Sikiön vk25 +3 painoarvio 780g
Lääkäri sanoi että on aika pieni ja uusi painoseuranta myöhemmin. Pitäisilö huolestua? Vaikuttaako oma syömiseni nyt vauvaan?
Kommentit (23)
En tupakoi, painoa on tullut useita kiloja mutta lähinnä mikä minua epäilyttää on se että olen oksennellut 6kk raskauspahoinvointeja. Että kärsiikö sikiö siitä? Syö paljon puuroja, leipää, hedelmiä, juustoja..mikä parhaiten pysyy sisällä. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:51"]
mitä ärsyttävää siinä on? Itse syön raskausaikana 2 edestä, vaikka tiedän ettei tarvitsisi. Painoa tulee se 20kg, 2 aikasempaani ovat kuitenkin alle 4kg ollut, ja olen pudottanut painon normaaliin synnytyksen jälkeen
[/quote]
Miten idiootti voi olla? Vaarannat sekä oman että sikiön hyvinvoinnin ja terveyden. 20 kilon painonnousu 9 kuukauden raskauden aikana ei kerro mistään muusta kuin älyllisestä vajavuudesta.
[/quote]
Kommenttisi kertoo älyllisestä vajavaisuudesta. Tiesitkö, että elimistö kerää sikiön, lapsiveden ja veren volyymin kasvun lisäksi rasvaa imetystä varten. Normaalipainoisella ei ole mitään syytä lihoa 20 kiloa, mutta esimerkiksi alipainoiselle odottajalle ei ole mitään haittaa vähän reippaammasta painonnoususta.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:43"]
Itseasiassa sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa äidistä, söi äiti tai ei. Siinä kärsii huonolla ruokavaliolla vain ja ainoastaan äiti. Toista luokkaa on vaarallisen alipainoiset anorektikot. Ja ap, se on ultran ARVIO. Todella usein sikiö on kookkaampi ja lääkärit eivät kaikki oikeasti tätä asiaa tajua. Maalaistollona ja monen synnyttäneenä itse on viisaampi kuin nämä suurlukeneet ja koulutetut. Sekös pelästyttääkin. Ärsyttää nämä "syö kahden edestä"-äidit. Siks heille on painoa tullutkin liki 20kg ja aivan turhaan.
[/quote]
Kuka on käskenyt syömään kahden edestä?
[/quote]Eiköhän ap syö itsensä edestä, ja heti mietitään ap:n ruokailutottumuksia.