Oletko unissasi toistuvasti jossain samassa paikassa?
Minä seikkailen melkein joka yö jossain näistä: Lapsuudenkotini ympäristön ojat. Yritän kulkea pois kotoa matalana ojassa. En tiedä, mitä pakenen mutta tätä unta näen todella usein.
.
On myös joku koulu/yliopisto, jossa olen usein. Ja joku ostoskeskus, jossa on myös lentokenttä. Oikeastaan melkein kaikki uneni tapahtuvat joissain näistä paikoista. Onko muilla tällaisia unimiljöitä?
Kommentit (5)
Ei samaa paikkaa, mutta nyt on kahtena yönä ollut samaa teemaa. Eli kummassakin unessa eläin (ekassa varis/korppi ja tokassa lepakko) joutui hengenvaaraan ja pelastin nämä eläimet kiipelistä itse. Tunnelma oli hätäinen ja ahdistunut eläimen vuoksi. Pelastusoperaation jälkeen olo oli unessa helpottunut. Nyt on ollut kyllä stressiä, että ehkä odotan tai haen jotain ratkaisua tai helpotusta näihin reaalimaailman asioihin unessa tai ikäänkuin uudelleenelän ajatusta että selvitän vaikeat tilanteet.
Voisit miettiä onko sulla jotain pitkäkestoisia tai ratkaisemattomia ongelmia nyt meneillään(?) ja keskittyä unen tunnelmiin ja keskeisiin seikkoihin. Itse ainakin suhtaudun uniin siten, että ne on meidän omaa tietyllä tapaa estotonta ja rentoutunutta ajattelua, sellaista tajunnanvirtaa. Ne on ajatuksia ja ajatukset on meistä. Tuntemukset heijastuu tarinoina, unina, mielikuvina.
Näen monesti ahdistavia unia joissa olen koulussa, yleensä joko luokkahuoneessa tai aulassa. En ollut kiusattu mutta olin jatkuvasti älyttömän ahdistunut sos. tilanteiden pelon takia, joten ei ihme että näen nykyäänkin painajaisia.
Luulin juuri päässeeni yli ekasta muutosta, mutta juuri tässä hetki sitten olin unessa entisessä talossamme taas. Muutosta on 4 vuotta... Eikö tämä koskaan lopu.
Lapsuuden kaupunginosa Helsingissä. Olen matkalla kouluun iästä riippumatta ja aina hirveän vaikeaa ehtiä ajoissa tai tiedän että läksyt on tekemättä. En ymmärrä unta koska en myöhästynyt koskaan, läksyjä en tehnyt ikinä mutta en huolestunutkaan niistä.
Muuten näen paljon matkailu-unia, olen ihan vieraissa kaupungeissa ja maissa ja mulla on todella mukavaa. Halpaa reissaamista:D
Olen sellaisessa palikkamaassa, missä on sellaisia palikoita joita hyppien kuljen. Vähän kuin kiviä purossa.