Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työstä irtisanoutua puhelimitse

Vierailija
08.04.2015 |

Olen ollut työssäni alle 4kk, joten irtisanoutumisaikaa siis ei ole. Onko ihan korrektia hoitaa työstä eroaminen puhelimitse? Ja onko ok soittaa huomenna kasin aikaan pomolle ja ilmoittaa asia (työt alkais kello 9). Huomasim toisen työtarjouksen vasta äsken sähköpostista, niin en ehtinyt enää tänä iltana soittaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan teet sen kirjallisena, että siitä on todiste.

Vierailija
2/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi soitat pomolle huomenna ensin, ja sitten laitat heti sähköpostilla virallisen irtisanomisen. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari on vielä tyylikkäämpi tapa. Ja mikä parasta, jos et tee itse mitään vaan jätät ilmestymättä, työsuhde katsotaan purkautuneeksi.

Vierailija
4/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän pitäis tietää, että olen siis ollut vain yhden päivän töissä... Aloitin siis tänään. Kaikki arvaa, mikä se työ oli. No se TELEMARKKINOINTI!!! ap

Vierailija
5/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koeajalla saa lähteä nostelemaan millon haluaa. Eihän se mikään kunniallinen teko ole kuitenkaan...

Vierailija
6/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile

Vierailija
7/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ok jos aamulla soittaisin ja kysyisin, että onko parempi että tulen vielä käymään? Ap

Vierailija
8/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaan ottaen toinen työpaikka tai tarjous ei ole validi peruste sanoutua irti edes koeajalla.

Sen sijaan peruste tyyliin "tämä ei ole minun juttuni, liian pitkät työmatkat, kauhee läävä tämä toimisto, nihkee ilmapiiri tms tms" ovat hyviä syitä.

Eli älä kerro että sinulla on toinen työpaikka johon vaihdat.

Vierailija
9/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin korkeassa työasemassa? Paskaduunia vaan sinne tänne?

Vierailija
10/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:18"]

Tarkkaan ottaen toinen työpaikka tai tarjous ei ole validi peruste sanoutua irti edes koeajalla.

Sen sijaan peruste tyyliin "tämä ei ole minun juttuni, liian pitkät työmatkat, kauhee läävä tämä toimisto, nihkee ilmapiiri tms tms" ovat hyviä syitä.

Eli älä kerro että sinulla on toinen työpaikka johon vaihdat.

[/quote]

onko hyvä syy se, että kun palkkauksesta muodostui realistinen kuva, niin tajusin että se ei ole tarpeeksi stabiili kattamaan elämää (Provisiopalkka)

Vierailija
11/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:20"]

Et taida olla kovin korkeassa työasemassa? Paskaduunia vaan sinne tänne?

[/quote]

suurin syy on palkkauksen epävakaus. Ap

Vierailija
12/30 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen tiiä miten tässä pitäisi menetellä. Periaatteessahan saat lähteä milloin haluat (?) mutta jos haluaa oikeintarkka olla niin kannattaa miettiä lakiseikkoja. Eli perustelua ei ollenkaan, tai sitten joku työhön liittyvä epäkohta. Ja kirjallista perään. En tosiaan tiedä, että kelpaako sähköposti. 

Vierailija
13/30 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutuessa ei tarvitse sanoa syytä. "Irtisanoudun tänään tehtävästäni" ja siinä se.

Sinuna menisin kyllä paikan päälle hoitamaan irtisanoutumisen. Jos se halutaan kirjallisena, voit kirjoittaa yllä mainitun paperilapulle.

Vierailija
14/30 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai työtä voi vaihtaa, mikäli löytää paremman uuden työn. Niinhän yleensä menetellään, että irtisanoudutaan vasta kun uusi työ on olemassa.

Vierailija
15/30 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki ketkä vastasitte. Mun mieltä lämmittää nähdä toisten auttavan ihan tuntemattomia. Ajattelin huomenna tehdä niin, että soitan aamulla niin aikaisin kuin kehtaan ja ilmoitan purkavani työsopimuksen koeaikana. Kysyn myös, että olisko kuitenkin parempi että tuun paikan päälle. Jos pomo kysyy, niin vastaan rehellisesti, että palkkauksesta muodostui reaalisempi kuva, mutta siitä uudesta työstä en sano mitään. Riittääkö perään laitettu sähköposti siis kirjalliseksi osuudeksi? Ap 

Vierailija
16/30 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse irtisanouduin sähköpostilla joulukuussa. Olin kyllä kertonut asian suullisesti kasvokkain esimiehelleni, mutta irtisanoutumisilmoitus haluttiin myös kirjallisena.

Vierailija
17/30 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) aamulla kello 8 soitat ja kerrot irtisanovasi itsesi

2) kerrot pomolle puhelimessa laittavasi vielä asian kirjallisena sähköpostiin (haluat laittaa jne.)

3) puhelun loputtua kirjoitat s-postiin: äskeinen puhelimessa tehdyn suulllisen sopimuksemme mukaisesti ilmoitan vielä näin kirjallisesti irtisamomusilmoitukseni ja se astuu voimaan tästä päivästä alkaen.
❔.4.2015 Kunnioittavasti Maija Mehiläinen

Vierailija
18/30 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tuo Maija Mehiläinen :D

Vierailija
19/30 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai telemarkkinointi? Senkus soitat aamulla ja sanot et tää oli tässä. Moni ei niissä firmoissa edes ilmoita, mutta se olisi kyllä kohteliasta.

Vierailija
20/30 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija on kiva mehiläiseksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän