Miksi naisilla kestää niin kauan vaateostoksilla?
Minä käyn muutamassa minuutissa läpi monta vaatetankoa. Näen vaatteesta heti yhdellä silmäyksellä, että onko se potentiaalisen hyvä ostettavaksi. Jos löytyy potentiaalinen vaate, niin 10 sekunnissa voi tarkistaa että löytyykö siitä mahdollisesti sopivia kokoja.
Miten muutaman minuutin hommasta saadaan aikaan tunnin homma?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran naisen kanssa vaateostoksilla. En ole varma olenko vieläkään päässyt kaupoista pois? Nyt ainakin tiedän miltä ikuisuus tuntuu. Se päivä venyi loputtoman tuntuiseksi.
😂 Voi raukkaa
Ukkeli jaksoi yleensä kiitettävästi. Oli hyväksynyt tämän väistämättömänä, naisen mukana tulevana faktana. Itse en yleensä ollut edes niin kovin aikava, ellei joku stressijuhlavaatepaniikki ihan ollut menossa.Mutta Tallinnassa kerran shoppaillessa tuli kipukynnys vastaan vähän samalla fiiliksellä kuin yllä. Säälitti toinen. Oli kyllä urhea.
"Ukkeli jaksoi yleensä kiitettävästi".
Koska sana jaksaa on imperfektissä, niin oletan että viimein ukkelin jaksamisellekin tuli piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai miehillä kestä vaateostoksilla, kun naiset tekevät ne heidän puolestaan. :D Esimerkiksi useat saivat varmasti eilenkin sukkia, boksereita ja muuta sellaista.
En tiedä minkälaisen "miehen" (amisviiksi-pojun) kanssa elät, mutta ainakin minä miehenä ostan kaikki vaatteeni itse ja nimenomaan haluan, ja vaadin saada ostaa ne itse. Olen tarkka että minkälaisia vaatteita esim istuvuuden suhteen haluan pitää. Lisäksi haluan vaatteet yleensä tietyllä värisävyllä ja kuvioinnilla. Esim tumma paita pystysuuntaisella kuviolla on fine, mutta vaalea paita jollain ruutu tai kukkakuviolla jäisi samantien pitämättä.
Luuletko, että naiset jotain kukkapaitoja miehilleen ostelee? Taidat olla joku ikisinkku Crocs-uskovainen tai sarjamurhaajan alku :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläessäni raahannut miestä mukaan vaatekaupoille.
Sit sitä soitellaan perään että missä oot, millon tuut :D ettekö pärjää muutamaa tuntia kotona itsekseen?Minä pärjäisin vaikka kuukauden ilman eukkoa eikä olisi kertaakaan edes ikävä, kunhan tietää että se on kuukauden jossain tietyssä paikassa eikä esim makaa ruumishuoneella eikä mitään ole ilmoitettu. Joskus vain olettaa, että toinen tulee suunnilleen tiettyyn aikaan kotiin ja sen mukaan on suunnitellut muita juttuja.
Tää "olettaminen" tekee aika paljon ongelmia suhteissa.
Särähti myös tuo, että ei tule ikävä vaikka toinen on kuukauden poissa. Onko tuo nyt sit hyvä suhde?Et ole ilmeisesti ollut pitkässä suhteessa joka arkipäiväistyy.
Ei pitkässäkään suhteissa tehdä suunnitelmia oletusten varassa, kyllä siinä jonkinlaista kommunikaatiota edellytetään vaikka kuinka arkipäiväistyy. (Ja se arkipäiväisyys on just parasta.)
Ap, mene naisten osastolle ostamaan itsellesi vaikka paita, housut ja mekko. Sinun standardimiespötkövartalollesikin löytyy ihan istuvia vaatteita. Ne vain pitää löytää sieltä muiden joukosta. Jollei ensimmäisessä kaupassa ole riittävän leveää vyötärönypärystä tai jämeriä harteita, toisessa kaupassa saattaa olla. Onnea matkaan. :)
Minulta ei kulu vaateostoksilla kovin paljon aikaa, vaikka olenkin 180-senttinen nainen. Käyn nimittäin ensimmäiseksi miestenosastolla. Pidän hyvin väljistä vaatteista, ja miesten osastolta niitä löytyy, ja pituuskin riittää. Naisten osastolta hankin vain kenkiä, jos niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai miehillä kestä vaateostoksilla, kun naiset tekevät ne heidän puolestaan. :D Esimerkiksi useat saivat varmasti eilenkin sukkia, boksereita ja muuta sellaista.
En tiedä minkälaisen "miehen" (amisviiksi-pojun) kanssa elät, mutta ainakin minä miehenä ostan kaikki vaatteeni itse ja nimenomaan haluan, ja vaadin saada ostaa ne itse. Olen tarkka että minkälaisia vaatteita esim istuvuuden suhteen haluan pitää. Lisäksi haluan vaatteet yleensä tietyllä värisävyllä ja kuvioinnilla. Esim tumma paita pystysuuntaisella kuviolla on fine, mutta vaalea paita jollain ruutu tai kukkakuviolla jäisi samantien pitämättä.
Luuletko, että naiset jotain kukkapaitoja miehilleen ostelee? Taidat olla joku ikisinkku Crocs-uskovainen tai sarjamurhaajan alku :D
Jos yhtään katsot nykytrendiä, niin erilaiset kukkakuviot on tällä hetkellä tungettu hyvin moneen miesten paitaan. Toki jos ostat pojullesi jotain Vans-huppareita, niin sitten ei mitään. Puhuin miesten vaatteista.
Ei kestä. Ostan uusia vaatteita, kun entiset lahoaa. Minulle ostoksilla juokseminen on aina ollut elämän hukkaamista. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläessäni raahannut miestä mukaan vaatekaupoille.
Sit sitä soitellaan perään että missä oot, millon tuut :D ettekö pärjää muutamaa tuntia kotona itsekseen?Minä pärjäisin vaikka kuukauden ilman eukkoa eikä olisi kertaakaan edes ikävä, kunhan tietää että se on kuukauden jossain tietyssä paikassa eikä esim makaa ruumishuoneella eikä mitään ole ilmoitettu. Joskus vain olettaa, että toinen tulee suunnilleen tiettyyn aikaan kotiin ja sen mukaan on suunnitellut muita juttuja.
Tää "olettaminen" tekee aika paljon ongelmia suhteissa.
Särähti myös tuo, että ei tule ikävä vaikka toinen on kuukauden poissa. Onko tuo nyt sit hyvä suhde?Et ole ilmeisesti ollut pitkässä suhteessa joka arkipäiväistyy.
Olen. Siksi en enää "oleta", että jos mies vaikka lähtee rassaamaan autoaan taikka käymään kaverillaan, että se olis ruokapöydässä klo 17:00. Tai jos se lähtee baariin, että ois takasin klo 22:00 vaikka ehkä niin sanookin vaan osaan syödä ja mennä nukkumaan ihan itsenäisesti.
Ja kyllä, ihan pitkässä suhteessakin se ikävä tulee. Itseasiassa silloin varsinkin kun sitä arkea on vietetty vuosia yhdessä ja toinen on vierellä koko ajan. Olis aika orpoa olla kuukausi ilman ihmistä, johon on kiintynyt ja tottunut heräämään ja nukahtamaan sen vierestä/viereen ja jakamaan kaiken niiden välillä.
Jotenkin vieras tuo ajatusmailmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran naisen kanssa vaateostoksilla. En ole varma olenko vieläkään päässyt kaupoista pois? Nyt ainakin tiedän miltä ikuisuus tuntuu. Se päivä venyi loputtoman tuntuiseksi.
😂 Voi raukkaa
Ukkeli jaksoi yleensä kiitettävästi. Oli hyväksynyt tämän väistämättömänä, naisen mukana tulevana faktana. Itse en yleensä ollut edes niin kovin aikava, ellei joku stressijuhlavaatepaniikki ihan ollut menossa.Mutta Tallinnassa kerran shoppaillessa tuli kipukynnys vastaan vähän samalla fiiliksellä kuin yllä. Säälitti toinen. Oli kyllä urhea.
"Ukkeli jaksoi yleensä kiitettävästi".
Koska sana jaksaa on imperfektissä, niin oletan että viimein ukkelin jaksamisellekin tuli piste.
Näin voisi sanoa. On edesmennyt.
Naiset poseeraa peilin edessä tuntikausia ja miettivät näyttääkö perse hyvältä jota sitten esitellä miehille ulkona.
Minä olen mies ja minulla menee useita tunteja vaateostoksilla. Tosin en pukeudu t-paitaan ja verkkareihin…
Tyyliini kuuluu tennarit, farkut, kauluspaita (napeilla tai ilman, eli polo), puvunliivit ja/tai kravaatti ja pikkutakki tai bleiseri.
Koska tyylini on parempi kuin 99 prosentilla miehistä, niin saan paljon vihaisia kommentteja naisilta, etenkin vanhoilta yli 25-vuotiailta.
Ihan ensimmäisenä pitää valita oikeat värit. En voi esim. yhdistää punaisia puvunliivejä valkoisiin tennareihin. Ja sitten se tärkein, eli istuvuus. Joskus joudun jopa käymään räätälin luona! Tai miksi heitä nykyään kutsutaan… Jos ostan jotakin verkosta, niin taustatyöntekeminen triplaa käytetyn ajan.
Joten, jos panostat ulkonäköösi, niin vaateostoksiin menee enemmän aikaa. Mies24
Itse ainakin tarkastan vaatteesta saumat, tikin pituuden, materiaalin ja toki myös istuvuuden sovittamalla .. Itsekin käyn rekit nopeasti läpi ja poimin sieltä vain ne, jotka todella kiinnostavat, mutta vaatteen tutkimiseen menee oma aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset poseeraa peilin edessä tuntikausia ja miettivät näyttääkö perse hyvältä jota sitten esitellä miehille ulkona.
Ja nimenomaan sitä persettä miehet tiirailee. Sitä en menisi vannomaan että jokainen nainen miettii näyttäkö perse miesten mielestä hyvältä. Palstalla yleensä kova itku siitä kun naiset eivät osaa pukeutua naisellisesti miesten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat olla vähän paremman näköisiä, jos malttaisivat käyttää vaateostoksilla enemmän aikaa kuin sen että valitsevat "muutamassa minuutissa" kokolappujen perusteella "sopivan" vaatteen.
Minä asetan vaatteille tietyt hintaraamit ja niiden puitteissa ostan mieleiseni. Voit saada 15 eurolla ihan yhtä tyylikkään paidan kuin sadallakin eurolla.
Nyt en ymmärrä, miten tuo liittyy viestiin, johon vastasit. Edellisessä viestissä kirjoitettiin ulkonäöstä, ei rahasta.
Minulla kestää ihan sen takia, että kun kerrankin lähden vaateostoksille niin halutaan ottaa sen kokemuksena, jonka lopputulos on uusia vaatteita jota tulen käyttämään pitkään ja jotka täydentävät jo olemassaolevaa vaatekaapin sisältöä.
Naiset paisuu pikkuhiljaa ja sitten tietenkin kokeillaan esin sitä samaa kokoa ku vuosikausia sitten, ja seuraavaksi haukutaan että koot nykyään ihan mitä sattuu.
Sama toistetaan jokakaupassa monet kerrat.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin kitupiikki, että pakko kiertää tän tuppukylän kaikki kaupat, jotta varmistuu se, että varmasti sai rahalle parhaan vastineen. Ärsyttää ostaa huomatakseen, että seuraavassa olisi ollut parempi mutta siihen ei sitten enää ookaan rahaa. Niinpä kierrän kaikki ja palaan siihen, missä oli paras. Ja aikaa menee, huh huh sitä menee. Kotona vannoo, ettei enää ikinä mutta sitten taas.
Tilaa netistä niin helpompi vertailla hintoja ja paremmat valikoimat muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mies ja minulla menee useita tunteja vaateostoksilla. Tosin en pukeudu t-paitaan ja verkkareihin…
Tyyliini kuuluu tennarit, farkut, kauluspaita (napeilla tai ilman, eli polo), puvunliivit ja/tai kravaatti ja pikkutakki tai bleiseri.
Koska tyylini on parempi kuin 99 prosentilla miehistä, niin saan paljon vihaisia kommentteja naisilta, etenkin vanhoilta yli 25-vuotiailta.
Ihan ensimmäisenä pitää valita oikeat värit. En voi esim. yhdistää punaisia puvunliivejä valkoisiin tennareihin. Ja sitten se tärkein, eli istuvuus. Joskus joudun jopa käymään räätälin luona! Tai miksi heitä nykyään kutsutaan… Jos ostan jotakin verkosta, niin taustatyöntekeminen triplaa käytetyn ajan.
Joten, jos panostat ulkonäköösi, niin vaateostoksiin menee enemmän aikaa. Mies24
MInkälaisia vihaisia kommentteja ne 'vanhat' yli 25-vuotiaat naiset sinulle kertovat?
Vierailija kirjoitti:
Naiset pukeutuvat toisia naisia varten ei miehiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInkälaisia vihaisia kommentteja ne 'vanhat' yli 25-vuotiaat naiset sinulle kertovat?
"Kukä sä luulet olevasi?"
"Ootko menossa juhliin?"
"Pukeudu kuten muutkin."
"Täällä ei ole pukupakkoa."
"Yrität liikaa."
"Tennarit ei kuulu juhla-asuun."
"Luuletko olevasi parempi kuin mä?"
Haluatko, että jatkan? Vai menikö viesti perille? En ole vielä tavannut vanhaa naista, joka osaisi kunnioittaa tyyliäni. Mies24
Nettishoppailen. 12-24 tuntia menee yhden vaatteen valitsemiseen.