aika pitkään mätänemässä, eli aivan riittävän metsässä. Susi ei ole ihmiselle vaaraksi ellei ihminen itse sellaista tilannetta aiheuta. [/quote] Oletkin niin kaupunkilainen, että metsän käsitekin on vähän hakusessa. Sanoinhan jo, että en ihmisistä välitä. [/quote] Niin joo, eli ihmisen omaisuuden menettäminen haittaa :(

[/quote] :D, eikö sua?

Vierailija
25/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:43"]Ja jos villieläin olisi raadellut ihmisen rajusti niin sitä kyllä pitäisi uutisoida oikeen viikkotolkulla. Miksei siis näinkin päin.
[/quote]
Ja kun ihminen raatelee eläimiä se ei ole juttu eikä mikään. Harvemmin tosiaan ihmisille yhtään mitään sattuu ellei itse eläintä provosoi.
[/quote]

Juurikin näin!

Vierailija
26/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:43"]Ja jos villieläin olisi raadellut ihmisen rajusti niin sitä kyllä pitäisi uutisoida oikeen viikkotolkulla. Miksei siis näinkin päin. [/quote] Ja kun ihminen raatelee eläimiä se ei ole juttu eikä mikään. 

[/quote]

Onhan se, mutta sankaritarina, kuten tuo edellisen sivun haukijuttukin kertoo. Myös hirvenkaatojutut on sankaritarinoita, joissa kaatajat poseeraavat raadon vieressä juhlasnapsit kourassa leveästi hymyillen.

Vierailija
27/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä, mä jätin alunperin ton jutun klikkaamatta auki, koska kuvittelin otsikon perusteella, että ne sudet on raadelleet jonkun ihmisen. Voi hyvänenaika, peurako se olikin. No, voi kamala, ehkä niiden tuli nälkä. Onhan tässä ny ikuisuus luettu kuinka sudet on tappaneet koiria ja lampaita.

Vierailija
28/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupunkilainen, olen nähnyt ihmisen ruumiinkin, puhumattakaan eläinten ruumiista. Jos luulet, että kaupungeissa asuu jotain hienohelmoja jotka järkyttyvät joka asiasta lähes kuoliaaksi olet täysin väärässä, jos jotain niin ainakin itse olen aika kovissa liemissä keitetty lähiön kasvatti, mikä ei ihan joka pikkujutuista järkyty.

Vierailija
29/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:28"] No se oli siinä aika pitkään mätänemässä, eli aivan riittävän metsässä. Susi ei ole ihmiselle vaaraksi ellei ihminen itse sellaista tilannetta aiheuta. [/quote] Oletkin niin kaupunkilainen, että metsän käsitekin on vähän hakusessa. Sanoinhan jo, että en ihmisistä välitä. [/quote] Niin joo, eli ihmisen omaisuuden menettäminen haittaa :(

[/quote] :D, eikö sua?
[/quote]
Ei oikeastaan. Minulle on aivan sama tappaako ammun ihminen vai muu eläin.
Susien vainoaminen kotieläimien vuoksi on naurettavaa, kaikki saamiseläimet eivät ihmisille kuulu ja susi ei ymmärrä jutidiikkaa jonka mukaan ihminen on tietyt sorkkaeläimet itselleen varannut.

Vierailija
30/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:43"]Ja jos villieläin olisi raadellut ihmisen rajusti niin sitä kyllä pitäisi uutisoida oikeen viikkotolkulla. Miksei siis näinkin päin. [/quote] Ja kun ihminen raatelee eläimiä se ei ole juttu eikä mikään. 

[/quote]

Onhan se, mutta sankaritarina, kuten tuo edellisen sivun haukijuttukin kertoo. Myös hirvenkaatojutut on sankaritarinoita, joissa kaatajat poseeraavat raadon vieressä juhlasnapsit kourassa leveästi hymyillen.
[/quote]
Niin tai resepti :D
"400 grammaa possua raa'asti raadeltavaksi... eiku siis 400 grammaa jauhelihaa maistuvaan menuuseen"

Vierailija
31/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:19"]

Olen kaupunkilainen, olen nähnyt ihmisen ruumiinkin, puhumattakaan eläinten ruumiista. Jos luulet, että kaupungeissa asuu jotain hienohelmoja jotka järkyttyvät joka asiasta lähes kuoliaaksi olet täysin väärässä, jos jotain niin ainakin itse olen aika kovissa liemissä keitetty lähiön kasvatti, mikä ei ihan joka pikkujutuista järkyty.

[/quote]

Juu, ja kaupungeissa (jopa Helsingissä!) asuu metsästäjiä, eläinlääkäreitä, biologeja yms. jotka taatusti ovat nähneet kaikenmoista vähemmän söpöä eläinten parissa. Ja tietty patologeja, lääkäreitä, poliiseja yms jotka myös kohtaavat työnsä puolesta muutakin kuin paperipinoja ja latte-kuppeja.

Vierailija
32/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin juuri, kuinka viirupöllö raateli julmasti myyrän! Jos löydän oksennuspallon joskus, niin otan siitä valokuvan ja lähetän iltalehteen. Ei herkimmille!

Vierailija
33/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti taas se aika vuodesta, kun kesätoimittajat aloittavat hommansa, jutut on juuri tätä tasoa. Iltalehdessä oli kerran juttu jostain tappajaoravista, todisteena kuva kun joku nainen oli saanut pienen naarmun kasvoihin kun orava oli pelästynyt.

Se naarmu oli muuten niin pieni, että sitä oli edes vaikea erottaa siitä valokuvasta, mutta tämä riitti todistamaan tappajaoravien olemassaolon.

Vierailija
34/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:27"]

[/quote]

Juu, ja kaupungeissa (jopa Helsingissä!) asuu metsästäjiä, eläinlääkäreitä, biologeja yms. jotka taatusti ovat nähneet kaikenmoista vähemmän söpöä eläinten parissa. Ja tietty patologeja, lääkäreitä, poliiseja yms jotka myös kohtaavat työnsä puolesta muutakin kuin paperipinoja ja latte-kuppeja.

[/quote]Ihminen joka asuu kaupungissa, lähiössä jossa asuu paljon ihmisiä kohtaa kaikenlaista elämänsä aikana paljon enemmän kuin ihminen joka asuu maaseudulla jossain tuppukylässä. Kyllä täällä näkee sen elämänkirjon ihan eri tavalla, kuin että elää täysin suojattua elämää muilta piilossa.

Vierailija
35/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:28"]

No se oli siinä aika pitkään mätänemässä, eli aivan riittävän metsässä. Susi ei ole ihmiselle vaaraksi ellei ihminen itse sellaista tilannetta aiheuta.

[/quote] Oletkin niin kaupunkilainen, että metsän käsitekin on vähän hakusessa. Sanoinhan jo, että en ihmisistä välitä.
[/quote] Missä on sen suden tappaman eläimen reviiri? Onko mitenkään mahdollista, että saalis olisi juossut metsästä karkuun ja kummatkin kuitenkin asuisivat metsässä? Entä voisikohan siinä tien kohdalla olla metsää jos ihminen ei olisi sitä raivannut?

Vierailija
36/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] En tiedä kenelle sanasi osoitit, mutta onhan täälläkin selkeästi nähtävissä, että kuvitellaan kehä kolmosen ulkopuolella olevan pelkkää metsää. Toisekseen ihan en ymmärrä mitä ihmisen ruumiin näkeminen liittyy tähän caseen. Hui, ihanko oikea ruumis?

Vierailija
37/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:28"] No se oli siinä aika pitkään mätänemässä, eli aivan riittävän metsässä. Susi ei ole ihmiselle vaaraksi ellei ihminen itse sellaista tilannetta aiheuta. [/quote] Oletkin niin kaupunkilainen, että metsän käsitekin on vähän hakusessa. Sanoinhan jo, että en ihmisistä välitä. [/quote] Niin joo, eli ihmisen omaisuuden menettäminen haittaa :( [/quote] :D, eikö sua? [/quote] Ei oikeastaan. Minulle on aivan sama tappaako ammun ihminen vai muu eläin. Susien vainoaminen kotieläimien vuoksi on naurettavaa, kaikki saamiseläimet eivät ihmisille kuulu ja susi ei ymmärrä jutidiikkaa jonka mukaan ihminen on tietyt sorkkaeläimet itselleen varannut.

[/quote] Eli niinkauan kun ei ole sun omaisuuttas, niin hällä väliä! Ok ymmärrän!

Vierailija
38/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:28"] No se oli siinä aika pitkään mätänemässä, eli aivan riittävän metsässä. Susi ei ole ihmiselle vaaraksi ellei ihminen itse sellaista tilannetta aiheuta. [/quote] Oletkin niin kaupunkilainen, että metsän käsitekin on vähän hakusessa. Sanoinhan jo, että en ihmisistä välitä. [/quote] Missä on sen suden tappaman eläimen reviiri? Onko mitenkään mahdollista, että saalis olisi juossut metsästä karkuun ja kummatkin kuitenkin asuisivat metsässä? Entä voisikohan siinä tien kohdalla olla metsää jos ihminen ei olisi sitä raivannut?

[/quote] Kyllä siellä sun kaupungissaskin on ollut metsää, jonka ihminen on joskus raivannut :D. Kuten aiemmin sanottu, niin metsä on tuolta paikalta aika kaukana.

Vierailija
39/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niitä susia suojelemaan. Ei niitä tarvita mihinkään. Ne jotka tarpeeksi kaukana erämaissa asuvat niin siellä rauhassa asukoot. Kaikki jotka ihmisten lähelle tulee, joutaa lopettamaan.

Tämä pitäis olla niiden ihmisten päätettävissä joiden pihapiireissä niitä susia liikkuu. Onhan se ihan väärin että kaupungeissa asuvat ihmiset päättää näistä asioista. Typerää sanon minä!

Vierailija
40/54 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:17"]Missä menee susien reviiri? Tässäpä tämä, sinä sanoit! [/quote] Sanotaan niin, että maalla asuessa otetaan aina riski muusta elollisesta elämästä, ei ihmisellä ole mitään yksitysoikeutta vallata maata ja tappaa muita asukkeja. Susi on arka eläin, eikä ne kyllä kaupunkiin eksy metsästämään. Siinä voi itse tehdä päätöksensä.[/quote]

No ei ole kovin arka kun metsästelee ihmisasutuksen joukossa. Pikkusen saisi olla enemmän metästyspainetta että ihmisarkuus palautuisi, enää ei voi puhua arkuuden säilymisestä, eihän nämä pihasudet enää ihmistä pelkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi