En tehnyt yhteishakua
Voinko silti mennä yliopiston pääsykokeisiin, koska alalle minne haen, ei tule erillistä kutsua kokeeseen? Eli sinne voi siis periaatteessa mennä kuka vaan. Onko mitään mahiksia, jos soitan huomenna koululle ja kerron että yksinkertaisesti möhlin ja en muistanut, että se loppui tänään klo15, että he ottaisivat minut huomioon valinnassa...
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:34"]
Ensi vuonna uudestaan. Jos ehdit.
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:43"]
Voinko silti mennä yliopiston pääsykokeisiin, koska alalle minne haen, ei tule erillistä kutsua kokeeseen? Eli sinne voi siis periaatteessa mennä kuka vaan.
[/quote]
Olisikohan kuitenkin niin, että paperit palauttaessasi tarkistetaan henkkarit ja yliopistolla on lista kokeeseen ilmottautuneista. Voiskohan tämä skenaario olla mitenkään mahdollinen, ap?
Ja nää "en muistanut hakea"-tyypit meinaa muistaa yliopistossa palautuspäivät, tentit yms.?
Aloittajalta "hieman" naiivia yrittää soittaa ja taivutella yliopistoa ottamaan hakujen ulkopuolelta pääsykokeeseen. Jep, saattaisi toimia JOS olet huippuälykäs ja poikkeuksellisen lahjakas ja tulevaisuuden huippututkija kansainvälisellä tasolla, mutta ns. taviksena jos mangut poikkeuskohtelua niin...forget about it. Pistävät vielä nimesi muistiin ensi vuotta varten tyylin 'tuota ei ainakaan oteta meille opiskelemaan' ;)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 00:37"]Mulle kävi sama juttu kuin ap:lle ja olen repinyt tässä pelihousujani koko illan (alkoi tosiaan itkettää, kun huomasin asian). V*tutuskäyrä on harvemmin ollut näin korkealla. En tosiaan mitenkään muistanut, että se hakuaika päättyi jo nyt. Jotenkin (ihan oikeasti!) kuvittelin, että se päättyisi vasta tämän kuun loppupuoliskolla. Olin vieläpä lukenut kokeisiin kiltisti syksystä lähtien. Arkeni on vain niin kaoottisen kiireistä, että unohdin itse haun. Kyllä harmittaa. :( Tsemppiä ja sympatiaa kuitenkin kohtalotovereilleni!
[/quote]
Musta on uskomatonta, että sä oot lukenut syksystä asti etkä huolehdi hakuajoista
Minäkin ihmettelen, siis todella kummastelen, näitä hakuaikojen sössijöitä. Ei ole iso vaiva laittaa asiasta muistutus puhelimeen tai muistilappu jääkaapin oveen, ja hakuajatkin voi kätevästi tarkistaa netistä vaikka keskellä yötä. Kuten itse hakemuksenkin voi tehdä nykyään ympärivuorokautisesti määritellyn hakuajan puitteissa. Kaikki on tehty mahdollisimman helpoksi ja vaivattomaksi ja silti moni jää rannalle ruikuttamaan. Sitten kitistään poikkeuskohtelun perään, aikuiset ihmiset...
Voihan tsiisus tuota aloittajaa :D Olisit hyvä ihminen täyttänyt hakulomakkeen ajoissa niin ei tarvitse kehitellä epätoivoisia plan B suunnitelmia. Syksyllä on seuraava, joskin suppeampi, haku eli voit hyvinkin päästä jo tammikuussa opiskelemaan mikäli alavaihtoehdot natsaavat.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:24"]Voihan tsiisus tuota aloittajaa :D Olisit hyvä ihminen täyttänyt hakulomakkeen ajoissa niin ei tarvitse kehitellä epätoivoisia plan B suunnitelmia. Syksyllä on seuraava, joskin suppeampi, haku eli voit hyvinkin päästä jo tammikuussa opiskelemaan mikäli alavaihtoehdot natsaavat.
[/quote]
Ei yliopistoon ole syksyllä hakua, amkiin on täydennyshaku
Kannattaa olla aktiivinen ja kysellä oppilaitoksilta suoraan. Osassa hakijoita ei välttämättä ole niin paljon kuin aloituspaikkoja ja voidaan ottaa sisään myöhemminkin, kokeet vaan pitää todennäköisesti päästä silti läpi, osassa taas hakijoita on ollut mutta eivät otakkaan paikkoja vastaan jolloin niitä jää auki.
Sinun pitää vaan itse soitella ja selvitellä perään, tuskin minnekkään suositulle alalle pääset näin mutta monessa paikkaa jää paikkoja auki usein.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:27"]Kannattaa olla aktiivinen ja kysellä oppilaitoksilta suoraan. Osassa hakijoita ei välttämättä ole niin paljon kuin aloituspaikkoja ja voidaan ottaa sisään myöhemminkin, kokeet vaan pitää todennäköisesti päästä silti läpi, osassa taas hakijoita on ollut mutta eivät otakkaan paikkoja vastaan jolloin niitä jää auki.
Sinun pitää vaan itse soitella ja selvitellä perään, tuskin minnekkään suositulle alalle pääset näin mutta monessa paikkaa jää paikkoja auki usein.
[/quote]
No tuskinpa on montakaan jos ainuttakaan sellaista yliopiston linjaa, jolle ei olisi tarpeeksi hakijoita...Ap: unohda koko juttu tältä vuodelta ja huolehdi siitä, että vuoden päästä et myöhästy.
Tästä ei saa mitään poikkeuksia. Haku on mennyt, haloo! Oli monta viikkoa aikaa, niin se on valitettavasti menetetty tapaus.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:00"]
En mäkään ehtinyt..
[/quote]
No on kyllä kiireistä elämää kun ei 1 kk:n aikana ole ollut sitä max 5 minuuttia aikaa täyttää hakukaavaketta netissä. Av:lla kyllä kerkeää roikkumaan. On vähän noi prioriteetit perseellään, sanoisin.
Ja kuten joku jo kirjoittikin, miten sinne pääsykokeisiin olisi aikaa mennä (saati niihin lukea), kun aikaa ei ole ollut uhrata edes haun tekemiseen.
Parempi onni ensi vuonna.
[/quote]
Aivan. Av nielee kaiken ajan.
Selvä pelihän tuo on tämän vuoden kohdalta. Käsittämätöntä, että missasitte vuoden tärkeimmän paperin täyttämisen. Otan osaa kumminkin, kärsitte tästä virheestä pitkään.
Elämään vinkiksi sanon, että jos mokaa jotain suurta ja se on täysin oma vika (kuten tässä tapauksessa), kannattaa myöntää virheensä rehellisesti. Niin on helpompi elää ja saa enemmän sympatiaa. Ei kannata sanoa "no kun minulla oli kiire ja se aika oli niin lyhyt ja ei tullut mitään ilmoitusta ja joku oli sanonut ja koulun kansliassa oltiin liian tylyjä kun pyysin erikoisvapautta". Sanoo mieluummin totuuden, eli ette koskaan tarkistaneet hakuaikaa.
Nythän voitte jo sitten pistää ensi vuoden kalenteriin merkinnän, että koska lähetätte hakemuksen.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:00"]
En mäkään ehtinyt..
[/quote]
No on kyllä kiireistä elämää kun ei 1 kk:n aikana ole ollut sitä max 5 minuuttia aikaa täyttää hakukaavaketta netissä. Av:lla kyllä kerkeää roikkumaan. On vähän noi prioriteetit perseellään, sanoisin.
Ja kuten joku jo kirjoittikin, miten sinne pääsykokeisiin olisi aikaa mennä (saati niihin lukea), kun aikaa ei ole ollut uhrata edes haun tekemiseen.
Parempi onni ensi vuonna.
[/quote]
Aivan. Av nielee kaiken ajan.
[/quote]
Maha täyttyy
Mulle kävi sama juttu kuin ap:lle ja olen repinyt tässä pelihousujani koko illan (alkoi tosiaan itkettää, kun huomasin asian). V*tutuskäyrä on harvemmin ollut näin korkealla. En tosiaan mitenkään muistanut, että se hakuaika päättyi jo nyt. Jotenkin (ihan oikeasti!) kuvittelin, että se päättyisi vasta tämän kuun loppupuoliskolla. Olin vieläpä lukenut kokeisiin kiltisti syksystä lähtien. Arkeni on vain niin kaoottisen kiireistä, että unohdin itse haun. Kyllä harmittaa. :( Tsemppiä ja sympatiaa kuitenkin kohtalotovereilleni!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 00:37"]
Mulle kävi sama juttu kuin ap:lle ja olen repinyt tässä pelihousujani koko illan (alkoi tosiaan itkettää, kun huomasin asian). V*tutuskäyrä on harvemmin ollut näin korkealla. En tosiaan mitenkään muistanut, että se hakuaika päättyi jo nyt. Jotenkin (ihan oikeasti!) kuvittelin, että se päättyisi vasta tämän kuun loppupuoliskolla. Olin vieläpä lukenut kokeisiin kiltisti syksystä lähtien. Arkeni on vain niin kaoottisen kiireistä, että unohdin itse haun. Kyllä harmittaa. :( Tsemppiä ja sympatiaa kuitenkin kohtalotovereilleni!
[/quote]
Mihin kokeisiin luit?
Pöljä, et tietenkään voi. Parempi tuuri ensi vuonna
Poikkeuksia ei tehdä. Ensi vuonna uudestaan. Jos ehdit.
T. opintoasiainsihteeri