Kannattaako valvoa koko yö?
En ole saanut nukutuksi vielä ollenkaan ja olisi 7:00 herätys, nyt alkui väsyttämään, mutta kannattaako enää mennä nukkumaan? Pelkään nukkuvani pommiin, jos käyn nukkumaan nyt
Kommentit (8)
Kun hälytys soi kesken unen ja vatsassa muljahtaa siitä säikähdyksestä...on kyllä yksi vastenmielisimmistä tunteista.
Mietin aivan samaa. Varttia yli seitsemän soi kello. Tiedän, että jos nyt menen sänkyyn, alan tuijottaa kelloa ja ahdistun. Toisaalta olen sitten koko päivän ihan pihalla jos en saa nukkua ainakin viittä tuntia.
Jos valvot, niin se väsymys tulee muutaman tunnin välein voimakkaina aaltoina. Yleensä silloin on pakko tehdä jotain, mikä pitää hereillä.
Mulle käy usein noin ja nukun edes sen kolme tuntia.
Mulla on herätys soimassa viiden minuutin välein kahden tunnin ajan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 03:28"]
Mietin aivan samaa. Varttia yli seitsemän soi kello. Tiedän, että jos nyt menen sänkyyn, alan tuijottaa kelloa ja ahdistun. Toisaalta olen sitten koko päivän ihan pihalla jos en saa nukkua ainakin viittä tuntia.
[/quote]
Tämän takia makkarissa ei pitäisi olla näkyviä kelloja.
Mä pidän "vekkariani" sängyn ala syystä ja mustilla kirjaimilla mustalla taustalla. Puhelin on petarin alla, se varmuus kello.
Makkarin vaan pitää olla pimeä ja ne omat ajatukset omaan iloiseen paikkaan ja unta kohden. Vaikkakin vain parituntia, mutta parempi sekin kuin samoilla avoilla.
yökukku OPETTAJA
Koko yön valvominen on aina haitallista. Aivot puhdistuvat unen aikana. Väsymyksen kumuloitumisesta alkavalle päivälle nyt puhumattakaan. Niin pientä määrää unta ei olekaan, etteikö sitä tuossa tilanteessa kannattaisi nukkua. Jopa pimeässä silmät kiinni makaaminen ja rauhoittuminen on parempi kuin koko yön valvominen jotain puuhastellen.
Laita herätys päälle, kai sulla nyt joku masina on?