Fermentoitu riisivesi hiusten pesuun
Onko täällä ketään joka pesee hiukset fermentoidulla riisivedellä, kokemuksia?
Riisistä ruokaa laittaessa, ensin huuhtelee ja sitten liottaa riisiä n. puoli tuntia ja säilyttää liotusveden pari päivää huoneenlämmössä jonka jälkeen jääkaappiin jotta kehitys pysähtyy. Sitten voi viikon ajan käyttää sitä hiusten huuhteluun tai pesuun myös.
Tuolla kuulemma pitäisi säilyä hiusten väri, eli ei haarmaannu, ja kunto hyvänä koska ravitsee päänahkaa.
Onko kellään tästä kokemusta, onko kokeillut?
Netistä löytyy englannin kielellä tästä sivuja, sekä youtubesta videoita, on kaikenlaisia muitakin ohjeita joissa käytetään inkivääriä, sipulia jne.
Onko kokemuksia niistä muista ohjeista?
Kommentit (25)
Joskus yli 20 v sitten silloin tuntemani aasialaisrouva säästi riisien huuhteluveden hiuksiensa käyttöön. Teki kuulemma hyvää hiuksilleen ja kyllähän ne oli upeat, kasvoivatkin ihan hetkessä. Ei varmaan ollut mitään tietoa muista vaikutuksista. En kyllä omiin hiuksiini sitä käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus yli 20 v sitten silloin tuntemani aasialaisrouva säästi riisien huuhteluveden hiuksiensa käyttöön. Teki kuulemma hyvää hiuksilleen ja kyllähän ne oli upeat, kasvoivatkin ihan hetkessä. Ei varmaan ollut mitään tietoa muista vaikutuksista. En kyllä omiin hiuksiini sitä käyttäisi.
Varmaan hiuslaatu vaikuttaa kans ja aasialaisten hiuksiin voisi kuvitellakin tuosta olevan hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen kusella.
Omalla?
Mä suosin ohrapuuroa koska on kotimainen ja voisilmä pääle
Mä pesen kusella.