Onko merkkilaukkuinnostus kokonaan ohi?
5-10 v sitten tällä palstalla oli päivittäin ketjuja merkkilaukuista ja vastaavista luksusasusteista. Nykyään ei lainkaan. Johtuuko tämä siitä, että palstan naiset ovat aikuistuneet ohi sellaisten juttujen, vai siitä, että merkkilaukut ovat ylipäätään jo täysin poissa muodista?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja onneksi onkin. Tuolloin koki melkein olevansa syrjäytynyt, kun kulki ihmisten ilmoilla jossain Esprit-laukussa. Itsekin ostin sitten Stockalta noita ns. merkkejä. Ihan tyhmää. Myin laukut kirppiksellä pilkkahintaan pois, koska samalla lailla ne kului rumiksi kuin halvatkin. Nyt sitten Marimekon kangaskassi. Paitsi höh, merkkiähän sekin on. Mutta saa parilla kympillä kirppikseltä uusia.
Marimekon kangaskassia käyttävät ainoastaan juntit ja täysin pimeät tyypit.
Aika valtakassi Hkin katukuvassa, mutta kai sitten kaupunki on täynnä juntteja ja pimeitä.
Asunkin muodin mekassa eli Pariisissa. ;) Olen kokonaan menettänyt toivoni suomalaisten naisten tyylitaitoon, kun sitä ei ole eikä näytä tulevan.
Toivottavasti ei tule. Täällä on niin kiva, kun siistikin työvaate on paksut, mukavat sukkikset, neulemekko, takkina tuultapitävä toppatakki tai ulkoilutakki ja kenkinä lenkkarit tai maiharit. Tietokone repussa ja olalla kangaskassi. Ihanaa kun saa olla käytännöllinen. Pitäkää te siellä nailoneita, korkokenkiä ja merkkilaukkujanne, joiden eteen on ensin tapettu eläin ja vielä nahka parkittu kauheilla kemikaaleilla ja joku hikipajan työntekijä sen ommellut.
Noilla puheillasi sinut irtisanottaisiin välittömästi..
Muotifirmassa missä olen töissä ei tapeta eläimiä ja tuotteet valmistetaan Englannissa että Ranskassa uusiomateriaaleja käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tässä pähkäilen, tilaisko stokkalta Korsin veskan. Siinä olis mulle merkkilaukkua kerrakseen, olis 40%alessa. Repun kanssa nykyisin kuljen, olis kiva kun olis joku vähän tyylikkämpikin veska.
Älä sorru virheeseen. Kors on niin last season. Osta joku parempi esim Furla tai Ralp Lauren.
Mä oon koko ihminen niin last season, että kävis mulle hyvin.
Ryhdisty hyvä nainen!
Nyt on vaan marimekot muotia. Ne missä on logotekstinen hihna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja onneksi onkin. Tuolloin koki melkein olevansa syrjäytynyt, kun kulki ihmisten ilmoilla jossain Esprit-laukussa. Itsekin ostin sitten Stockalta noita ns. merkkejä. Ihan tyhmää. Myin laukut kirppiksellä pilkkahintaan pois, koska samalla lailla ne kului rumiksi kuin halvatkin. Nyt sitten Marimekon kangaskassi. Paitsi höh, merkkiähän sekin on. Mutta saa parilla kympillä kirppikseltä uusia.
Marimekon kangaskassia käyttävät ainoastaan juntit ja täysin pimeät tyypit.
Aika valtakassi Hkin katukuvassa, mutta kai sitten kaupunki on täynnä juntteja ja pimeitä.
Asunkin muodin mekassa eli Pariisissa. ;) Olen kokonaan menettänyt toivoni suomalaisten naisten tyylitaitoon, kun sitä ei ole eikä näytä tulevan.
Toivottavasti ei tule. Täällä on niin kiva, kun siistikin työvaate on paksut, mukavat sukkikset, neulemekko, takkina tuultapitävä toppatakki tai ulkoilutakki ja kenkinä lenkkarit tai maiharit. Tietokone repussa ja olalla kangaskassi. Ihanaa kun saa olla käytännöllinen. Pitäkää te siellä nailoneita, korkokenkiä ja merkkilaukkujanne, joiden eteen on ensin tapettu eläin ja vielä nahka parkittu kauheilla kemikaaleilla ja joku hikipajan työntekijä sen ommellut.
Niinpä. Olin työmatkalla Alaskassa, ja siellä esiteltiin alueita ja kaupunkeja siihen tyyliin, että täällä viihtyvät ulkoilmaihmiset ja pukeutuminen on sen mukaista. No me olemme yhtä pohjoisessa tai pohjoisemmassa, olkaamme ylpeitä siitä, ja jos merkkituotteisiin käytetään rahaa, ostetaan vaikka kunnon Joutsen-takki, jolla viihtyy ulkona vaikka tänä jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Halusin pitkään jonkun super kalliin laukun. 1500e mulberryn tai 4000e chanelin.
Haaveilin niistä pitkään ja sitten tajusin, että missä hitossa mä niitä käyttäisin? :D Prismassa ruokaostoksilla? Työmatkalla räntäsateessa? Vieraillessani ystävälläni Suomalaisessa pikkukaupungissa? Siinäpä sitä olisi luxusta kerrakseen 😂😂
Ihan turhaa maksaa noin paljon. Hyviä laukkuja saa 100-500eurolla.
Chanel ilmoitti nostavansa jälleen hintojaan. Ihan vain tiedoksesi.
Vierailija kirjoitti:
ei ole enää missä näytellä kalliita laukkuja. reppuja näkyy monilla. -sivusta
Minullapa on Vuittonin reppu. <3
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vaan marimekot muotia. Ne missä on logotekstinen hihna.
Vai muotia ja kukahan niin on päättänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä "merkki"laukkuja ostit Stockalta?
Ralph Lauren, Furla, Coach, Longchamp, silloin kun niillä vielä oli oma piste siellä.
Nämä ovat minusta fiksun ihmisen merkkilaukkuja. Riittävän hyvälaatuisia ja kivoja laukkuja, joissa kelpaa liikkua maailmalla missä seurassa tahansa, mutta jotka eivät huuda kaikille, että tässä on laukkuihin rahansa hassaava hölmö, kuten kalliit merkkilaukut tekevät.
Samaa mieltä että nämä ovat ihan hyviä valintoja jos haluaa perustyylikkään käyttölaukun. Silti vastustan ajatusta että laukkuvalinta määrittäisi ihmisen fiksuksi tai hölmöksi.
Tarkoitatko noilla huutavilla laukuilla LV logokuosia? Jos puhutaan oikeista arvolaukuista, Vuittonin logolaukut eivät niitä todellakaan ole. Vuittonilla on iso mallisto tyylikkäitä nahkalaukkuja jotka eivät huuda mitään. Menepä Pariisiin Hermesin liikkeeseen jossa sadoittain tyylikkäitä naisia ko merkin laukku käsipuolessa ja sano niitä rahansa hassaaviksi hölmöiksi. Tämä äärimmäinen kapeakatseisuus antaa ihmisestä täysin juntin kuvan, ei suinkaan laukkumerkki tai -materiaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeita merkkilaukkuja ei saa Stockalta 🙄 oikeat merkkilaukut hyvin pidettynä säilyttää arvonsa ja niillä pystyy saamaan voittoa. Kaikki brändit eivät tietenkään kuulu tähän. Eikä niitä saa nettikaupoista. Näissä pitää olla hyvin perillä ja seurata maailman trendejä. Jos ostaa vaan summamutikassa "jotain merkkilaukkuja stockalta", niin turha haaveilla mistään arvon noususta.
Totta, mutta tämän palstan merkkilaukut oli noita Kors, Furla jne. Hermes ja ne oikeat merkkilaukut oli niin marginaalin tavaraa, että eipä kai yleisesti porukkaan vaikuttaneet.
No kyllä joku chanel ja lv olivat tuossa muutama vuosi sitten aika massatavaraa. Juuri nuo Furlat oli fiksummilla naisilla.
Et sä itseäsi fiksuksi tee sillä että ostat furlan laukun stockalta. Omituinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä "merkki"laukkuja ostit Stockalta?
Ralph Lauren, Furla, Coach, Longchamp, silloin kun niillä vielä oli oma piste siellä.
Nämä ovat minusta fiksun ihmisen merkkilaukkuja. Riittävän hyvälaatuisia ja kivoja laukkuja, joissa kelpaa liikkua maailmalla missä seurassa tahansa, mutta jotka eivät huuda kaikille, että tässä on laukkuihin rahansa hassaava hölmö, kuten kalliit merkkilaukut tekevät.
Samaa mieltä että nämä ovat ihan hyviä valintoja jos haluaa perustyylikkään käyttölaukun. Silti vastustan ajatusta että laukkuvalinta määrittäisi ihmisen fiksuksi tai hölmöksi.
Tarkoitatko noilla huutavilla laukuilla LV logokuosia? Jos puhutaan oikeista arvolaukuista, Vuittonin logolaukut eivät niitä todellakaan ole. Vuittonilla on iso mallisto tyylikkäitä nahkalaukkuja jotka eivät huuda mitään. Menepä Pariisiin Hermesin liikkeeseen jossa sadoittain tyylikkäitä naisia ko merkin laukku käsipuolessa ja sano niitä rahansa hassaaviksi hölmöiksi. Tämä äärimmäinen kapeakatseisuus antaa ihmisestä täysin juntin kuvan, ei suinkaan laukkumerkki tai -materiaali.
Olen käynyt useassa Hermès-liikkeessä eri maissa. Ja merkin tuotteiden käyttämiseen löytyy monia syitä. Osa minusta hieman hölmöjä, en voi sille mitään, vaikka itsekin olen niitä ostanut. Mutta sellaisia, mitä muut eivät tunnista. Minusta olisi oikeasti tosi noloa ajatella, että ihmiset tunnistaisivat minulla jonkun logon. Ihminen viestii aina valinnoillaan jotain. Siksi itse edustustyötä tehneenä olen tarkka siitä, että pysyn keskilinjalla pukeutumisessa. Eli kunnioitan toisia näkemällä vaivaa, mutta en pyri asettumaan kenenkään yläpuolelle, ja siksi varon pröystäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeita merkkilaukkuja ei saa Stockalta 🙄 oikeat merkkilaukut hyvin pidettynä säilyttää arvonsa ja niillä pystyy saamaan voittoa. Kaikki brändit eivät tietenkään kuulu tähän. Eikä niitä saa nettikaupoista. Näissä pitää olla hyvin perillä ja seurata maailman trendejä. Jos ostaa vaan summamutikassa "jotain merkkilaukkuja stockalta", niin turha haaveilla mistään arvon noususta.
Totta, mutta tämän palstan merkkilaukut oli noita Kors, Furla jne. Hermes ja ne oikeat merkkilaukut oli niin marginaalin tavaraa, että eipä kai yleisesti porukkaan vaikuttaneet.
No kyllä joku chanel ja lv olivat tuossa muutama vuosi sitten aika massatavaraa. Juuri nuo Furlat oli fiksummilla naisilla.
Et sä itseäsi fiksuksi tee sillä että ostat furlan laukun stockalta. Omituinen ajatus.
Se käykin toisinpäin. Fiksu ihminen valitsee hyvälaatuisen ja keskihintaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin viime kesänä Tokmannilta vaeltajarepun. Hiilenharmaa, jossa neonvihreät nauhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin viime kesänä Tokmannilta vaeltajarepun. Hiilenharmaa, jossa neonvihreät nauhat.
Oliko edes Kånken? Kånkenista tunnistaa tyylitietoisen eräjorman tai eräjaanan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuules kauppareissulla käytän Hermestäni. Reppujakin on hienoja eri merkeillä.
Sekin oli varmaan niiden muotitalon herrojen masinoimaa, kun oli puhe laukuista sijoituksina. Toisaalta ehkä se herätti naisia miettimään sijoittamista eli ehkä jotain hyvää siinä. Mutta laukku sijoituksena. Selasin huvikseni nettikirppiksiä ja siellä oli joitakin merkkilaukkuja, arvioilta 2010 tai sitä ennen ostettuja. Arvo laskee välttämättä, koska kaikkia vaatteita ja asusteita myydään käytettynä ostohintaa halvemmalla. Monessa laukussa on muovia, mikä haperoituu, kuten myös muut materiaalit. Tyylit menevät täysin pois muodista. Ei siis mikään sijoitus. Nykyään kai vuokrataan laukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Ikean reppu. Ihan paras vedenkestävä ja minimalistinen. Vaellusreppua vielä ei ole, mutta on ostoslistalla, kun lähtee pidemmälle koiran kanssa.
Aspassa töissä oon katsellut ettei merkki/logolaukkuja käytä enää muut kuin vanhemmat naiset ja tietyt nuoret muovisen oloiset naiset.
Olen huomannut, että sonja aiellon ja sohvin jälkeen on toisetkin somettajat alkanut näyttämään merkkilaukkuja (emmi suuronen esimerkiksi).
Mulla tulee vähän myötä-häpeä, jos mietin, mikä tilanne meillä hetkellä on + yleensä suomessa ei ole suuret palkat ja vuokraksi menee iso osa. Tulee heti mieleen, että valtaosa heidän faneista on jopa vihaiset sitä kaikkea katsomassa.
Tottakai saa ostaa ja tehdä, mitä haluat, mutta kenelle se kanava on suunnattu? Taas sellainen fiilis, että - katso kuin hyvin mulla menee ja millainen köyhä sinä olet.
En tiedä. Itselläni oli jotain merkkilaukkuja joskus 10-15v sitten. Möin ne kaikki pois second hand liikkeisiin enkä ikinä sen jälkeen ajatellut asiaa sen kummemmin. En edes myynyt rahapulassa, vaan ne pyöri ylimääräisinä nurkissa. Ikinä ei ole ikävä tullut.
Mä oon koko ihminen niin last season, että kävis mulle hyvin.