Opettajalla on korona ja silti on töissä
Kohta on edessä sellainen aika, että Omicron-tartuntoja on aivan valtavasti, eikä koulujakaan voida pitää auki, ellei sairastuneita ja altistuneita opettajia käsketä menemään lieväoireisina töihin, eikä voida pitää viikon pituisia karanteenia ja eristyksiä, vaan sekin lyhenee tai katoaa kokonaan.
Bussikuskin on pakko ajaa bussia, vaikka on kuumeessa, sillä muuten yhteiskunta ei pysy pystyssä, ihmisten täytyy päästä työpaikoilleen. Lapsien on käytävä koulua, sillä lasten vanhempien pitää päästä töihin, jotta saamme ruokaa ja sähköä, vettä ja lämpöä koteihimme.
Kommentit (25)
Mun oli ainakin pakko mennä töihin, vaikka oli flussa, koska sijaisia ei ole. Olen siis opettaja. Ihan kauheaa....
Jäihän se tossa joku aika sitten junakin asemalle ilman työntekijää, siis kuljettajaa. Eikä korona kyseessä.
Sairaalassa menee osastoja kiinni henkilökunta vajeiden takia, eikä koronat kyseessä. Lakkoonkin menee moni taho, eikä kukaan pääse töihin, eikä korona kyseessä.
Ei kaikesta voi koronaa syyttää. Se suuttuu, kun sitä aiheetta syytetään, sit se muuntautuu ja näyttää närhen munat.
Miten opettajille saadaan sijaisia, voidaanko pyytää jo työelämästä poistuneita vanhoja opettajia tulemaan sijaisiksi, kun kaikki opettajat ovat koronan vuoksi poissa ?
Tai voidaanko pyytää sellaisia opettajia töihin, jotka eivät ole päteviä tai jotka ovat muista syistä opettajiksi kelpaamattomia ?
Koulusta paljon oppilaita poissa, kaikki koronassa? Opettajia myös poissa, sama juttu?
Suomen lehdissä ei ole vielä siitä paljoakaan kerrottu, että vaikka sairastaisi lievän oireettoman Omicron-varintin, sen hitaasti tulevina mahdollisina seurauksina ovat keuhkoveritulpat, jotka lisäävät kuolleisuutta.
Ihminen voi itse ajatella, että olipa tämä Omicron-variantti todella helppo sairastaa, mutta joidenkin sairastuneiden kohdalla suurimmat vaikeudet tulevat esiin vasta muutaman päivän tai viikon päästä.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00843
"Yleisin oire on äkisti alkanut hengenahdistus, johon usein liittyy myös rintakipua. Sydämen syke kiihtyy ja on nopea levossakin. Osa potilaista tuntee pistävää kipua rinnan alueella sisäänhengityksen aikana. Melko yleinen oire on yhtäkkisesti alkanut yskänpuuska, ja suuhun nousseissa ysköksissä saattaa olla verta."