Miksi hallitus/THL eivät ole kertoneet että julkisissa tiloissa kannattaa hengittää nenän kautta?
Vaikeilla koronaoireilla on yhteys juuri tähän. Hengitettäessä suun kautta korona menee suoraan keuhkoihin aiheuttaen vakavia haittoja.
Olen tiennyt tämän asian vasta pari päivää, miksi ei ole tiedotettu?
Kommentit (13)
Eivät ole tienneet että näin kannattaa tehdä.
Mihin se ilma nenän kautta menee jos ei keuhkoihin?
Suun edessähän on maski kaikilla tervejärkisillä. Kotonakin voi käyttää, jos on muita perheenjäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Nenän värekarvoihinhan moni roska jää.
Minä tiedotin siitä teitä pari vuotta sitten kun tämä alkoi. Nenässänne on luonnon oma filtteri, eli värekarvat. Oikealla hengitysteknikalla välttää suuren osan virustaudeista. Ihan kuin sanoin teille tampioille siitä kirurgin maskistakin että se on täysin koriste ja varsinkin ne kangasmaksit on sitä. Sekään ei mene perille, millään.
Joudun hengittämään suun kautta silloin kun minulla on maski naamalla. Ja kun tuo kirurginen maski ei vielä suojaa viruksilta. Näin lukee siinä maskipaketissakin. Muita maskeja en voi ajatellakaan. Paitsi kangasmaskeja. Mutta terv.keskuksen tohtoritäti haukkui sen ja työnsi kirurgisen maskin kangasmaskini päälle. Tämä tapahtui Pitäjänmäen terv.keskuksessa. Joudun käymään paljon sairaalassa tutkimuksissa ja hoidoissa ja näissä vaaditaan maskin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Joudun hengittämään suun kautta silloin kun minulla on maski naamalla. Ja kun tuo kirurginen maski ei vielä suojaa viruksilta. Näin lukee siinä maskipaketissakin. Muita maskeja en voi ajatellakaan. Paitsi kangasmaskeja. Mutta terv.keskuksen tohtoritäti haukkui sen ja työnsi kirurgisen maskin kangasmaskini päälle. Tämä tapahtui Pitäjänmäen terv.keskuksessa. Joudun käymään paljon sairaalassa tutkimuksissa ja hoidoissa ja näissä vaaditaan maskin käyttöä.
Kangasmaski päästää 20 kertaisen määrän viruksia läpi verrattuna kirurginmaskiin ja jos kirurginmaskin suojausteho on 2 ja ffp2 suojaimen 98, niin varmaan ymmärrät että kangasmaskin suojateho on nolla.
Naurakaa vaan, mutta itsellä on ollut tapana jo ennen koronaa laittaa uloslähtiessä pumpulipuikolla nenäkarvoihin kookosöljyä. Kookosöljy on antibakteerinen, eli mahdolliset pöpöt eivät pääsisi nenästä pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskat kyllä, mutta tuskin se sentään mikään koronasuodatin on
Miksei hallitus ole kertonut että kannattaa yleensäkin hengittää?
Kuka täyspäinen edes kävelee suu auki ja huohottaa tollona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskat kyllä, mutta tuskin se sentään mikään koronasuodatin on
Tutkimuksen mukaan nenän kautta hengittäessä taudinaiheuttajat jäävät ylähengitysteihin. Suun kautta hengittäessä ne menevät alahengitysteihin, mikä lisää vakavan koronan vaaraa. Googlaa tai lue uutisia.
Tähän loppui mulla maskin käyttö. Astmaatikkona en kykene maskin kanssa hengittämään kuin suun kautta ja olen koko ajan ollut sitä mieltä, että tämä ei voi olla turvallista.
Ei voi asettaa sellaisia sääntökö, joita tyhmät eivät osaa noudattaa.