Vaimo sai työkaveriltaan lahjaksi kaulakorun.
Vietimme joulua normaalisti, kunnes vaimo avasi työkaveriltaan saamansa lahjan, joka oli tälläinen tähti-sydän -kaulakoru.
Kuinka normaalia tälläinen on?
Kommentit (46)
Parasta olisi, että eroat, koska et selvästikään luota vaimoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se mikään aito koru ollut? Mistä vetoa, että työkaveri on ostanut esim. takin, jonka kylkiäisinä on saanut kaulakorun. Hän ei ole tykännyt korusta, kun ei ole aito mutta ei ole raaskinut heittää poiskaan, joten antanut lahjaksi, niin ei mene haaskuuseen.
Sun suuntaan koru näyttää epäilyttävän hienolta lahjalta mutta todellisuus onkin, että se on lajityyppiä kun en raaskinut roskiinkaan heittää ja nyt saan annettua edes jotain ja vielä niin, ettei tästä tarvinnut maksaa.
Ite oon kerran saanut "timangi"korvakorut vaatteen oheisena ja mietin, voisiko ne antaa jollekin. En antanut lopulta kenellekään ja tuolla ne nyt makaa turhan panttina kaapissa. Kieltämättä kaulakoru kuulostaa vähän turhan henkilökohtaiselta lahjalta. Antakaa se viinipullo tai suklaarasia, niissä ei voi mennä metsään!
Kyseessä oli tälläinen n 100-200€ Kalevala koru.
Enemmän tässä vain mietityttää työkaverin motiivit. Koska eivät ole parhaita ystäviä, mutta antoi hieman yllättäen ( ja ainoastaan vaimolleni)
Tälläisen lahjan.
Olet ihan oikeassa ettei tämä ole tavanomaista käytöstä ja asiaa on syytäkin pohtia.
Mielestäni on muutamia vaihtoehtoja sille kuinka asiat oikeasti saattavat olla.
Työpaikalla on joko ollut flirttiä tms. ja työkaveri tämän perusteella on ajatellut kokeilla kepillä jäätä ja antaa lahjan joka aiheuttaa riitoja avioliitossa tai jopa sen päättymisen. Näin työkaveri pääsee tueksi ja turvaksi, ymmärtävksi kuuntelijaksi, lohduttamaan ja lopulta apajille.
Koska tapahtuma työpaikalla eivät ole ollet vaimosi mielestä mitenkään tavanomaista flirttiä läheisemmällä tasolla, hän ei ole osannut odottaa tällaista lahjaa ja on siksi tuonut sen perheen muiden lahjojen joukkoon.
Toinen vaihtoehto on ettei flirttiä tms. ole ollut mutta työkaverilla eivät ole kaikki muumit laaksossa ja on antanut lahjan toiveenaan päästä pesälle.
Koska kukaan muu ei työpaikalla ole lahjoja saanut, tuon hintaisen ja noin henkilökohtaisen lahjan antaminen ei ole normaalia käytöstä. Kaikenlainen vähänkään romantiikkaan viittaava symboliikka, kuten sydämet ei todellakaan kuulu neutraalisti työkaverille kohteliaisuudesta annettaviin lahjoihin vaan aivan varmasti antajalla on muita motiiveja.
Käsityksesi siitä että vaimo ja lahjan antaja eivät ole "parhaita ystäviä" lienee muodostunut sen perusteella mitä vaimosi on hänestä sinulle kertonut. Valitettavasti on mahdollista ettei vaimosi ole kertonut asioita totuudenmukaisesti.
Toisaalta jos vaimollasi olisi vispilänkauppaa työkaverin kanssa niin olisi äärimmäisen typerää tuoda työkaverilta saatua joululahjaa avattavaksi perheen kesken, tai edes kertoa että sellaisen on saanut.
Itse miehenä saattaisin käydä palauttamassa lahjan sen antajalle ihan henkilökohtaisesti, riippuen siitä millä tolalla avioliitto muuten on, toisin sanoen voiko vaimon sanomisiin luottaa vai ei.
Samalla pääsee lukemaan työkaverin elekieltä ja näkee muutenkin minkälaisesta tyypistä on kysymys.
Äh! Mä olen myös saanut työkaveriltani sydänkaulakorun lahjaksi. Me olemme molemmat naisia. Kyse ei ole muusta kuin siitä, että olemme hyviä työtovereita ja meillä on tosi hauskaa töissä.
Lisäys vielä..
Työkaveri on itsekin naimisissa ja en tiedä miten siellä asioiden kanssa toimitaan.
Ehdotan vaimolle, että lahjan voisi antaa takaisin ja ehkä työkaverin vaimo arvostaisi sitä enemmän.
Ja jos haluaa vielä jotain lahjaa antaa, niin jotain vähemmän flirttaillevaa voi antaa.
Ja onhan tilanteessa juurikin tämä, että en tunne itse kyseistä ihmistä lainkaan, joten sehän se suurin tekijä asioissa on, joka saa mielikuvituksen liikkeelle.
Ja vaimoon luotan, mutta enemmän tämä tuntematon työntekijä aiheuttaa mielipahaa.
Samalla vaimoni sanoi, että ei esim haluaisi että minä antaisin samanlaisia lahjoja muille.
Just noin, vaimo voisi vaikka kysyä työkaveriltaan, että oliko paketit menneet sekaisin, että tuliko hänelle nyt vahingossa lahjanantajan vaimolle tarkoitettu lahja. 😉
Ylläolevaam vielä lisäyksenä, että lahjapaita oli vapaa-ajan flanellipaita, jossa koot S, M jne. Ettei tule spekulaatiota paidan koon tietämisestä. Ja paita on vielä sovittamatta , ei ole tietoa onko sopiva.