Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilla kestää niin kauan vaateostoksilla?

Vierailija
25.12.2021 |

Minä käyn muutamassa minuutissa läpi monta vaatetankoa. Näen vaatteesta heti yhdellä silmäyksellä, että onko se potentiaalisen hyvä ostettavaksi. Jos löytyy potentiaalinen vaate, niin 10 sekunnissa voi tarkistaa että löytyykö siitä mahdollisesti sopivia kokoja.
Miten muutaman minuutin hommasta saadaan aikaan tunnin homma?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisten koot on aivan päin vittua laitettu. Esim. Koko M ei ole lähelläkään samaa kokoa eri merkeillä. Ne on pakko sovittaa, jos ei halua ostaa sikaa säkissä. Miehillä ne yleensä on merkistä ja kaupasta riippumatta aika saman kokoisia, joten voi vaan ottaa sen M-koon joka kaupasta aivan sovittelematta. Naisten kokolapuissa se M voi oikeasti olla ihan minkä kokoinen vain, koska se on vain sen vaatteen M, eikä M kokoisen naisen. Mulla on yleensä farkuissa koko 38 ja joissain malleissa se ei ole lähelläkään mahtua päälle, eli ne tuumakoon vaatteetkin on pakko sovittaa, kun se voi olla joku päin persettä leikattu ja pitääkin siinä mallissa olla tavallista isompi.

Eihän siinä sovittamisessa mene kuin pari minuuttia.

Riippuu, mitä sovittaa ja joutuuko vertailemaan esim. eri kokoja.

Vierailija
22/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset on niin erimallisia ja vaatteet on tehty ilmeisesti tuulesta temmatuilla mitoilla. Sopivan kokoisen vaatteen löytääkseen voi joutua sovittamaan kymmeniä vaatteita, ja sitten haluaisi vielä että väri, malli ja materiaali olisivat mieluiset, mutta yleensä se on liikaa vaadittu että kaikki nuo olisi samassa vaatteessa. Siksi en käy mielelläni vaateostoksilla vaan kuljen vanhoissa rytkyissä niin kauan kuin ilkeän niissä näyttäytyä. Mutta käypästen kenkien löytäminen se vasta vaikeaa onkin jos ei tyydy kumisaappaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja kaikki tuntemani naiset ovat ytimekkäitä ja nopeita vaatekaupassa kävijöitä. Ei sinne tarvitse jäädä viettämään aikaa. Ap ei vain tunne tarpeeksi maisia, ja yleistää vastoin parempaa tietoaan.

Ap:n mielestä missukka/ig-beibe = nainen.

Vierailija
24/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai miehillä kestä vaateostoksilla, kun naiset tekevät ne heidän puolestaan. :D Esimerkiksi useat saivat varmasti eilenkin sukkia, boksereita ja muuta sellaista. 

En tiedä minkälaisen "miehen" (amisviiksi-pojun) kanssa elät, mutta ainakin minä miehenä ostan kaikki vaatteeni itse ja nimenomaan haluan, ja vaadin saada ostaa ne itse. Olen tarkka että minkälaisia vaatteita esim istuvuuden suhteen haluan pitää. Lisäksi haluan vaatteet yleensä tietyllä värisävyllä ja kuvioinnilla. Esim tumma paita pystysuuntaisella kuviolla on fine, mutta vaalea paita jollain ruutu tai kukkakuviolla jäisi samantien pitämättä.

Vierailija
25/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voisivat olla vähän paremman näköisiä, jos malttaisivat käyttää vaateostoksilla enemmän aikaa kuin sen että valitsevat "muutamassa minuutissa" kokolappujen perusteella "sopivan" vaatteen.

Vierailija
26/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähet mukaan etkö pärjää yksin sen aikaa kotona!?

Vierailija
27/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin kitupiikki, että pakko kiertää tän tuppukylän kaikki kaupat, jotta varmistuu se, että varmasti sai rahalle parhaan vastineen. Ärsyttää ostaa huomatakseen, että seuraavassa olisi ollut parempi mutta siihen ei sitten enää ookaan rahaa. Niinpä kierrän kaikki ja palaan siihen, missä oli paras. Ja aikaa menee, huh huh sitä menee. Kotona vannoo, ettei enää ikinä mutta sitten taas.

Vierailija
28/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni raahannut miestä mukaan vaatekaupoille.

Sit sitä soitellaan perään että missä oot, millon tuut :D ettekö pärjää muutamaa tuntia kotona itsekseen?

Vierailija
29/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet voisivat olla vähän paremman näköisiä, jos malttaisivat käyttää vaateostoksilla enemmän aikaa kuin sen että valitsevat "muutamassa minuutissa" kokolappujen perusteella "sopivan" vaatteen.

Minä asetan vaatteille tietyt hintaraamit ja niiden puitteissa ostan mieleiseni. Voit saada 15 eurolla ihan yhtä tyylikkään paidan kuin sadallakin eurolla.

Vierailija
30/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen tai italialainen L on usein sama kuin usalainen S, jopa XS

Vierailija
31/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä samasta syystä kuin miehet saavat menemään puoli päivää motonetissä tai biltemalla.

Vierailija
32/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan vaatteiden sovittamista ja ostamista. Kuljen vanhoissa vaatteissa niin kauan kun kasassa pysyvät. Tässä ketjussa on jo tullut hyviä esimerkkejä miksi naisilla vaateostokset kestää, kokomerkinnöistä materiaaleihin. Kyllä siinä oikeasti joutuu metsästämään että jotain saa. Miestä en sille reissulle ikinä ottaisi mukaan.

Vierailija
33/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit sitä soitellaan perään että missä oot, millon tuut :D ettekö pärjää muutamaa tuntia kotona itsekseen?

Minä pärjäisin vaikka kuukauden ilman eukkoa eikä olisi kertaakaan edes ikävä, kunhan tietää että se on kuukauden jossain tietyssä paikassa eikä esim makaa ruumishuoneella eikä mitään ole ilmoitettu. Joskus vain olettaa, että toinen tulee suunnilleen tiettyyn aikaan kotiin ja sen mukaan on suunnitellut muita juttuja.

Vierailija
34/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran naisen kanssa vaateostoksilla. En ole varma olenko vieläkään päässyt kaupoista pois? Nyt ainakin tiedän miltä ikuisuus tuntuu. Se päivä venyi loputtoman tuntuiseksi.

😂 Voi raukkaa

Ukkeli jaksoi yleensä kiitettävästi. Oli hyväksynyt tämän väistämättömänä, naisen mukana tulevana faktana. Itse en yleensä ollut edes niin kovin aikava, ellei joku stressijuhlavaatepaniikki ihan ollut menossa.

Mutta Tallinnassa kerran shoppaillessa tuli kipukynnys vastaan vähän samalla fiiliksellä kuin yllä. Säälitti toinen. Oli kyllä urhea.

Vierailija
35/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pärjäisin vaikka kuukauden ilman eukkoa eikä olisi kertaakaan edes ikävä, kunhan tietää että se on kuukauden jossain tietyssä paikassa eikä esim makaa ruumishuoneella eikä mitään ole ilmoitettu. Joskus vain olettaa, että toinen tulee suunnilleen tiettyyn aikaan kotiin ja sen mukaan on suunnitellut muita juttuja.

Ei se eukkokaan mikään selvänäkijä ole että tietää sinun suunnitelmat. Etkö voi kertoa suunnitelmistasi sen sijaan että oletat.

Vierailija
36/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää "olettaminen" tekee aika paljon ongelmia suhteissa.

Särähti myös tuo, että ei tule ikävä vaikka toinen on kuukauden poissa. Onko tuo nyt sit hyvä suhde?

Vierailija
37/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä kaikki muut paitsi alusvaatteet, sukat ja kengät kirppareilta. Ei niitä vaan sutaista läpi kun pitää jonkun verran kuluttaa aikaa, jos meinaa jotain löytää. Aina ei edes löydy.

Entä sitten?

Vierailija
38/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisesi on vaateostoksilla, siinä saattaa kestää. Se tulee kotiin, kun on valmis. Älä oleta tiettyjä aikoja ja suunnittele kysymättä.

Vierailija
39/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisesi on vaateostoksilla, siinä saattaa kestää. Se tulee kotiin, kun on valmis. Älä oleta tiettyjä aikoja ja suunnittele kysymättä.

Se nyt lähtee shoppailemaan ilman, että itsekään juurikaan suunnittelee aikataujaan, joten turha kysyä. On saatettu alustavasti sopia eilen vaikkapa, että teen kotona ruokaa seuraavana päivänä. Sitten akkaa ei kuulu eikä näy ja lopulta selviää, että on jo syönyt Hesessä shoppailureissun yhteydessä.

Vierailija
40/67 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää "olettaminen" tekee aika paljon ongelmia suhteissa.

Särähti myös tuo, että ei tule ikävä vaikka toinen on kuukauden poissa. Onko tuo nyt sit hyvä suhde?

Et ole ilmeisesti ollut pitkässä suhteessa joka arkipäiväistyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän