Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin opetusta karsittava

Vierailija
09.04.2015 |

Ruotsin opiskelun voisi ihan hyvin alottaa jo 3. luokalta englannin sijaan. Itse asiassa ruotsin lukeminen tulisi alottaa 3. luokalla ja englannin opiskelu 7. luokalla. Näin Suomesta saataisiin ihan oikeasti kaksikielinen maa (suomi ja ruotsi). Tolvanat höpötelkööt hukkakieli englantia keskenään, kyllä meille suomalaisille riittää ppohjoismainen yhteistyö (Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti). Ja mikä kieli sopisikaan yhteistyön kantakieleksi paremmin kuin skandivaaninen mahtikieli ruotsi. Eli poliitikot jotka luette tätä viestiä: Tehkää aloite ruotsin aikaistamisesta ja englannin myöhäistämisestä! Näin saataisiin Suomesta oikeasti kaksikielinen maa!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:25"]

Ruotsi on meidän naapurimme toisin kuin Saksa, Ranska tai Italia. Tätä taustaa vasten olisi hyvä lisätä ennen kaikkea ruotsin opetusta dramaattisesti ja vähentää esimerkiksi ranskan opetusta. Kyllä höpöhöpökieliä kuten ranskaa tai italiaa voi opiskella vaikka aikuisopiston kursseilla jos on oikeasti motivaatiota. Ruotsia kuuluu jokaisen suomalaisen osata vähintään tyydyttävällä tasolla, italiaa ei.

[/quote]

Kerros nyt miksi pitäisi osata? Perusteluksi ei kelpaa, että Ruotsi on naapurimaa ja meillä on yhteinen historia. Onhan Venäjäkin meidän naapurimaa ja yhteistä historiaa löytyy myös. Venäjää puhuvia on huomattavasti enemmän kuin ruotsia (tai muita skandinaavisia kieliä).

Itse olen asunut koko ikäni (30v.) länsirannikolla enkä ole kertaakaan tarvinnut ruotsia. Sen, mitä peruskoulussa ja lukiossa opiskelin ruotsia, olen jo unohtanut ja ihan siitä syystä, että kyseiselle kielelle ei ole ollut yhtään mitään käyttöä.

[/quote]Ruotsi on tärkein kauppakumppanimme ja sen lisäksi ollaan ikuisessa kiitollisuudenvelassa Ruotsille hyvinvoinnin johdosta. Tässä pari syytä sille miksi meidän tulee opettaa lapsillemme enemmän ruotsia jonkun typerän ranskan tai saksan sijasta. Se on sun häpeäsi jos et oo halunnut olla tekemisissä ruotsinkielisten kanssa, fiksuimmat kyllä haluaa oppia tuntemaan ruotsinkielisiä, sen verran mukavia ihmisiä ovat.
[/quote]

Tältähän ne pakkoruotsin puhujat juuri kuulostaa

Vierailija
22/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:25"]

Ruotsi on meidän naapurimme toisin kuin Saksa, Ranska tai Italia. Tätä taustaa vasten olisi hyvä lisätä ennen kaikkea ruotsin opetusta dramaattisesti ja vähentää esimerkiksi ranskan opetusta. Kyllä höpöhöpökieliä kuten ranskaa tai italiaa voi opiskella vaikka aikuisopiston kursseilla jos on oikeasti motivaatiota. Ruotsia kuuluu jokaisen suomalaisen osata vähintään tyydyttävällä tasolla, italiaa ei.

[/quote]

Kerros nyt miksi pitäisi osata? Perusteluksi ei kelpaa, että Ruotsi on naapurimaa ja meillä on yhteinen historia. Onhan Venäjäkin meidän naapurimaa ja yhteistä historiaa löytyy myös. Venäjää puhuvia on huomattavasti enemmän kuin ruotsia (tai muita skandinaavisia kieliä).

Itse olen asunut koko ikäni (30v.) länsirannikolla enkä ole kertaakaan tarvinnut ruotsia. Sen, mitä peruskoulussa ja lukiossa opiskelin ruotsia, olen jo unohtanut ja ihan siitä syystä, että kyseiselle kielelle ei ole ollut yhtään mitään käyttöä.

[/quote]Ruotsi on tärkein kauppakumppanimme ja sen lisäksi ollaan ikuisessa kiitollisuudenvelassa Ruotsille hyvinvoinnin johdosta. Tässä pari syytä sille miksi meidän tulee opettaa lapsillemme enemmän ruotsia jonkun typerän ranskan tai saksan sijasta. Se on sun häpeäsi jos et oo halunnut olla tekemisissä ruotsinkielisten kanssa, fiksuimmat kyllä haluaa oppia tuntemaan ruotsinkielisiä, sen verran mukavia ihmisiä ovat.

[/quote]

Miksi valehtelet?

"Saksa nousi tärkeimmäksi kauppakumppaniksi"

http://yle.fi/uutiset/viennissa_ei_suuria_muutoksia__saksa_nousi_tarkeimmaksi_kauppakumppaniksi/7790992

[/quote]Saivartelu on näppärää mutta ei vie kovinkaan pitkälle. Saksa on pelkkä jenkkien sylirakki joka haluaa Suomesta USA:n satelliittivaltion. Ruotsi on sentään turvallinen kumppani, toisin ku natsien jälkeläisten kansoittama maa. Tiiä vaikka siellä nousisi joku aatun manttelinperijä valtaan.
[/quote]

Mikäli olet tosissasi niin kaikenlaisia kahjoja sitä vapaana kulkeekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:47"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="09.04.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:32"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:25"] Ruotsi on meidän naapurimme toisin kuin Saksa, Ranska tai Italia. Tätä taustaa vasten olisi hyvä lisätä ennen kaikkea ruotsin opetusta dramaattisesti ja vähentää esimerkiksi ranskan opetusta. Kyllä höpöhöpökieliä kuten ranskaa tai italiaa voi opiskella vaikka aikuisopiston kursseilla jos on oikeasti motivaatiota. Ruotsia kuuluu jokaisen suomalaisen osata vähintään tyydyttävällä tasolla, italiaa ei. [/quote] Kerros nyt miksi pitäisi osata? Perusteluksi ei kelpaa, että Ruotsi on naapurimaa ja meillä on yhteinen historia. Onhan Venäjäkin meidän naapurimaa ja yhteistä historiaa löytyy myös. Venäjää puhuvia on huomattavasti enemmän kuin ruotsia (tai muita skandinaavisia kieliä). Itse olen asunut koko ikäni (30v.) länsirannikolla enkä ole kertaakaan tarvinnut ruotsia. Sen, mitä peruskoulussa ja lukiossa opiskelin ruotsia, olen jo unohtanut ja ihan siitä syystä, että kyseiselle kielelle ei ole ollut yhtään mitään käyttöä. [/quote]Ruotsi on tärkein kauppakumppanimme ja sen lisäksi ollaan ikuisessa kiitollisuudenvelassa Ruotsille hyvinvoinnin johdosta. Tässä pari syytä sille miksi meidän tulee opettaa lapsillemme enemmän ruotsia jonkun typerän ranskan tai saksan sijasta. Se on sun häpeäsi jos et oo halunnut olla tekemisissä ruotsinkielisten kanssa, fiksuimmat kyllä haluaa oppia tuntemaan ruotsinkielisiä, sen verran mukavia ihmisiä ovat. [/quote] Eli olet provo.

[/quote]Vasta-argumentteja ei tule mieleen -> hauku provoksi. Ihan naurattaa sun typeryytesi.
[/quote]

Hölmö. Ei pakkoruotsin puolustelijoille jaksa kertoa ihan normaaleja tosiasioita satatuhatta kertaa. Normaalijärkinen ihminen olisi seurannut uutisia ja julkista keskustelua ja tietäisi, mitkä ovat merkittävimmät syyt pakkoruotsin poistoon. Mutta ei, jokaiselle pakkoruotsin kannattajalle pitää vääntää erikseen rautalangasta, koska he kulkevat laput silmillä eivätkä kuule mitä ympärillä keskustellaan. Vastustan pakkoruotsia, ja tiedän myös miten sen tarpeellisuutta perustellaan: epäloogisesti ja lepsusti tai suorastaan valehtelemalla.

Vierailija
24/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:42"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:32"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:25"] Ruotsi on meidän naapurimme toisin kuin Saksa, Ranska tai Italia. Tätä taustaa vasten olisi hyvä lisätä ennen kaikkea ruotsin opetusta dramaattisesti ja vähentää esimerkiksi ranskan opetusta. Kyllä höpöhöpökieliä kuten ranskaa tai italiaa voi opiskella vaikka aikuisopiston kursseilla jos on oikeasti motivaatiota. Ruotsia kuuluu jokaisen suomalaisen osata vähintään tyydyttävällä tasolla, italiaa ei. [/quote] Kerros nyt miksi pitäisi osata? Perusteluksi ei kelpaa, että Ruotsi on naapurimaa ja meillä on yhteinen historia. Onhan Venäjäkin meidän naapurimaa ja yhteistä historiaa löytyy myös. Venäjää puhuvia on huomattavasti enemmän kuin ruotsia (tai muita skandinaavisia kieliä). Itse olen asunut koko ikäni (30v.) länsirannikolla enkä ole kertaakaan tarvinnut ruotsia. Sen, mitä peruskoulussa ja lukiossa opiskelin ruotsia, olen jo unohtanut ja ihan siitä syystä, että kyseiselle kielelle ei ole ollut yhtään mitään käyttöä. [/quote]Ruotsi on tärkein kauppakumppanimme ja sen lisäksi ollaan ikuisessa kiitollisuudenvelassa Ruotsille hyvinvoinnin johdosta. Tässä pari syytä sille miksi meidän tulee opettaa lapsillemme enemmän ruotsia jonkun typerän ranskan tai saksan sijasta. Se on sun häpeäsi jos et oo halunnut olla tekemisissä ruotsinkielisten kanssa, fiksuimmat kyllä haluaa oppia tuntemaan ruotsinkielisiä, sen verran mukavia ihmisiä ovat. [/quote] Miksi valehtelet? "Saksa nousi tärkeimmäksi kauppakumppaniksi" http://yle.fi/uutiset/viennissa_ei_suuria_muutoksia__saksa_nousi_tarkeimmaksi_kauppakumppaniksi/7790992 [/quote]Saivartelu on näppärää mutta ei vie kovinkaan pitkälle. Saksa on pelkkä jenkkien sylirakki joka haluaa Suomesta USA:n satelliittivaltion. Ruotsi on sentään turvallinen kumppani, toisin ku natsien jälkeläisten kansoittama maa. Tiiä vaikka siellä nousisi joku aatun manttelinperijä valtaan. [/quote] Mikäli olet tosissasi niin kaikenlaisia kahjoja sitä vapaana kulkeekin

[/quote]Ad hominem, yritä uudestaan.

Vierailija
25/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:47"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="09.04.2015 klo 16:43"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:32"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:25"] Ruotsi on meidän naapurimme toisin kuin Saksa, Ranska tai Italia. Tätä taustaa vasten olisi hyvä lisätä ennen kaikkea ruotsin opetusta dramaattisesti ja vähentää esimerkiksi ranskan opetusta. Kyllä höpöhöpökieliä kuten ranskaa tai italiaa voi opiskella vaikka aikuisopiston kursseilla jos on oikeasti motivaatiota. Ruotsia kuuluu jokaisen suomalaisen osata vähintään tyydyttävällä tasolla, italiaa ei. [/quote] Kerros nyt miksi pitäisi osata? Perusteluksi ei kelpaa, että Ruotsi on naapurimaa ja meillä on yhteinen historia. Onhan Venäjäkin meidän naapurimaa ja yhteistä historiaa löytyy myös. Venäjää puhuvia on huomattavasti enemmän kuin ruotsia (tai muita skandinaavisia kieliä). Itse olen asunut koko ikäni (30v.) länsirannikolla enkä ole kertaakaan tarvinnut ruotsia. Sen, mitä peruskoulussa ja lukiossa opiskelin ruotsia, olen jo unohtanut ja ihan siitä syystä, että kyseiselle kielelle ei ole ollut yhtään mitään käyttöä. [/quote]Ruotsi on tärkein kauppakumppanimme ja sen lisäksi ollaan ikuisessa kiitollisuudenvelassa Ruotsille hyvinvoinnin johdosta. Tässä pari syytä sille miksi meidän tulee opettaa lapsillemme enemmän ruotsia jonkun typerän ranskan tai saksan sijasta. Se on sun häpeäsi jos et oo halunnut olla tekemisissä ruotsinkielisten kanssa, fiksuimmat kyllä haluaa oppia tuntemaan ruotsinkielisiä, sen verran mukavia ihmisiä ovat. [/quote] Eli olet provo. [/quote]Vasta-argumentteja ei tule mieleen -> hauku provoksi. Ihan naurattaa sun typeryytesi. [/quote] Hölmö. Ei pakkoruotsin puolustelijoille jaksa kertoa ihan normaaleja tosiasioita satatuhatta kertaa. Normaalijärkinen ihminen olisi seurannut uutisia ja julkista keskustelua ja tietäisi, mitkä ovat merkittävimmät syyt pakkoruotsin poistoon. Mutta ei, jokaiselle pakkoruotsin kannattajalle pitää vääntää erikseen rautalangasta, koska he kulkevat laput silmillä eivätkä kuule mitä ympärillä keskustellaan. Vastustan pakkoruotsia, ja tiedän myös miten sen tarpeellisuutta perustellaan: epäloogisesti ja lepsusti tai suorastaan valehtelemalla.

[/quote]Valitettavasti ne teikäläisten pointit on niin naurettavan yksisilmäisiä että ette saa vakuutettua vähänkään älykkäämpiä. Jotkut persutollot saattaa niellä svekofoobiset kommentit sellasenaan mutta muita ette huijaa. Ruotsin kieli on ja pysyy pakollisena ympäri Suomen jos oikeudenmukaisuus ei katoa päättäjiemme arsenaalista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän