Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka käyttävät vain hajusteetonta shampoota, hoitoainetta, suihkugeeliä, voiteita, deodoranttia, pyykkiainetta?

Vierailija
25.12.2021 |

En osaa enää käyttää muuta. Haistan muiden huuhteluaineet, kun he kävelevät ohi.

Muita?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Minulla on krooninen migreeni (särkypäiviä jopa 20-25 kpl kuukaudessa), ja hajusteet laukaisevat pahimmillaan sairaalaan vievän migreenikohtauksen esto- ja kohtauslääkkeistä huolimatta.

Vierailija
22/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkin käyttämäni tuotteet ovat hajusteettomia, suurin osa ei. Hajusteettomat ovat lähtökohtaisesti kalliimpia kuin hajustetut, siksi en juuri osta niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniikit lumihiutaleet pärjäävät vain Suomessa jossa hyysätään.

Täällä maailmalla saa vain kehuja kun tuoksuu (huom.ero haisemiseen) hyvältä, Suomessa heikoimmat jo pyörtyilevät.

Olen asunut Italiassa ja Japanissa,nyt Amerikassa enkä ole missään muualla nähnyt moista!

Vierailija
24/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo muita. Toivottavasti ainakaan.

Minäpä olen. Hajusteeton jo 1990-luvusta lähtien. Suomalaisten hajukimara on lieventynyt vuosien aikana. Viellä 1990-luvulla hajustetuilla aineilla vaatteensa pyykkäävä saattoi polttaa tupakkaa keittiön liesituulettimen alla ja tietenkin tupakan haju tarttui vaatteisiin.

Kerran ruokakaupan jonossa alkoi iljettämään kun edellinen jonottaja haisi voimakkaasti sekä tupakalle, hajustetuille pyykkiaineille ja vielä sen lisäksi vanhalle viinalle.

Vierailija
25/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka koiraperheet viitsivät kiduttaa lemmikkiään keinotekoisilla tuoksuilla? Koirahan kärsii, kun voimakkaat tuoksut tekevät sen hulluksi?

Kissa kärsii yhtä lailla kuin koirakin.

Vierailija
26/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hajusteettomat hygieniatuotteet ainakin haisee ihan kauhealle. Jollekin tunkkaiselle tuhkakupille tai kompostille.

Vierailija
27/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maailmalla saa vain kehuja kun tuoksuu (huom.ero haisemiseen) hyvältä, Suomessa heikoimmat jo pyörtyilevät.

Olen asunut Italiassa ja Japanissa,nyt Amerikassa enkä ole missään muualla nähnyt moista!

Suomalaiseen hajuvesikulttuuriin kuuluu säilyttää hajuvesia vuosia jolloin ne sisältävät hometta ja bakteereja. Italiassa hajuvesi käytetään pois alle vuodessa. Homeet ja bakteerit ilmassa aiheuttavat allergisen reaktion ja itse tuoksun aineilla ei ole merkitystä.

Vierailija
28/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hajusteeni on käsidesi.

Vierailija
29/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hajusteettomat hygieniatuotteet ainakin haisee ihan kauhealle. Jollekin tunkkaiselle tuhkakupille tai kompostille.

Joissain raaka-aineissa on ihan kauhea haju, sen takia tuotteisiin hajusteita on alunperinkin alettu lisäämään. Esim. Pirkan joku pyykkiaine haisee tekokuituvaatteissa ihan kanankakalle 🤮

Vierailija
30/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin olisimme valinneet sen, että hengitys meinaa loppua, silmät turpoaa umpeen ja iho lähtee käsiä pestessä. Kuule ihan yhtä vähän kuin vaikka syöpään sairastuminen valitaan. Muualla maailmassa tuoksut on keksitty peittämään pilaantumisen hajua, Suomessa sekä viikingit arvostivat enemmän tuoreutta ja puhtautta. Kulttuurieroja, syntyneet ennen kylmäsäilömisen yleistymistä, kummallekin ollut paikkansa ja tarpeensa.

Mutta millainen moukka luulee että se vieraskoreus on sitä todellisuutta ja haukkuu omia juuriaan siksi? Maailma ei ole selvästikään tehnyt sinusta sivistyneempää, nurkkakuntaisena synntyit ja nurkkakuntaisena elämäsi päättyy. Omaa kuplaa on helppo vahvistaa, jättää vain huomioimatta ne, jotka eivät sovi siihen omaan kuplaan. Ja vaikka kuinka olet väittämäsi mukaan muissa maissa asunut, silti pitää tulla suomalaiselle älämölösivustolle möyhöttämään. Jos muualla asut, niin mene paikallisten sivustoille. Siinähän on tosin se vaara, että kuplaasi tulee säröjä, eikö nämä olekaan yhtä massaa vaan yhtä uniikkeja lumihiutaleita kuin suomalaisetkin.

Vierailija
31/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta voi ihmetellä miksi en käytä hajuvesiä.

https://listafriikki.com/oudoimmat/10-kummallista-hajuvesien-ainesosaa/

Vierailija
32/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin käyttämäni tuotteet ovat hajusteettomia, suurin osa ei. Hajusteettomat ovat lähtökohtaisesti kalliimpia kuin hajustetut, siksi en juuri osta niitä.

Ei oo. Ostan Lidlistä vaikka mitä hajusteetonta, allergiaystävällistä tuotetta: pyykinpesuainetta, dödöä, suihkugeeliä...

Vierailija
33/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen keskustellut ulkomaalaisten kohtalotovereiden kanssa, niin he ovat ihmeissään suomalaisten tietotasosta ja terveydenhuollosta monessa asiassa mutta etenkin allergioiden ja astman hoidossa ja huomioimisessa. Hajusteettomia tuotteita on joissain maissa todella vaikea löytää. Samoin suhtautuminen homeeseen on aika leväperäistä.

Lähtökohtaisesti en pidä kauhean fiksuna sellaista ihmistä, joka puhuu uniikeista lumihiutaleista missään yhteydessä, etenkään toisten sairauksista keskusteltaessa.

Vierailija
34/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen hajuvesikulttuuriin kuuluu säilyttää hajuvesia vuosia jolloin ne sisältävät hometta ja bakteereja. Italiassa hajuvesi käytetään pois alle vuodessa. Homeet ja bakteerit ilmassa aiheuttavat allergisen reaktion ja itse tuoksun aineilla ei ole merkitystä.

Ulkomailla myydään vanhoja käytettyjäkin/avattuja hajuvesiä kovaan hintaan. Eipäs haukuta siellä taas suomalaisia.

Vierailija
35/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuotteet ostan hajusteettomina, esimerkiksi pyykinpesuaineen (huuhteluaineena käytän etikkaa) ja hiuslakan. Tykkään toisinaan käyttää hajuvettä ja sen tuoksu pääsee paremmin esiin, kun ei ole muita hajuja ympärillä sekaamassa. Nyt, kun olen jo pitkään käyttänyt tuoksutonta pyykinpesuainetta, haistan hyvin selvästi muiden ihmisten vaatteista sen löyhkän enkä voi kuin ihmetellä, miksi joku haluaa hajustaa pyykin tuolla lailla.

Vierailija
36/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla myydään vanhoja käytettyjäkin/avattuja hajuvesiä kovaan hintaan. Eipäs haukuta siellä taas suomalaisia.

Vintageparfyymeille on oma harrastajakuntansa myös Fragranticassa. Faneja löytyy joka maasta.

Vierailija
37/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

Vierailija
38/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo. Ostan Lidlistä vaikka mitä hajusteetonta, allergiaystävällistä tuotetta: pyykinpesuainetta, dödöä, suihkugeeliä...

Hajusteettomat, allergialiiton suosittelemat shampooni, hoitoaineeni ja suihkugeelini maksavat alle kaksi euroa kappale. ap

Vierailija
39/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tuotteet ostan hajusteettomina, esimerkiksi pyykinpesuaineen (huuhteluaineena käytän etikkaa) ja hiuslakan. Tykkään toisinaan käyttää hajuvettä ja sen tuoksu pääsee paremmin esiin, kun ei ole muita hajuja ympärillä sekaamassa. Nyt, kun olen jo pitkään käyttänyt tuoksutonta pyykinpesuainetta, haistan hyvin selvästi muiden ihmisten vaatteista sen löyhkän enkä voi kuin ihmetellä, miksi joku haluaa hajustaa pyykin tuolla lailla.

Samaa mieltä. Ihmiset pesee lähes kaikki pyykit 40 C ja sitten ne puuvillavaatteet löyhkää likaa joka oeitetään hajusteella.

Puuvilla puhdistuu kunnolla vasta 60C

Huuhteluaine ja pyykinpesu kun on vielä eri hajusteellisia niin siitä tulee järkyttävä hajustecocktail pommi. Huuhteluaine myös huonontaa pyyhkeiden imukykyä ja kertyy vaatteisiin ja ne tulee likaisemmiksi nopeammin

Lisäksi koko kaupallinen huuhteluaine ei edes sovi lycraa sisältäville vaatteille (ja sitä on nykyään lähes kaikessa), ne menee huonoksi sen kanssa nopeaan.

Etikka poistaa sähköisyyden jos tarpeen.

Vierailija
40/41 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin hajusteetonta shampoota ja hoitoainetta, jos löytäisin hyvät. Ei vaan löydy. Vartalon pesunesteenä käytän vain hajusteettomia, samoin dödö hajusteeton. Mielestäni ällöttävin haju on se kombo kun hajusteelliseen dödöön sekottuu vähänkin kainalohien hajua.