Aamulehden kuva-arvoitus, autot
Taas tuli aamulehdessä uusi Mänttärin kuva-arvoitus, jossa aiheena tällä kertaa oli automerkit.
Tällä kertaa noista iso osa tuntui mielestäni jopa helpohkolta, mutta aika monta itseltäni kyllä vielä puuttuukin, kun en tunne noista kuvissa olevia ihmisiä.
Mikä sankarihahmo on esim. kutosessa. Mulle tuli mieleen Batmanin Robin, mutta siitä en saa keksittyä mitään.
Tai keitäs noi 7,8,9 ja 11:ssa olevat tyypit on?
12 näyttää rocky horror picture shown hahmolta, jonka nimeä en just nyt saa päähäni, mutta enköhän tuosta kuitenkin selviä ilman vihjettä.
15:senkaan tyyppiä en tunnista, mutta sen nimen pystyn arvaamaan muista kuvassa olevista vihjeistä
Ja häiskä tuossa 17:ssakin näyttää oudolta. Ja 19 ja 20:ssa.
Hitto mä tunne ihmisiä :)
25:ssa olevan mieshahmon olen tuntevinani, mutta onko se naishahmo mahdollisesti olevinaan Theresa? Ainakin hän tuon äijjän kanssa muodostaisi automerkin.
Ja 27:ssa en kyllä hahmota, että mitä toi kuva on esittävinään, joku hyvä tulee Mieleen, mutta se ei kyllä auta eteenpäin
31:nen olisi mielestäni lähes jopa liian helppo, jos siinä ei olisi noita kahta viimeistä "pisaraa", joita en saa kyllä sopimaan alkuosan ratkaisuuni mitenkään :)
Ja kuka on 33:sen nainen?
ja 50:sen tyyppiä en tunnista.
Kommentit (92)
AR kirjoitti:
Eipä löytynyt aikaisemmista mitään vihjettä 68?
79:kin vilä kaipaa apua?
79:ssä toi ekakuva on pahis StarTrekissä, ja toka on Bätmänin kaverin näyttelijä
Mä en kyllä vieläkään ole kyennyt hahmottamaan, että mitä toi 27:ssa oleva kuva esittää.
Enkä myöskään tunnista 53 olevaa aparaattia. Mikä lienee modernilla näytöllä varustettu lämminvesiboileri :)
53 aparaatti liittyy polttoaineeseen
27 kuva liittyy viljaan
Entä kuva 68 mikä/kuka - mies ja lippu
Vielä haussa 10, 50 ja jopa 79 vaikka täällä monia vinkkejä on jo ollutkin. Apua?
Minulla taas 20, 50 ja 79... Apuja?
Anna lisää vinkkejä. Ei vielä aukea tuo 68.
Vierailija kirjoitti:
68: ökyautomerkki. Loppuu kuvan valtion tunnuksen.
Enpä tunnista. Mikä on tuo ökyautomerkki?
Kaikki yhtä vaille näistä ratkottuna, mutta 63. ei aukea. Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä?
eka sivulla on vinkki tuohon 63:een
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
68: ökyautomerkki. Loppuu kuvan valtion tunnuksen.
Enpä tunnista. Mikä on tuo ökyautomerkki?
automerkki loppuu kirjaimiin US
19. Tutki vaikka ammoisia Diana-uutisointeja
36. Kai huomasit, että noi merkit on ylösalaisin? (Intialainen automerkki)
79. No auttaisko sana "Chekov" yhtään eteenpäin.