Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko merkkilaukkuinnostus kokonaan ohi?

Vierailija
25.12.2021 |

5-10 v sitten tällä palstalla oli päivittäin ketjuja merkkilaukuista ja vastaavista luksusasusteista. Nykyään ei lainkaan. Johtuuko tämä siitä, että palstan naiset ovat aikuistuneet ohi sellaisten juttujen, vai siitä, että merkkilaukut ovat ylipäätään jo täysin poissa muodista?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja onneksi onkin. Tuolloin koki melkein olevansa syrjäytynyt, kun kulki ihmisten ilmoilla jossain Esprit-laukussa. Itsekin ostin sitten Stockalta noita ns. merkkejä. Ihan tyhmää. Myin laukut kirppiksellä pilkkahintaan pois, koska samalla lailla ne kului rumiksi kuin halvatkin. Nyt sitten Marimekon kangaskassi. Paitsi höh, merkkiähän sekin on. Mutta saa parilla kympillä kirppikseltä uusia.

Oikeita merkkilaukkuja ei saa Stockalta 🙄 oikeat merkkilaukut hyvin pidettynä säilyttää arvonsa ja niillä pystyy saamaan voittoa. Kaikki brändit eivät tietenkään kuulu tähän. Eikä niitä saa nettikaupoista. Näissä pitää olla hyvin perillä ja seurata maailman trendejä. Jos ostaa vaan summamutikassa "jotain merkkilaukkuja stockalta", niin turha haaveilla mistään arvon noususta.

Totta, mutta tämän palstan merkkilaukut oli noita Kors, Furla jne. Hermes ja ne oikeat merkkilaukut oli niin marginaalin tavaraa, että eipä kai yleisesti porukkaan vaikuttaneet.

No kyllä joku chanel ja lv olivat tuossa muutama vuosi sitten aika massatavaraa. Juuri nuo Furlat oli fiksummilla naisilla.

Et sä itseäsi fiksuksi tee sillä että ostat furlan laukun stockalta. Omituinen ajatus.

Se käykin toisinpäin. Fiksu ihminen valitsee hyvälaatuisen ja keskihintaisen.

Fiksu tarkoittaa tässä yhteydessä ihmistä jonka ajattelumaailma on seuraava: "Apua! Mitä muut minusta ajattelevat?? Enhän nyt voi ostaa oikeaa merkkilaukkua, koska sehän olisi pröystäilyä."

Vierailija
62/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itselläni oli jotain merkkilaukkuja joskus 10-15v sitten. Möin ne kaikki pois second hand liikkeisiin enkä ikinä sen jälkeen ajatellut asiaa sen kummemmin. En edes myynyt rahapulassa, vaan ne pyöri ylimääräisinä nurkissa. Ikinä ei ole ikävä tullut.

Toivottavasti osasit kommunikoida liikkeessä ihan selkeällä suomen kielellä etkä sönköttänyt murretta. Vai että ihan möit. Se on myydä -> myit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin oli varmaan niiden muotitalon herrojen masinoimaa, kun oli puhe laukuista sijoituksina. Toisaalta ehkä se herätti naisia miettimään sijoittamista eli ehkä jotain hyvää siinä. Mutta laukku sijoituksena. Selasin huvikseni nettikirppiksiä ja siellä oli joitakin merkkilaukkuja, arvioilta 2010 tai sitä ennen ostettuja. Arvo laskee välttämättä, koska kaikkia vaatteita ja asusteita myydään käytettynä ostohintaa halvemmalla. Monessa laukussa on muovia, mikä haperoituu, kuten myös muut materiaalit. Tyylit menevät täysin pois muodista. Ei siis mikään sijoitus. Nykyään kai vuokrataan laukkuja.

Että "herrat masinoi tyhmät naiset uskomaan"? Tämähän se on yleinen asenne kaikessa muussakin ja siksi ei huvita puhua tästä aiheesta mammapalstalla. Tai taitaa nykyään olla 50/50 pappapalsta.

Jos ostat "jotain merkkilaukkuja stockalta" jotka päätyvät nettikirppiksille, se ei olekaan sijoitusta. Mutta jos onnistut ostamaan 9000 euron laukun Hermesiltä, voit saada siitä 15000 euroa myydessä. Näiden taika on vaikea saatavuus. Niitä ei myydä kaikille. Tämä ei ole uskonasia, voit tarkistaa asian luxury reseller sivustoilta esim luxury Helsinki, collector square tai vestiaire collective. Ainakin viimeisimpänä mainitussa näkyy myös myydyt laukut hintoineen.

Mutta toki jos 500 euron furlan laukku tuntuu fiksummalta valinnalta itselle niin mikäpäs siinä.

Vierailija
64/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sama kuin rolex vs toiset rannekellot. Molemmat näyttävät aikaa, mutta ostetaan statusta. Siksi onkin se suomessa vähän absurdi - täällä ei ole tavaksi laittaa tällä tavalla rahat esiin eikä puhua rahasta. Yhteiskunta on suht läpinäkyvä ja palkkatasot tiedossa. Tai ehkä olen minä sellainen, että en ikinä ole halunnut olla merkkihoura. Erittäin inhoan isoja logoja.

Vierailija
65/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellaiset antavat aika höhlän vaikutelman, jollei nyt siis puhuta jostain parin sadan euron laukuista, jotka ovat laadukkaita mutta vielä ihan asiallisen hintaisia.

Vierailija
66/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse haluaisi tulla ryöstetyksi laukun takia. Pidän itse merkkilaukun esim. Luis Vuottonin laukkujen ostajia yksinkertaisina. Saman rahan voisi käyttää muuhunkin, niin jotkut käyttää monta tonnia johonkin tuollaiseen roskaan. Ja todellakaan ei ole mikään sijoitus.

Vierailija
67/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin pitkään jonkun super kalliin laukun. 1500e mulberryn tai 4000e chanelin.

Haaveilin niistä pitkään ja sitten tajusin, että missä hitossa mä niitä käyttäisin? :D Prismassa ruokaostoksilla? Työmatkalla räntäsateessa? Vieraillessani ystävälläni Suomalaisessa pikkukaupungissa? Siinäpä sitä olisi luxusta kerrakseen 😂😂

Ihan turhaa maksaa noin paljon. Hyviä laukkuja saa 100-500eurolla.

Olen aina ihmetellyt juuri jotain pissisten ja teinien hinkua hankkia Chanelin laukkuja. Ne eivät oikein istu massasopulityyliin eikä tavallisten nuorten elämäntapaan.

Vierailija
68/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sama kuin rolex vs toiset rannekellot. Molemmat näyttävät aikaa, mutta ostetaan statusta. Siksi onkin se suomessa vähän absurdi - täällä ei ole tavaksi laittaa tällä tavalla rahat esiin eikä puhua rahasta. Yhteiskunta on suht läpinäkyvä ja palkkatasot tiedossa. Tai ehkä olen minä sellainen, että en ikinä ole halunnut olla merkkihoura. Erittäin inhoan isoja logoja.

Suomessa pääasia on ettei erotu ja että kaiken pitää olla vähäistä ja vaatimatonta. Jos ostat sen kymppitonnin laukun tai kellon, tulee heti huutoa että merkkihoura (hah!) oot ja anna rahat mielummin hyväntekeväisyyteen. Tosin kalliit autot on ihan ok, sitä ei pidetä yhtä kovaan ääneen merkkihouraamisena mamma/pappapalstalla koska miesten juttu.

Vierailija
69/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pääasia on ettei erotu ja että kaiken pitää olla vähäistä ja vaatimatonta. Jos ostat sen kymppitonnin laukun tai kellon, tulee heti huutoa että merkkihoura (hah!) oot ja anna rahat mielummin hyväntekeväisyyteen. Tosin kalliit autot on ihan ok, sitä ei pidetä yhtä kovaan ääneen merkkihouraamisena mamma/pappapalstalla koska miesten juttu.

No yhtälailla Audi-kuskeja pidetään tyhminä ja pinnallisina tietyissä piireissä.

Vierailija
70/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse haluaisi tulla ryöstetyksi laukun takia. Pidän itse merkkilaukun esim. Luis Vuottonin laukkujen ostajia yksinkertaisina. Saman rahan voisi käyttää muuhunkin, niin jotkut käyttää monta tonnia johonkin tuollaiseen roskaan. Ja todellakaan ei ole mikään sijoitus.

Tämän takia merkkilaukuista ei viitsi täällä puhua kun asenne on tämä. Varmaan aika nuoren ihmisen kommentti tämäkin. Minä olen ollut työelämässä kohta 30 vuotta. Omakotitalo pk-seudulla maksettu ja lapset kohta täysi-ikäisiä. Kaapistani löytyy useampi LV laukku, eri kokoisia eri käyttötarkoituksiin pikkulaukusta matkalaukkuun. Tuntuu kovin oudolta että joku pitää minua laukkujen takia yksinkertaisena.

Vierailija
71/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtälailla Audi-kuskeja pidetään tyhminä ja pinnallisina tietyissä piireissä.

Ei täällä mammapalstalla ainakaan autot herätä tunteita lainkaan samalla tavalla kuin merkkilaukut. Mutta Suomi on Suomi. Niin Audi kuin LV laukku on muualla Euroopassa ihan normi juttu, vain suomalaiset määkii että rahat pitäisi käyttää paremminkin. Ihan kuin kukaan viimeisiä rahojaan materiaan laittaisi.

Vierailija
72/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä mammapalstalla ainakaan autot herätä tunteita lainkaan samalla tavalla kuin merkkilaukut. Mutta Suomi on Suomi. Niin Audi kuin LV laukku on muualla Euroopassa ihan normi juttu, vain suomalaiset määkii että rahat pitäisi käyttää paremminkin. Ihan kuin kukaan viimeisiä rahojaan materiaan laittaisi.

No tuossa kymmenisen vuotta sitten aika moni nuori tyttö laittoi kaikki rahansa merkkilaukkuihin. Se, että siitä on päästy eteenpäin, on pelkästään hyvä asia. Se, että me keski-ikäiset tädit käytämme ylimääräisiä rahojamme johonkin kivaan, ei tietenkään ole ongelma kenellekään.

Vierailija
73/87 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun verottaja haluaa kaikki rahat ja vuokraksi menee toinen puoli. Ei täällä rehellisesti rikkaaksi saa, että luksusta luvata.

Vierailija
74/87 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bemarikuskeja kannattaa vältellä.

Vierailija
75/87 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten rumia laukkuja muutenkin. 

Vierailija
76/87 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin pitkään jonkun super kalliin laukun. 1500e mulberryn tai 4000e chanelin.

Haaveilin niistä pitkään ja sitten tajusin, että missä hitossa mä niitä käyttäisin? :D Prismassa ruokaostoksilla? Työmatkalla räntäsateessa? Vieraillessani ystävälläni Suomalaisessa pikkukaupungissa? Siinäpä sitä olisi luxusta kerrakseen 😂😂

Ihan turhaa maksaa noin paljon. Hyviä laukkuja saa 100-500eurolla.

Olen aina ihmetellyt juuri jotain pissisten ja teinien hinkua hankkia Chanelin laukkuja. Ne eivät oikein istu massasopulityyliin eikä tavallisten nuorten elämäntapaan.

Olen tuo edellinen. Tyylini on aika kaukana "massasopulityylistä". Pukeudun 40-60's tyyliin. Esim. samaan tapaan kun Dita Von Teese (sillä erotuksella että käytän enemmän värejä ja vähemmän mustaa).

Vierailija
77/87 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyin, miksi typerän näköiseen laukkuun pitäisi käyttää tonneja? Se on vain laukku,sillä kannetaan tavaraa nothing more. Vähän typerää verrata jotain autoa johonkin väskyyn. 

Vierailija
78/87 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia merkkilaukuista ei viitsi täällä puhua kun asenne on tämä. Varmaan aika nuoren ihmisen kommentti tämäkin. Minä olen ollut työelämässä kohta 30 vuotta. Omakotitalo pk-seudulla maksettu ja lapset kohta täysi-ikäisiä. Kaapistani löytyy useampi LV laukku, eri kokoisia eri käyttötarkoituksiin pikkulaukusta matkalaukkuun. Tuntuu kovin oudolta että joku pitää minua laukkujen takia yksinkertaisena.

Miksi sen juuri pitää LV laukku? Miksei joku muu käynyt? No siksi koska sinäkin tulit aivopestyksi tälle jenkkien "laukkumanialle" Huvittavaa miten ison maailman naisten kaakatus villitykset rantautuvat tännekkin pohjolan perukoille. Panostaisitte vaikka parempiin koruihin tai huiveihin. Mutta ei, pitää just se massatuotettu LV roikkua olalla. 

Vierailija
79/87 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mikään on rumempaa kuin LV:n paskaruskeat laukut. Ja minä sentään pidän laukuista.

Vierailija
80/87 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tainnut alkaa äärimaterialismi olla noloa nykyään.

Matkustaminen on vielä nolompaa. Yksi lento ulkomaille vastaa vuoden autoilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme