Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytyin hieman miten kamalaa sairaalassa olo synnytyksen jälkeen oli

Vierailija
25.12.2021 |

Synnytyksen jälkeen rättipoikki, kivuissa ja univajeisena, ja sitten pitää jakaa huone jonkun toisen kanssa. Jouduin vieläpä ns. käytäväpaikalle. Ei mitään yksityisyyttä muuta kuin joku kämänen verho ja koko ajan huoneessa ravaa hoitajia ja vierustoverin puoliso ym. vieraita. Valot on päällä yötäpäivää tai jos ne laittaa pois niin eiköhän joku hoitaja räväytä ne päälle keskellä yötä tullessaan. Vierustoveri vaihtuu seuraavana yönä ja sen vauva huutaa suoraa huutoa kaiken aikaa, johon omakin muuten ihan rauhallisesti ollut vauva heräilee jatkuvasti ja yhtyy huutokuoroon. Eipä se mikään hotelli tosiaan ole. Olisin halunnut mahdollisimman pian pois, mutta ei päästetty koska vauvalla oli keltaisuutta.

Kommentit (3113)

Vierailija
2941/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulta leikattiin sappirakko ruoka ja kipulääkkeet tuotiin sängyn viereeen pyytämättä. Piti jopa sanoa että en halua enää lääkettä, kun olin täyttä känniä vastaavassa tilassa enkä osannut enää soittaa kännykällä.

Kun synnytin sektiossa,mieheni piti  tuoda minulle särkylääkettä koska sh jäi odottamaan lääkärin lupaa (kuuden tunnin odptuksen jälkeen mieheni toi) ja ruoka paiskattiin kylmänä eteeni sen jälkeen,kun se oli löydetty käytävän tarjoiluvaunusta koskemattomana.

Itse olin sektion jälkeen syömättä, kun ei muistettu tuoda ateriaani. Sen pyytäminenkin tuntui vähän siltä, että ihmeteltiin miksen pysty päivä vatsan avaamisen jälkeen reippaasti kipittämään hakemaan tarjotinta itse. 

En ole sen jälkeen käynyt synnytysosastoa häiritsemässä, enkä mene.

Vierailija
2942/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairaalassa muita kuin ulkomaalaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maailman parhaassa maassa voi olla synnärillä näin paskaa kohtelua? 

Vierailija
2944/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin TYKSissä reilu viikko sitten. Kaikki kätilöt olivat todella mukavia ja ruoka tuotiin eteen kunnes ei enää huimannut. Lääkettä sai. Oli ihan oma huone ja vessa .

Olen synnyttänyt myös kaksi kertaa aiemmin tyksissä vanhan synnärin puolella. Tilat oli vähän huonommat mut kaikki olleet aina ystävällisiä. Keskimmäisen lapsen kohdalla kiire näkyi , mutta silloin oli pahin korona-aika päällä .

Vierailija
2945/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulta leikattiin sappirakko ruoka ja kipulääkkeet tuotiin sängyn viereeen pyytämättä. Piti jopa sanoa että en halua enää lääkettä, kun olin täyttä känniä vastaavassa tilassa enkä osannut enää soittaa kännykällä.

Kun synnytin sektiossa,mieheni piti  tuoda minulle särkylääkettä koska sh jäi odottamaan lääkärin lupaa (kuuden tunnin odptuksen jälkeen mieheni toi) ja ruoka paiskattiin kylmänä eteeni sen jälkeen,kun se oli löydetty käytävän tarjoiluvaunusta koskemattomana.

Itse olin sektion jälkeen syömättä, kun ei muistettu tuoda ateriaani. Sen pyytäminenkin tuntui vähän siltä, että ihmeteltiin miksen pysty päivä vatsan avaamisen jälkeen reippaasti kipittämään hakemaan tarjotinta itse. 

En ole sen jälkeen käynyt synnytysosastoa häiritsemässä, enkä mene.

Miten suomessa voi olla synnytysosastot tälläisiä?! ja lähdetäänkö sieltä synnäriltä kotiin täydessä kiukussa lähes tulkoon.

M42

Vierailija
2946/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei rakasta lasta.

Totta niin jos noin vaikeeta oli. Oma itse sivuun täysin. 20 vuotta. Se alkaa heti lapsen synnyttyä. 

Vierailija
2947/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin sairaalasta psykoosissa. Kotiuttamispapereihin oli kirjattu: "Hyvinvoiva äiti ja lapsi kotiutetaan, rutiinit sujuu hienosti."

Oikeasti en ollut omatoimisesti ruokkinut, hoitanut vauvaa, käynyt suihkussa kertaakaan, nukkunut enkä syönyt juuri mitään. 

Viikkoa myöhemmin olin suljetulla.

Kiitos vaan "ammattilaiset"!

Lapsivuodepsykoosin koin minäkin. Oli oikein Murphyn laki tapahtumien kulussa. Jos oli sattuneet oikeanlaiset ihmiset synnytyssalissa, osastolla ja neuvolassa, olisi pystytty estämään sairastuminen, joka kesti noin pari vuotta. Kohtelu oli hyvin ilkeää. Kätilö ilkeili synnytyssalissa sen sijaan että olisi auttanut kipujen kanssa, lääkäri suhtautui välinpitämättömästi kipuihin, osastolla tuhahdettiin jos jotain ei osannut, neuvolassa suhtauduttiin ivallisesti kun kerroin huonosta olosta. 

Lopulta ambulanssi kävi hakemassa kotoa ja kertoivat miehelleni että olen psykoosissa. Näkivät sen heti.

Vierailija
2948/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei rakasta lasta?

Totta niin jos noin vaikeeta oli. Oma itse sivuun täysin. 20 vuotta. Se alkaa heti lapsen synnyttyä. 

Vierailija
2949/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin hieman?

et sinä järkyttynyt, sinä vaanhäkit. Aika kummallinen käsite järkyttyä hieman.😌😌

pahasti sinä kuulostat siltä, että pitää miellyttää jopa sellaistakin, mistä ei tykkää.

Vierailija
2950/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä Kainuussa, uudessa sairaalassa on perhehuoneet ja muutenkin hieno synnytysosasto.

Vierailija
2951/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkellyit siis.

Vierailija
2952/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Korvatulpat mukaan

- Välipalapatukoita,hedelmiä tms mukaan

Pärjää sitten vauvan kanssa kaksin  tarvitsematta kiusata henkilökuntaa kun koskee tai vauvan on nälkä

- Et voi pitää korvatulppia, koska sinulla on vauva.

- Välipalapatukoita. 

Olikohan isoäidilläs välipalapatukoita.

Miten ihmeessä sitten kotona.

Välipalapatukoita.

Ilmankos lapsetkin niin lihavia nykyisin.

Välipalapatukoita.

Vierailija
2953/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdottomasti silmälaput mukaan että saa yöllä olla pimeässä

Vierailija
2954/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vasta riemukasta on, kun se oma vauva vetää sitä huutokonserttia niin, ettei itse saa nukuttua ja huoneen toinen äiti mulkoilee murhaavasti.

Hiljaisen vauvan äiti saa nukuttua kotiuduttuaan, itse en.

Miksi lapsi? Olet nolo. Katuminen kuuluu, vaikka kirjoitettua.

Vierailija
2955/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin synnyttämisen yhteen juurikin Oyksissa saamani inhottavan synnytys- ja sairaalassaolokokemuksen jälkeen. En ikinäpäivänä suosuisi enään.

Olisin valmis maksamaan kymppitonneja yksityisellä synnytyksestä ja synnytyksestä palautumisesta, jossa henkilökunta kohtelisi asiakkaita asiallisesti, jos se olisi täällä Suomessa vain mahdollista.

Vierailija
2956/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me saadaan paljon maahanmuuttoa kun väestösuhde väärenee ja vanhenee, kun kukaan ei halua enään synnyttää Suomen hyvinvointisairaaloissa

Vierailija
2957/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP eli alapään lapsi on pian 3-vuotias.

Onko palvelua ollut tarpeeksi? 

Vierailija
2958/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valvonut supistusten vuoksi jo kolme vuorokautta siinä vaiheessa kun vauva syntyi. Pari litraa verta vuodettuani ja tuon valvomisen vuoksi olin aivan sekaisin ja olisin totisesti tarvinnut hoitoa.

Olisin halunnut nukkua ja syödä toipuakseni, mutta kumpikaan ei käynyt. Nykyään sairaalassa ei ole lastenhoitajia, ja ruoka oli sanoinkuvaamattoman kamalaa ja ravinnotonta laihdutuslimaa.

Kätilöt yrittivät häätää kotiin jotta huone vapautuisi "enemmän tarvitseville." No lähdinkin sitten kotiin jatkamaan psykoottista itkeskelyä ruhtinaallisten kahden osastoyön jälkeen.

Vierailija
2959/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin synnyttämisen yhteen juurikin Oyksissa saamani inhottavan synnytys- ja sairaalassaolokokemuksen jälkeen. En ikinäpäivänä suosuisi enään.

Olisin valmis maksamaan kymppitonneja yksityisellä synnytyksestä ja synnytyksestä palautumisesta, jossa henkilökunta kohtelisi asiakkaita asiallisesti, jos se olisi täällä Suomessa vain mahdollista.

Olisipa Suomessa tosiaan yksityinen synnytyssairaala. Kammottavaa joutua rahoittamaan sotea joka vuosi kymmenillä tuhansilla veroeuroilla, kun palvelutaso on tämä eikä yksityistä vaihtoehtoa ole.

Vierailija
2960/3113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP eli alapään lapsi on pian 3-vuotias.

Onko palvelua ollut tarpeeksi?