Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, nainen pilasi Joulun jälleen.

Vierailija
25.12.2021 |

Olen sanonut että haluan viettää yksinkertaista ja rauhallista Joulua. Mitä taas tapahtui, on krääsää ja tiuskitaan kun pitää pitää saada kaikki tehtyä. No menin aattona sitten päiväunille, enkä edes ehtinyt nukahtaa kun ovikello soi ja siellä on siskonsa lapsineen tulossa viettään Joulua. Onko se todellakin niin vaikeaa saada olla Jouluna rauhassa?! Ilmoitin, että ensi Jouluna saavat mennä sinne siskolle häsläämään.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ap se sun ideaali joulu sitten eroaa tavallisesta viikonlopusta?

Joululaulut, joulukuusi, ei vieraita, eikä menoja (haudoilla tulee käytyä), jouluruokaa, kaikki aika on varattu yhdessäoloon. Siinä kai ne oleisimmat erot, tärkeimmän eron jokainen jokainen tekee kai mielessään.

Ap

Vierailija
82/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lapset? Yleensä he perheessä ovat tasavertaisia vanhempien kanssa.

Murjottavatko lapset sinun kanssa, vain viettävätkö joulua?

Mitä murjottamista on nauttia rauhallisesta joulusta oman perheen kesken?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ap, olet ensi jouluna ihan yhtä tarpeeton ja näkymätön kuin tänä jouluna olet. Sinä voit mennä minne tahansa, nainen ja sukunsa viettävät oikeaa joulua.

Nainen voi painua helvettiin viettämään jouluaan.

Vierailija
84/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuon takia miehet syrjäytyvät. Mikä siinä onkin, ettette osaa olla joko yksin tai poikaporukoissa, kun me naiset olemme niin hirveitä.

Sama naisille: ei parisuhde ole pakollinen.

Tarkentaisitko vielä vähän, eli minkä vuoksi? En oikein saa kiinni siitä, miten minun rauhallinen jouluni kerran muutamaan vuosikymmeneen saa minut syrjäytyneeksi. Onko kyse nyt siitä, että naisen tulee saada päättää mitä siihen jouluun kuuluu? En todellakaan ymmärrä miten sukupuoli oikeuttaisi tuollaiseen. Olen joustanut jo 16 vuotta, mutta siis syrjäydyn jos en jousta? Minulla olisi paljonkin kysymyksiä teoriaasi sivuten, mutta jos vastaisit ensin vaikka näihin.

Ap[/quote

Osaatko perustella, miksi oletat että minä murjotan? Kun minun tavlitteenani olisi sellainen joulu, missä ei vaimon tarvitsisi murjottaa, tai muiden teeskennellä että hänen raatamisensa sai aikaan sen joulun ja kaikki on hänen ansiotaan. Tykkään leppoisasta tunnelmasta, niin että joulu on stressivapaata aikaa lasten kanssa, pääosana yhdessä oleminen. En minä murjota.

Osaatko sanoa, miksi et ole ikinä sanonut et "vaimo-rakas, tänä vuonna et hössötä vaan olen tilannut jouluateriat pitopalvelusta ja siivooja kph puunaamassa talon. Sun ei tarvitse kuin olla vaan."?

En kyllä tajua miksi et lähde jonnekin, jos tiedät että se noin kamalaa tulee olemaan joka vuosi. Mä olisin uskonut jo toisen kerran jälkeen että tää asia ei muutu, mutta mun ei tarvitse katsella.

Vierailija
85/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"viettää yksinkertaista ja rauhallista Joulua".

Eli ei mitään normaalista arki-illasta poikkeavaa.

En välitä itsekään oikein joulusta, enkä tajua miksi jotkut sitä kellottaa ja ottaa stressiä niin kovin. En silti tajua, miksi ei vois kumppanin iloksi vähän osallistua järjestelyihin ja antaa sen kumppanin touhuta ja rakentaa joulua, jos se siitä nauttii ja saa iloa.

Sitä normaalia arkea on kuitenkin vuodessa aika paljon enemmän.

Kuunteletko sinä arki-iltana joululauluja ja lapset avaavat muutaman lahjapaketin? Ehkä sinulla on arkisin myös maltillinen kinkku ja vähän muutakin jouluruokaa? Minun arki-iltani ei koostu kuitenkaan näistä asioista. Et tajua miksi sen kumppanin kanssa eikiinnosta rakentaa joulua? No siksi koska hän on sivuuttanut minun toivomukseni rauhallisesta joulusta jo ties kuinka kauan ja kutsuu vieraita miten itse lystää, välittämättä minun mielipiteistäni. Miten se joka haluaa enemmän sitä krääsäjoulua on jotenkin enemmän oikeassa ja hänen halunsa menee aina muiden edelle? Ole hyvä ja vastaa!

Nimenomaan. Normaalina arkena ei kuunnella joululauluja, anneta paketteja tai syödä laatikoita ja hössötetä sukulaisista. Miksi sitä ei voisi kerran vuodessa sietää ja hengailla mukana.

Kinkkinen tilanne kieltämättä. Ensi vuonna ilmoittaisin jo pari kuukautta ennen joulua, että olen vuokrannut pyhiksi mökin, johon menen YKSIN latautumaan ja jättäisin kumppanin hössöttämään. Sit vaan viinakaupan kautta, ruokaa mukaan ja puhelin äänettömälle ja tehdään kaikille selväksi että ei saa häiritä.

PS. Olen itse hössöttämätön nainen, joka on vaan tyytyväinen että joulu alkaa olemaan ohi ja kohta pääsee takas siihen normaaliin arkeen. Oma kumppani on sukulaisillaan ja on kiva olla yksinkin välillä, saa olla niin pitkään kuin jaksaa ja haluaa. Mutta jos kumppanini haluais kerran vuodessa kinkkua, laatikoita, ja laulaa joululauluja tai virsiä tonttulakki tai stetsoni päässään, niin miksi olisin vastaan jos se siitä tykkää ja nauttii.

Syöt varmaan kuitenkin jouluruokia ihan mielellään? Miten se normaali arki menee sit, etkö saa yhtään tavallisena viikonloppuna levättyä?

Anteeksi unohdin vastata tuohon jouluruokakysymykseen. Syön mielelläni jouluruokia. Jos niiden tekemisestä aiheutuu kireä ilmapiiri, silloin ne tulisi ostaa tai tilata valmiina, eikä varsinkaan tehdä niitä hampaat irvessä myös sukulaisille. Eihän se ole silloin sen arvoista jos siitä tekemisestä ei edes tykkää.

Ap

Joskus joutuu tekemään itse ja joskus se on sen arvoista, vaikka tekemisestä ei niin tykkäisikään. Esim. meidän lapsellamme on suolistosairaus, joten hänen jouluruokansa täytyy tehdä hiukan eri tavalla. Hampaat irvessä niitä väännetään, mutta silti rakkaudella, koska lapsi on iloinen ja tykkää omista laatikoistaan. 

-eri

Teillähän on ihan eri lähtötilanne kun se tarve lähtee lapsista. Hienoa että olette jaksaneet tehdä. Kai nykypäivänä luulisi tilamaallakin saavan haluamansa, mutta olkoon se eri ketjun aihe ja vinkki palveluntuottajille.

Ap

Vierailija
86/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se jouluemakko!

Vierailija
87/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuon takia miehet syrjäytyvät. Mikä siinä onkin, ettette osaa olla joko yksin tai poikaporukoissa, kun me naiset olemme niin hirveitä.

Tarkentaisitko vielä vähän, eli minkä vuoksi? En oikein saa kiinni siitä, miten minun rauhallinen jouluni kerran muutamaan vuosikymmeneen saa minut syrjäytyneeksi. Onko kyse nyt siitä, että naisen tulee saada päättää mitä siihen jouluun kuuluu? En todellakaan ymmärrä miten sukupuoli oikeuttaisi tuollaiseen. Olen joustanut jo 16 vuotta, mutta siis syrjäydyn jos en jousta? Minulla olisi paljonkin kysymyksiä teoriaasi sivuten, mutta jos vastaisit ensin vaikka näihin.

Ap[/quote

Osaatko perustella, miksi oletat että minä murjotan? Kun minun tavlitteenani olisi sellainen joulu, missä ei vaimon tarvitsisi murjottaa, tai muiden teeskennellä että hänen raatamisensa sai aikaan sen joulun ja kaikki on hänen ansiotaan. Tykkään leppoisasta tunnelmasta, niin että joulu on stressivapaata aikaa lasten kanssa, pääosana yhdessä oleminen. En minä murjota.

Osaatko sanoa, miksi et ole ikinä sanonut et "vaimo-rakas, tänä vuonna et hössötä vaan olen tilannut jouluateriat pitopalvelusta ja siivooja kph puunaamassa talon. Sun ei tarvitse kuin olla vaan."?

En kyllä tajua miksi et lähde jonnekin, jos tiedät että se noin kamalaa tulee olemaan joka vuosi. Mä olisin uskonut jo toisen kerran jälkeen että tää asia ei muutu, mutta mun ei tarvitse katsella.

Osaan ja olen sanonut, mutta se ei auta. Hänen mielestään joulu kuuluu tehdä ja sillä sipuli. Siksi en lähde koska tahdon viettää jouluna aikaa lapsieni kanssa. Ja tahtoisin minä vaimonkin kanssa olla rauhallisesti, mutta ei onnistu kun pitää sitä ja tätä. Joulu on meillä ikäänkuin joku suoritus. Saa vaimo mennä siskolleen tai vanhemmilleen ensi jouluna, se on nyt vain niin, mitta on täynnä.

Vierailija
88/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ensi jouluna ap. saa viettää talossaan yksin, eikä perhe ole häiritsemässä.

Tammikuussa jätetään avioerohakemuksia eniten ja yleensä se on nainen, kun miehet eivät saa sitä tehtyä ja ehkä arpa osuus ap.lle, niin ainakin toivon, kun jopa joulu, joka on yksi päivå 365 päivästä vuodessa pilalla. Ja on niin paha mieli, että somessa pitää ruikuttaa.

Vierailija
89/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä itsekään oikein joulusta, enkä tajua miksi jotkut sitä kellottaa ja ottaa stressiä niin kovin. En silti tajua, miksi ei vois kumppanin iloksi vähän osallistua järjestelyihin ja antaa sen kumppanin touhuta ja rakentaa joulua, jos se siitä nauttii ja saa iloa.

Kuunteletko sinä arki-iltana joululauluja ja lapset avaavat muutaman lahjapaketin? Ehkä sinulla on arkisin myös maltillinen kinkku ja vähän muutakin jouluruokaa? Minun arki-iltani ei koostu kuitenkaan näistä asioista. Et tajua miksi sen kumppanin kanssa eikiinnosta rakentaa joulua? No siksi koska hän on sivuuttanut minun toivomukseni rauhallisesta joulusta jo ties kuinka kauan ja kutsuu vieraita miten itse lystää, välittämättä minun mielipiteistäni. Miten se joka haluaa enemmän sitä krääsäjoulua on jotenkin enemmän oikeassa ja hänen halunsa menee aina muiden edelle? Ole hyvä ja vastaa!

Nimenomaan. Normaalina arkena ei kuunnella joululauluja, anneta paketteja tai syödä laatikoita ja hössötetä sukulaisista. Miksi sitä ei voisi kerran vuodessa sietää ja hengailla mukana.

Kinkkinen tilanne kieltämättä. Ensi vuonna ilmoittaisin jo pari kuukautta ennen joulua, että olen vuokrannut pyhiksi mökin, johon menen YKSIN latautumaan ja jättäisin kumppanin hössöttämään. Sit vaan viinakaupan kautta, ruokaa mukaan ja puhelin äänettömälle ja tehdään kaikille selväksi että ei saa häiritä.

PS. Olen itse hössöttämätön nainen, joka on vaan tyytyväinen että joulu alkaa olemaan ohi ja kohta pääsee takas siihen normaaliin arkeen. Oma kumppani on sukulaisillaan ja on kiva olla yksinkin välillä, saa olla niin pitkään kuin jaksaa ja haluaa. Mutta jos kumppanini haluais kerran vuodessa kinkkua, laatikoita, ja laulaa joululauluja tai virsiä tonttulakki tai stetsoni päässään, niin miksi olisin vastaan jos se siitä tykkää ja nauttii.

Syöt varmaan kuitenkin jouluruokia ihan mielellään? Miten se normaali arki menee sit, etkö saa yhtään tavallisena viikonloppuna levättyä?

Miksi viinakaupan kautta mökille? No, joku tykkää niin. Itselleni vihonviimeinen paikka missä käydä.

Vierailija
90/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sanoa, miksi et ole ikinä sanonut et "vaimo-rakas, tänä vuonna et hössötä vaan olen tilannut jouluateriat pitopalvelusta ja siivooja käy puunaamassa talon. Sun ei tarvitse kuin olla vaan."?

=//=

Hössöttäjä-marttyyri ei ota kuuleviin korviinsakaan tuollaista, suuttuu vain, jos joku kyseenalaistaa hänen raatamisensa Oikean Joulun eteen.

T. Laiskanpuoleinen perheenemäntä ja valmiina ostetut porkkana- ja lanttulootat.

Vierailija
91/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ensi jouluna ap. saa viettää talossaan yksin, eikä perhe ole häiritsemässä.

Tammikuussa jätetään avioerohakemuksia eniten ja yleensä se on nainen, kun miehet eivät saa sitä tehtyä ja ehkä arpa osuus ap.lle, niin ainakin toivon, kun jopa joulu, joka on yksi päivå 365 päivästä vuodessa pilalla. Ja on niin paha mieli, että somessa pitää ruikuttaa.

Toivot avioereoa, kun yhtenä päivänä kerran kuudessatoistavuodessa haluaisin että joulu vietettäisiin rennommin. Oletko miettinyt, että mistä tämä vihasi kumpuaa? Johtuuko se siitä että olen mies?

Vierailija
92/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ap se sun ideaali joulu sitten eroaa tavallisesta viikonlopusta?

Joululaulut, joulukuusi, ei vieraita, eikä menoja (haudoilla tulee käytyä), jouluruokaa, kaikki aika on varattu yhdessäoloon. Siinä kai ne oleisimmat erot, tärkeimmän eron jokainen jokainen tekee kai mielessään.

Ap

Ei noista saa hyviä kuvia instaan, vaimon joulu menisi ihan pilalle.

Vierailija
93/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap[/quote

Osaan ja olen sanonut, mutta se ei auta. Hänen mielestään joulu kuuluu tehdä ja sillä sipuli. Siksi en lähde koska tahdon viettää jouluna aikaa lapsieni kanssa. Ja tahtoisin minä vaimonkin kanssa olla rauhallisesti, mutta ei onnistu kun pitää sitä ja tätä. Joulu on meillä ikäänkuin joku suoritus. Saa vaimo mennä siskolleen tai vanhemmilleen ensi jouluna, se on nyt vain niin, mitta on täynnä.

Ihan pakko kysyä, mistä olet saanut oikeuden yksin määrätä ja päättää, millaista joulua teidän perheessä vietetään?

Ei kuulosta normaali perheeltä. Itse en naisena välitä lainkaan joulusta, mutta taas lapset ja mies sitäkin enemmän ja juuri leivoin joulutorttuja heidän mielikseen, vaikka itse en syö ja taas mies teki minulle mahtavan kasvisjoulumenun, kun vastaa ruokahuollosta.

Teidän parisuhde kuulostaa ahdistavalta, jossa vain yksi päättää ja se olet sinä. Ei edes lasten joulu kuullosta iloiselta, vaan vanhemmat (isä) pilaa joulun omilla periaatteellaan ja murjotuksella.

Ja se muisto säilyy lapsilla läpi koko eliniän, kun muistelevat lapsuuden jouluja. Onko se sen arvoista?

Vierailija
94/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm 🤔

Jos mun mies olis jo 15 vuoden aikana joka joulu juonut kännit ja alkanut örveltää, niin ehkä tajuaisin jo sanoa, että ensi vuonna menen muualle ettei pääse pilaamaan joulua.

Vierailija
95/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vaimo mennä siskolleen tai vanhemmilleen ensi jouluna, se on nyt vain niin, mitta on täynnä.[/quote]

=====

Valtaisa riita tiedossa.

Vierailija
96/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap[/quote

Ensi vuonna ostat laatikot ja kinkut pakastimeen hyvissä ajoin ja aattona vaan tuikkaat uuniin.

Vierailija
97/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä että minun toiveitani ei olla huomioitu yhtenäkään jouluna, vaan aina mennään sen tietyn ihmisen pään mukaan. Siitä on kyse, hän päättää kaiken ja muiden on toteltava, tai he ovat pilanneet hänen joulun. Minä en vuokraa mökkiä ensi jouluna, vaan hän saa ihan itse mennä sukuloimaan ja päsmäröimään sinne. Kai minäkin saan viettää kotonani yhden yhden rauhallisen joulun, ilman älytöntä häsläystä ja aikatauluja? Kukaan ei vastaa siihen, että miksi se krääsäjoulun kannattaja on aina ns oikeassa?

Ap

No oletko ehdottanut naiselle ikinä, että tekisi joulun mökille?

Vierailija
98/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä, mistä olet saanut oikeuden yksin määrätä ja päättää, millaista joulua teidän perheessä vietetään?

Ei kuulosta normaali perheeltä. Itse en naisena välitä lainkaan joulusta, mutta taas lapset ja mies sitäkin enemmän ja juuri leivoin joulutorttuja heidän mielikseen, vaikka itse en syö ja taas mies teki minulle mahtavan kasvisjoulumenun, kun vastaa ruokahuollosta.

Teidän parisuhde kuulostaa ahdistavalta, jossa vain yksi päättää ja se olet sinä. Ei edes lasten joulu kuullosta iloiselta, vaan vanhemmat (isä) pilaa joulun omilla periaatteellaan ja murjotuksella.

Ja se muisto säilyy lapsilla läpi koko eliniän, kun muistelevat lapsuuden jouluja. Onko se sen arvoista?[/quote]

===

Ymmärsin että AP haluaisi perhejoulun. Siihen kuuluu ruuat, lahjat, laulut, joulukuusi, joulupukki (ehkä), yhdessäoloa, haudoilla käynti jne, mutta ei sukulaisia kyläilemässä tai kyläilyjä sukulaisten luona. Tuollaisista jouluista luulisi jäävän mukavat muistot lapsillekin.

Vierailija
99/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se muisto säilyy lapsilla läpi koko eliniän, kun muistelevat lapsuuden jouluja. Onko se sen arvoista?

Ap:n vaimohan se on tähän asti sanellut, miten joulua vietetään. Mun ei olisi mikään ongelma viettää välillä joulu rauhallisesti oman perheen kanssa, jos puoliso sitä toivoo. Tai voisin tosiaan käydä itsekseni muualla kylässä, jos tekisi mieli sosialisoida.

Vierailija
100/133 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivot avioereoa, kun yhtenä päivänä kerran kuudessatoistavuodessa haluaisin että joulu vietettäisiin rennommin. Oletko miettinyt, että mistä tämä vihasi kumpuaa? Johtuuko se siitä että olen mies?

Lue hyvä mies kommentisi.

Jokainen kommentisi on katkera, jotka huokuvat halveksuntaan, uhkailuja, pahansuopaisuutta, syyllistämistä, haukkumista perhettäsi ja vaimoasi kohtaan.

Eihän tuollaisessa suhteessa ole mitään järkeä, kommentistasi päätellen, et ole onnellinen ja rakastettu, vaan katkeruutta ja vihaa täynnä.

Jos joku ei pidä joulusta ja hössötyksestä, normaali ihminen yrittää pois pääsyä muilla tavoin, kuin ajamalla perheen kodistaan pois ja julistamalla olevansa yksin talossa. Eihän se ole edes juridisesti mahdollista, vaikka yksin omistaisit talon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi