Lue keskustelun säännöt.
Tuparit ja kerrostalo
09.04.2015 |
Olen muuttamassa Helsinkiin Töölöön. Olemme nuori pariskunta ja emme ole muuten kyllä häiriöksi, mutta tuparit haluaisin pitää ja tiedän että kavereistani ääntä lähtee jonkun verran. Vaikka lähtisimme n. klo 11 illalla pois ja baariin, onkohan silti mahdollista saada heti kanssa-asujien eli naapureiden vihat niskaansa? Vähän vanhempaa porukkaa talossa nimittäin. Auttaisikohan lappu ilmoitustaululle tms? Kellään omakohtaisia kokemuksia? Kiitos!
Kommentit (22)
Kyllähän tuparit voit pitää, jos vaan vähän huomioit naapureita. Se on heidän ongelmansa jos eivät kestä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:59"]
Mitäs, jos suosiolla pitäisitte ne tuparit siellä baarissa ja tarjoisitte juomat siellä? Sinne, kun olette joka tapauksessa menossa ja kukin kavereista varmaan näkee kämpän vuorollaan ja voi sen kahvikupposen juoda silloin.Naapurien yöunet säilyisivät ja virkavallalta jäisi yksi keikka tekemättä.
[/quote]
Mitkäs tupaantulijaiset ne olisi? Jos halutaan vain pitää yhteiset ryyppybileet, niin voi lähteä suoraan baariin. Itse ainakin haluan aina esitellä tupareissani kotia ja näyttää, että millaisia ratkaisuja me tässä asunnossa ollaan tehty. Tuskin aloittajankaan tuparit tarkoita sitä, että tupa laitetaan uuteen uskoon jo heti ikkunoista ja naapurin ovista lähtien.
Villi veikkaus vielä, että kun aloittaja jo nyt stressaa juhlista ja naapurien mahdollisesta vihasta, niin uskon hänen ja ystäväpiirinsä olevan kuitenkin erittäin siedettävää näin kertaluontoisena asiana. Jos kyseessä olisi ihminen, joka on häädöstä häätöön pitänyt bileitä kotonaan, niin ei paljoa kiinnostaisi naapurien mielipiteet aiheeseen :D
[/quote]
Kertaluontoisena hyvinkin, en aio enkä halua jatkuvasti mitään juhlia pitääkään. Jos kaupungissa asuu, jonkinlaista elämää tulisi ympärillään sietää. Enkä tarkoita siis että on ok meluta, mutta jos etukäteen nätisti tulevista juhlistaan ilmoittaa, koittaa pitää melutason mahdollisimman hiljaisena ja tyhjentää asunto ajoissa niin itse en ainakaan pidä sitä luonnottomana ja itsekkäänä. Nuori pari ollaan jotka muutamme ja totuus on se, että me varmasti olemme enemmän "silmätikkuja" kuin vaikka keski-ikäiset, saman "melutason" juhlat pitävä pariskunta. Ap