G: Onko täällä muita, joilla ei ole tavoitteita /liikuntaharrastuksia elämässä? Käyt vaan töissä ja vapaalla nautit levosta? Tuntuu, että monella joku tavoite Vaikka ikää jo yli 35v
Itselläni vapaa-aika menee lasten huoltoon ja lepoon. Ei edes jaksaisi käydä liikkumassa. Joskus kun kaunis pakkanen, niin käyn 30min käveleen.
Työ on sellaista, että siinä ei etene ja työt onneksi jää töihin.
Muita?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minulla katkesi tavoitteelliset harrastukset nuorena esim. masennukseen. Nyt keski-ikäisenä olen saanut itsevarmuutta alkaa taas tavoitella unelmiani. Opiskelen ja treenaan paljon. Etenkin syövän sairastettuani tajusin että unelmat pitää toteuttaa nyt eikä sitten joskus.
Mulla ei edes ole unelmia. Pääasia, että on säännölliset tulot ja lapset pysyy terveenä. Ap
Ei ole töitä, joten on pelkkää vapaa-aikaa. Enimmäkseen otan rennosti, mutta liikuntaa olen ruvennut taas harrastamaan terveyssyistä. Ei tavoitteita siinäkään, nostelen kotona puntteja ja treenaan kehonpainolla pari kertaa viikossa, lisäksi kävelen tai poljen kuntopyörää jne. Aika minimimäärän siis, koska huomasin että täysi liikkumattomuus sairastuttaa ja se teki elämästä epämukavaa. Mitään tavoitteita ei ole, ei kiinnosta ura eikä perhe eikä mikään "harrastuksissa kehittyminen". Olen 30v.
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi kuvitellakaan, että en pyrkisi elämälläni johonkin. Itse olen viisisen vuotta sitten asettanut tavoitteen elämälleni ja lähtenyt pikkuhiljaa pyrkimään sitä kohti
Tälläkin hetkellä monta erilaista edistettävää asiaa elämässä menemässä eteenpäin, eivät ole toisiaan poissulkevia vaan päinvastoin tukevat toinen toisiaan.
Ei tarvitse olla mikään olympiatason urheilija tms. näkyvä menestyjä, suurin menestys elämässä on jotain aivan muuta (toki ulkoinenkin menestys voi seurata sitä sisäistä menestystä myös).
Saako kysyä mitä tavoittaita? Ikäsi? Ap
Liikunnan harrastaminen tuo itse asiassa lisää energiaa ja jaksaa arjessa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnan harrastaminen tuo itse asiassa lisää energiaa ja jaksaa arjessa paremmin.
Mulla liikunta vain väsyttää.
Lauantaina saatan käydä 30min kävelyn, joskus sunnuntainakin. Tuo määrä riittää minulle. Arkena olen ihan loppu jo työssäliikkumisesta.
Ihmiset on erilaisia, kaikille ei sovi jatkuva rehkiminen.
Ap
Olen vanheneva ravintolatyöntekijä ja kärsin unettomuudesta sekä jalkojen turvotuksesta. Kun saavun töistä, kaadun suoraan sänkyyn ja nukahdan jos nukahdan. Koko vapaa-aika menee töistä toipumiseen. Tavoitteita löytyy: seuraavasta työvuorosta selviäminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vanheneva ravintolatyöntekijä ja kärsin unettomuudesta sekä jalkojen turvotuksesta. Kun saavun töistä, kaadun suoraan sänkyyn ja nukahdan jos nukahdan. Koko vapaa-aika menee töistä toipumiseen. Tavoitteita löytyy: seuraavasta työvuorosta selviäminen.
No nyt tuli rajoitukset, niin saat levätä:) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt tuli rajoitukset, niin saat levätä:) ap
Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin on kyllä pielessä, jos työpäivän jälkeen ei jaksa tehdä mitään. Ei tarvitse juosta maratoneja, mutta jos muuhun ei kykene, kuin lepäämään, elämäntavoissa on varmasti korjattavaa.
Olen ollut 5v työtön, tottunut siihen, että saan nukkua 8-10h yöunia.
Nyt kesästä asti ollut töissä ja tulee vaan 6h unta joka yö. Niin ei sitä totu sellaiseen minimäärään. Plus vielä kävelyä 1,5h päivä, niin kyllä väsymys voittaa illalla
Ap
Sulla on univaje, se on se mikä on tässä pielessä. Harvalle riittäää 6 tuntia. Useimmille 8 on sopiva.
Mulla on tavoitteena nähdä että lapseni löytävät paikkansa maailmassa. Tuen heitä taloudellisesti ja kaikin muin tavoin siihen asti. Elämäni koostuu työnteosta, kotitöistä ym. lasten eteen tehtävästä. Myös levosta ja joskus jostain virkistystoiminnasta kuten ulkoilusta, uimisesta tai sosiaalisesta elämästä.
Jos ei olisi muuta elämää niin kai mäkin voisin tähdätä siihen että olisi mahdollisimman tiukka pylly. Ja voisin ottaa siitä kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tavoitteena nähdä että lapseni löytävät paikkansa maailmassa. Tuen heitä taloudellisesti ja kaikin muin tavoin siihen asti. Elämäni koostuu työnteosta, kotitöistä ym. lasten eteen tehtävästä. Myös levosta ja joskus jostain virkistystoiminnasta kuten ulkoilusta, uimisesta tai sosiaalisesta elämästä.
Jos ei olisi muuta elämää niin kai mäkin voisin tähdätä siihen että olisi mahdollisimman tiukka pylly. Ja voisin ottaa siitä kuvia.
Monella äidillä se tiukka pylly menee lasten edelle.
Tiedän tiedän, mutta olen heikko :D
En pysy siinä rajatussa määrässä, aina lopulta päivän kalorit menee johonkin 3000. Vaikka kuinka päätän aamulla, että tänään onnistun.
Ap