Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fermentoitu riisivesi hiusten pesuun

Vierailija
25.12.2021 |

Onko täällä ketään joka pesee hiukset fermentoidulla riisivedellä, kokemuksia?

Riisistä ruokaa laittaessa, ensin huuhtelee ja sitten liottaa riisiä n. puoli tuntia ja säilyttää liotusveden pari päivää huoneenlämmössä jonka jälkeen jääkaappiin jotta kehitys pysähtyy. Sitten voi viikon ajan käyttää sitä hiusten huuhteluun tai pesuun myös.

Tuolla kuulemma pitäisi säilyä hiusten väri, eli ei haarmaannu, ja kunto hyvänä koska ravitsee päänahkaa.
Onko kellään tästä kokemusta, onko kokeillut?

Netistä löytyy englannin kielellä tästä sivuja, sekä youtubesta videoita, on kaikenlaisia muitakin ohjeita joissa käytetään inkivääriä, sipulia jne.
Onko kokemuksia niistä muista ohjeista?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kusella.

Vierailija
22/25 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yli 20 v sitten silloin tuntemani aasialaisrouva säästi riisien huuhteluveden hiuksiensa käyttöön. Teki kuulemma hyvää hiuksilleen ja kyllähän ne oli upeat, kasvoivatkin ihan hetkessä. Ei varmaan ollut mitään tietoa muista vaikutuksista. En kyllä omiin hiuksiini sitä käyttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus yli 20 v sitten silloin tuntemani aasialaisrouva säästi riisien huuhteluveden hiuksiensa käyttöön. Teki kuulemma hyvää hiuksilleen ja kyllähän ne oli upeat, kasvoivatkin ihan hetkessä. Ei varmaan ollut mitään tietoa muista vaikutuksista. En kyllä omiin hiuksiini sitä käyttäisi.

Varmaan hiuslaatu vaikuttaa kans ja aasialaisten hiuksiin voisi kuvitellakin tuosta olevan hyötyä.

Vierailija
24/25 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen kusella.

Omalla?

Vierailija
25/25 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosin ohrapuuroa koska on kotimainen ja voisilmä pääle