Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se muuten joku luonnonvakio että esimiehet ovat 90-prosenttisesti p*skoja

Vierailija
25.12.2021 |

Sekä ammatillisesti että inhimillisesti? Sitten on se pieni prosentti jotka oikeasti osaavat.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tutun tuttu, jolla on aina epäonnea, kun muuttaa: Naapurissa asuu v#ttumaisia m#lkeroita. Oisko sulla samalla tavoin huonoa tuuria esimiesten kanssa?

Vierailija
22/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään yhtä paljon on huonoja alais/työntekijätaitoja. On paljon persoonallisuushäiriöisiä, mt-ongelmaisia, asenneongelmaisia ja sellaisia, joilla oman elämän vilkkaat käänteet ja ongelmat näkyvät liikaa töissä (alkoholin käyttö, valvominen, parisuhdeongelmat jne).

Sitten syytetään omasta pahasta olosta ja motin puutteesta työtä ja omaa pomoa.

Laitetaan kukin ensin oma tonttimme kuntoon ja syytellään vasta sitten muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi tutun tuttu, jolla on aina epäonnea, kun muuttaa: Naapurissa asuu v#ttumaisia m#lkeroita. Oisko sulla samalla tavoin huonoa tuuria esimiesten kanssa?

Juuri näin! Jotkut ihmiset ei tule kenenkään kanssa toimeen ja menee aina sukset ristiin. He eivät vain itse huomaa, että ainoa yhteinen nimittäjä on he itse.

Mutta joo, on aina helppo valittaa, että pomo on pjaska, kun itellä on paha olla ja säteilee ympärilleenkin sitä pahaa oloa ja huonoa käytöstä.

Vierailija
24/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että työntekijöitä ei pystytä palkitsemaan muuten kuin antamalla esimiestehtäviä jotta palkka nousee. Sama juttu on palkan kanssa. Ikinä ei ole palkkaani nostettu työnantajan puolelta vapaaehtoisesti kun osaamistasoni on nousut expert-levelille.

Esimieheltä kuultua: "Raha ei voi, eikä saa olla motivaatio"... 😂. Pitää kuulemma olla vain ylpeä ja tyytyväinen, että tekee vaativampia töitä. Palkkaa ei voi nostaa koska jo nyt yli tes. Tervetuloa duunariksi varastoalalle.

Tai ehkä tarkoitti, ettei Ainoa motivaattori. Pahassa välikädessä se sinun esimiehesikin on. Ei hän palkkoja määrää, vaan ne tulee annettuna ylempää. Itsekin esimiehenä haluaisin antaa melkein kaikille tiimiläisille palkankorotuksen. Mutta johdokta tulee linjaus, että tyyliin yhdelle vuodessa pystyy antamaan. Mitäs siinä sitten teet. Jos joku tiimiläinen alkaa tästä syystä minua vihaamaan, niin hän ei ymmärrä asioiden laajempaa kokonaisuutta. Ymmärrän kyllä, että se on persiistä sellaiselle, joka tekee loistavaa työtä, mutta oma valtani ei riitä linjauksia muuttamaan, vaikka tekisin mitä.

Sitten kannattaa vaihtaa työpaikkaa ja edetä uralla vaativampiin tehtäviin, jos haluaa varmistaa palkkakehityksen. Jos on paikassa, missä palkka ei kehity haluamaasi vauhtia työn vaativuuden kasvaessa.

Vierailija
25/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Jotkut ihmiset ei tule kenenkään kanssa toimeen ja menee aina sukset ristiin. He eivät vain itse huomaa, että ainoa yhteinen nimittäjä on he itse.

Mutta joo, on aina helppo valittaa, että pomo on pjaska, kun itellä on paha olla ja säteilee ympärilleenkin sitä pahaa oloa ja huonoa käytöstä.

Huono esimies torjuu kritiikin suoralta kädeltä: itsessä ei voi olla mitään vikaa vaan kaikki vika on alaisissa. Hauska tarina: omalla entisellä työpaikalla aloitti uusi esimies loppuun palaneen jälkeen. Vuosi tästä ja talon kokeneimmat työntekijät vain lopettivat yksi toisensa jälkeen. Haukkui alaisiaan selän takana, julkisesti kehui hyvää tiimiä. Kaikki muut olivat alkoholisteja. Itse joi kuin sieni ja ylipainoa 50kg.

Vierailija
26/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korreloi sen kanssa, että työntekijöistä 90 prosenttia on laiskoja välttelijöitä.

Juuri noin epäpätevä esimies ajattelisi. Et kai vain ole esimies?

Samalla logiikalla epäpätevät ja laiskat alaiset pitävät pomojaan urpoina pyrkyreinä.

-ohis

Vierailija
27/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että työntekijöitä ei pystytä palkitsemaan muuten kuin antamalla esimiestehtäviä jotta palkka nousee. Sama juttu on palkan kanssa. Ikinä ei ole palkkaani nostettu työnantajan puolelta vapaaehtoisesti kun osaamistasoni on nousut expert-levelille.

Esimieheltä kuultua: "Raha ei voi, eikä saa olla motivaatio"... 😂. Pitää kuulemma olla vain ylpeä ja tyytyväinen, että tekee vaativampia töitä. Palkkaa ei voi nostaa koska jo nyt yli tes. Tervetuloa duunariksi varastoalalle.

Toimihenkilöillä on ihan samoja ongelmia. Lähin esimies ei voi yksin päättää korotuksista ja HR lopulta estää ne.

Vierailija
28/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korreloi sen kanssa, että työntekijöistä 90 prosenttia on laiskoja välttelijöitä.

Juuri noin epäpätevä esimies ajattelisi. Et kai vain ole esimies?

Samalla logiikalla epäpätevät ja laiskat alaiset pitävät pomojaan urpoina pyrkyreinä.

-ohis

Epäpätevillä esimiehillä tuntuu olevan myös hinku saada se viimeinen sana sanotuksi. Sisällöllä ei väliä kunhan se on viimeinen sana.

Vierailija
29/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On suorastaan epäammattimaista jos töissä on kivaa."

Näinhän se tahtoo edelleen olla. Mies tulee räkänokastakin vaan ei tyhjän naurajasta...

Vierailija
30/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset, jotka aina haukkuvat esihenkilötyötä ovat itse niitä kaikkein haastavimpia työyhteisönsä jäseniä. Sarjasaikuttelijoita (ilman oikeaa syytä), joille se oma napa on tärkein. Useimmiten myös eniten äänessä valittamassa kaikesta, eikä mikään ole koskaan hyvin.

Normaalit, vastuuntuntoiset ja hyvät alaistaidot omaavat ihmiset taasen ovat kultaakin kalliimpia niin työyhteisölle, kuin työnantajallekin. Heille maksaa mielellään enemmän liksaa kuin olisi tarpeenkaan, ja työyhteisön myrkyttäjät saavat sitten ansaitsemansa mukaan.

Työnantaja

Vierailija
31/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset, jotka aina haukkuvat esihenkilötyötä ovat itse niitä kaikkein haastavimpia työyhteisönsä jäseniä. Sarjasaikuttelijoita (ilman oikeaa syytä), joille se oma napa on tärkein. Useimmiten myös eniten äänessä valittamassa kaikesta, eikä mikään ole koskaan hyvin.

Normaalit, vastuuntuntoiset ja hyvät alaistaidot omaavat ihmiset taasen ovat kultaakin kalliimpia niin työyhteisölle, kuin työnantajallekin. Heille maksaa mielellään enemmän liksaa kuin olisi tarpeenkaan, ja työyhteisön myrkyttäjät saavat sitten ansaitsemansa mukaan.

Työnantaja

On se jännä miten ne marisijat ja sarjasaikuttajat ja epäpätevät esimiehet kerääntyvät aina tietyille työnantajille

Vierailija
32/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä juuri vääränlaiset ihmiset hakeutuvat johtotehtäviin. Parhaita tuntuvat olevan ne, jotka joutuvat johtamaan vastentahtoisesti.

Vierailija
33/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä toi minulle (esimiehelle) esiin, miten häntä ei passkaakaan kiinnosta työnsä. Että häntä kiinnostaa pelkästään raha ja vain ja ainoastaan sen takia käy töissä (ollaan siis korkeasti kouluttautuneiden työpaikalla, missä useimmat oikeasti myös tykkää töistään). Hänen tiimikavereilta kuulee negatiivista palautetta, ettei tee mitä pyydetään eikä tulosta synny.

Sitten samaan hengenvetoon hän pyytää palkankorotusta.... aika käsittämätöntä.

Hyvistä suorituksista ja kehittymisestä kyllä palkitsemme ja palkkakin nousee, mutta on joudenkin työntekijätaidoissakin kehitettävää.

Vierailija
34/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä haluaisi pomoksi pomon paikalle, muttei se onnistu koulutuksen puutteen takia.

Ja se jurppii, siispä pomo on k-pää.

Asennekysymys.

Mulla on ollut vain kivoja pomoja, koska mulle on päivänselvää, mitkä työt kuuluu kellekin.

Sinun mielestäsi ilkeitä ihmisiä ei ole olemassakaan, vai? 

Vierailija
35/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä tarkoitti, ettei Ainoa motivaattori. Pahassa välikädessä se sinun esimiehesikin on. Ei hän palkkoja määrää, vaan ne tulee annettuna ylempää. Itsekin esimiehenä haluaisin antaa melkein kaikille tiimiläisille palkankorotuksen. Mutta johdokta tulee linjaus, että tyyliin yhdelle vuodessa pystyy antamaan. Mitäs siinä sitten teet. Jos joku tiimiläinen alkaa tästä syystä minua vihaamaan, niin hän ei ymmärrä asioiden laajempaa kokonaisuutta. Ymmärrän kyllä, että se on persiistä sellaiselle, joka tekee loistavaa työtä, mutta oma valtani ei riitä linjauksia muuttamaan, vaikka tekisin mitä.

Tuossahan juuri punnitaan esimiehen taidot. Jos vain papukaijana toistaan omien esimiestensä fraaseja eikä yhtään osoita empatiaa omia alaisiaan kohtaan, niin ansaitsee kaikki ne negatiiviset asiat, jotka vastaan tulee. Pitäisi ymmärtää se, että juuri hierarkian pohjimmaisille osoitettu hyvä tahto  on tärkeää, koska heidän palkkansa on huonoin. Ei pomoja tarvitse sääliä tai kohdella silkkihansikkain, he saavat motivaationsa rahasta. 

Vierailija
36/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä narsisteja liehittelijä alaisineen riittää. Jos joku ei suostu tähän, pomo vaatii muita osallistumaan henkiseen väkivaltaan. Ryhmänä sitten savustetaan hyvä työntekijä pois. Järkeä tähän toimintaan ei liity nimeksikään. Eihän narsisti omaa mitään järjellä selitettävää käytöstä.

Vierailija
37/37 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 35 vuotisen työuran aikana minulla on ollut ehkä 1-2 kusipäätä. Esimiehiä lukematon määrä. Vakituisia työpaikkoja kymmenkunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan