Voiko työstä irtisanoutua puhelimitse
Olen ollut työssäni alle 4kk, joten irtisanoutumisaikaa siis ei ole. Onko ihan korrektia hoitaa työstä eroaminen puhelimitse? Ja onko ok soittaa huomenna kasin aikaan pomolle ja ilmoittaa asia (työt alkais kello 9). Huomasim toisen työtarjouksen vasta äsken sähköpostista, niin en ehtinyt enää tänä iltana soittaa.
Kommentit (30)
Esimerkiksi soitat pomolle huomenna ensin, ja sitten laitat heti sähköpostilla virallisen irtisanomisen. 2
Tekstari on vielä tyylikkäämpi tapa. Ja mikä parasta, jos et tee itse mitään vaan jätät ilmestymättä, työsuhde katsotaan purkautuneeksi.
Ehkä teidän pitäis tietää, että olen siis ollut vain yhden päivän töissä... Aloitin siis tänään. Kaikki arvaa, mikä se työ oli. No se TELEMARKKINOINTI!!! ap
Eikös koeajalla saa lähteä nostelemaan millon haluaa. Eihän se mikään kunniallinen teko ole kuitenkaan...
Olisiko ok jos aamulla soittaisin ja kysyisin, että onko parempi että tulen vielä käymään? Ap
Tarkkaan ottaen toinen työpaikka tai tarjous ei ole validi peruste sanoutua irti edes koeajalla.
Sen sijaan peruste tyyliin "tämä ei ole minun juttuni, liian pitkät työmatkat, kauhee läävä tämä toimisto, nihkee ilmapiiri tms tms" ovat hyviä syitä.
Eli älä kerro että sinulla on toinen työpaikka johon vaihdat.
Et taida olla kovin korkeassa työasemassa? Paskaduunia vaan sinne tänne?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:18"]
Tarkkaan ottaen toinen työpaikka tai tarjous ei ole validi peruste sanoutua irti edes koeajalla.
Sen sijaan peruste tyyliin "tämä ei ole minun juttuni, liian pitkät työmatkat, kauhee läävä tämä toimisto, nihkee ilmapiiri tms tms" ovat hyviä syitä.
Eli älä kerro että sinulla on toinen työpaikka johon vaihdat.
[/quote]
onko hyvä syy se, että kun palkkauksesta muodostui realistinen kuva, niin tajusin että se ei ole tarpeeksi stabiili kattamaan elämää (Provisiopalkka)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:20"]
Et taida olla kovin korkeassa työasemassa? Paskaduunia vaan sinne tänne?
[/quote]
suurin syy on palkkauksen epävakaus. Ap
En oikeen tiiä miten tässä pitäisi menetellä. Periaatteessahan saat lähteä milloin haluat (?) mutta jos haluaa oikeintarkka olla niin kannattaa miettiä lakiseikkoja. Eli perustelua ei ollenkaan, tai sitten joku työhön liittyvä epäkohta. Ja kirjallista perään. En tosiaan tiedä, että kelpaako sähköposti.
Irtisanoutuessa ei tarvitse sanoa syytä. "Irtisanoudun tänään tehtävästäni" ja siinä se.
Sinuna menisin kyllä paikan päälle hoitamaan irtisanoutumisen. Jos se halutaan kirjallisena, voit kirjoittaa yllä mainitun paperilapulle.
Totta kai työtä voi vaihtaa, mikäli löytää paremman uuden työn. Niinhän yleensä menetellään, että irtisanoudutaan vasta kun uusi työ on olemassa.
Kiitos kaikki ketkä vastasitte. Mun mieltä lämmittää nähdä toisten auttavan ihan tuntemattomia. Ajattelin huomenna tehdä niin, että soitan aamulla niin aikaisin kuin kehtaan ja ilmoitan purkavani työsopimuksen koeaikana. Kysyn myös, että olisko kuitenkin parempi että tuun paikan päälle. Jos pomo kysyy, niin vastaan rehellisesti, että palkkauksesta muodostui reaalisempi kuva, mutta siitä uudesta työstä en sano mitään. Riittääkö perään laitettu sähköposti siis kirjalliseksi osuudeksi? Ap
Itse irtisanouduin sähköpostilla joulukuussa. Olin kyllä kertonut asian suullisesti kasvokkain esimiehelleni, mutta irtisanoutumisilmoitus haluttiin myös kirjallisena.
1) aamulla kello 8 soitat ja kerrot irtisanovasi itsesi
2) kerrot pomolle puhelimessa laittavasi vielä asian kirjallisena sähköpostiin (haluat laittaa jne.)
3) puhelun loputtua kirjoitat s-postiin: äskeinen puhelimessa tehdyn suulllisen sopimuksemme mukaisesti ilmoitan vielä näin kirjallisesti irtisamomusilmoitukseni ja se astuu voimaan tästä päivästä alkaen.
❔.4.2015 Kunnioittavasti Maija Mehiläinen
Ai telemarkkinointi? Senkus soitat aamulla ja sanot et tää oli tässä. Moni ei niissä firmoissa edes ilmoita, mutta se olisi kyllä kohteliasta.
Ei, vaan teet sen kirjallisena, että siitä on todiste.