IL: Asentaja saapui ilman maskia - seurannut keskustelu veti Heidin sanattomaksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33ee31a4-ff1a-4ee9-ad56-7938d5178116
Tässä artikkelissa Heidi, joka kuuluu Koronaviruksen riskiryhmään, on kovin äimistynyt siitä, kun taloyhtiön asentaja tuli hänen kotiinsa tekemään huoltohommia ilman maskia.
En kerta kaikkiaan ymmärrä tätä Heidin reaktiota. Miksi hän ei vaan voi pitää 2 metrin turvaväliä tähän asentajaan? Silloin kun minun asunnossa käy joku asentaja/korjaaja, niin kyllä minä annan hänen työskennellä rauhassa, enkä huohota niskaan. Tuskin se Heidin asunto niin pieni on, etteikö voisi pitää tätä 2 metrin turvaväliä. Tai sitten asukas voisi vaan lähteä pois asunnosta siksi aikaa,kun asentaja tekee työnsä. Ei siitä maskin käytöstä ole hyötyä, jos pystyy pitämään turvavälin.
Kommentit (288)
Uskon kyllä tuon maskittomuuden, siinä tapauksessa olisi riittänyt että sulkee oven ja ottaa yhteyden asentajan esimieheen ja pyytää uuden käynnin sellaisen asentajan toimesta jolle maski kelpaa.
Paskapuheena ja huomioh*orauksena pidän väitettä salaliitoista vaahtoamisesta. Tähän päivään mennessä en ole livenä paasaajiin törmännyt, vaikka uutisoinnin mukaan jokainen rokottamaton litkii hopeavettä, paasaa sekopäisenä kadunkulmissa ja odottelee Trumpin ja Qanonin valtaannousua.
Se on ehkä vaan helpompi perustella kansalle miksi kannattaa ottaa rokote toisensa jälkeen muutaman kuukauden välein? "Ethän halua olla yhtä typerä kuin Hemmo? Hemmo uskoo liskoihmisiinkin, sinä olet kunnollinen kansalainen kun et usko kuten Hemmo."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo meilläkin on korona-aikaan ravannut remppamiehiä ja ties mitä eikä ole tullut mieleenkään vaatia maskia...
Eipä tietenkään, mutta siinä ei paljon maski auta kun työkalua tulee eestä ja takaa 👉👌🌭
Olisikin tullut.
Vierailija kirjoitti:
Tänä aikana on moukkamaista tulla maskitta tuntemattoman kotiin. Meillä kävi just huoltomies tällä viikolla maski naamalla. Laitoin itsekin maskin häntä suojellakseni. Pikku juttu käyttää maskia ja huomioida sitä kautta toinen ihminen. Maski pienentää tartunnan mahdollisuutta, jos kummallakin on maski. Myös oireettomana voi tartuttaa. Miksi siis ei vaivautuisi sitä pientä vaivaa näkemään?
En omista maskeja enkä aio rahojani niihin tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi, se on vain flunssa, get over it.
Kerro tuo ystävälleni, jonka mies kuoli koronaan. Perusterve, normaalipainoinen keski-ikäinen. Vai onko keski-ikäisetkin jo niin vanhoja että joutuvatkin kuolla pois? Lapset ainakin olisivat vielä isäänsä tarvinneet.
Meinaatko, että hän ei koskaan ottanut mitään riskejä eläessään? Yksi tuttu kuoli tukehtumalla ruokaan, oli noin 62 vuotias. Toinen tuttu kuoli mökkimatkalla, kun peura hyppäsi eteen, oli noin 55 vuotias silloin. Tässä vain muutamia sattumuksia, joita voi tulla ihan kenelle vain. Lapset jäivät kaipaamaan.
On eri asia jos peura hyppää eteen, kuin joku tautia vähättelevä tulee kotiin mahdollisesti levittelemään tautia. Sitä soisi verrata, että joku pudottelee peuroja sillalta autojen eteen.
Keksitty tarina. Samaa sarjaa kuin ne "Annan mies uppoutui salaliittoteorioihin ja kieltää koronan, 14-vuotinen parisuhde kariutui koska Anna oli vastuullinen ja otti rokotteet".
Toki vaihtoehtona on, että tämä Heidi on hysteerinen tollo. Pakkoko se on siinä asentajan kainalossa kyhnätä, menisi muualle työn ajaksi tai vaikka avaisi ikkunan jostain huoneesta ja odottelisi siellä.
En jaksa minkälaisia ihmisistä on tullut. Jos on rokotettu, niin pitäisi luottaa siihen rokotteen antamaan suojaan; miksi muuten sen on sitten ottanut?
Ärsytti myös tuo johtopäätös että koska tämä yksi asentaja ei pitänyt maskia niin kaikki rokottamattomat ovat välinpitämättömiä ja yrittävät tappaa riskiryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tässä oli ongelma, muu kuin asentajan puheet?
Äijä oli sairastanut koronan ja Heidi oli rokotettu. Johonkin piti vaihtaa ovi eli ottaa pois saranoilta ja laittaa uusi paikalleen. En tiedä ulko-ovista mutta huoneiston ovet nostetaan pois ja laitetaan uusi tilalle. Aikaa menee pari minuuttia. Korona kuulemma tarvitsee vartin altistuksen.
Joten mikä ongelma?
ongelmat on:
1. heidin kaltaiset jotka haluaa huomiota.
2. toimittajat jotka vaivaantuu kuuntelemaan niitä.
3. päätoimittajat joilla ei ammatti ylpeyttä ja julkaisee roskaa.
4. ihmiset jotkaa lukee roskaa.
5. ja lopuksi me taivastelijat asian suhteen täällä.
Kyllä miehen olisi pitänyt pitää naama kiinni, soittaa tyuönantajalle ja sanoa, että tänne ei asiaa ilman maskia ja lähteä. Logiikka puuttuu nyt ihmisiltä kokonaan. Mihin ei pääse ilman maskia tai passia, sinne ei tukita ja minne pääsee, niin sitten vaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aikana on moukkamaista tulla maskitta tuntemattoman kotiin. Meillä kävi just huoltomies tällä viikolla maski naamalla. Laitoin itsekin maskin häntä suojellakseni. Pikku juttu käyttää maskia ja huomioida sitä kautta toinen ihminen. Maski pienentää tartunnan mahdollisuutta, jos kummallakin on maski. Myös oireettomana voi tartuttaa. Miksi siis ei vaivautuisi sitä pientä vaivaa näkemään?
En omista maskeja enkä aio rahojani niihin tuhlata.
Se on ok, jos et liiku ihmisten ilmoilla. Nyt jo minkkejäkin rokotetaan.
Ei liity tähän, mutta oletteko huomanneet, että 95% median jutuista kun joku taivastelee jotain, kyseessä on nainen. Mua on vähän alkanu ärsyttää minkä kuvan media luo meistä naisista nirppanokkina ja pitääkö se naama tai perse saada lehteen keinolla millä hyvänsä?
Me valitettiin huoltoyhtiöön. Sen jälkeen on ilmestynyt maskit kaikenlaisille korjaajille ja asentajille.
Ja mikä vammaisten askarteluohjaaja tämä Heidi mahtaa olla? 😄
Minulla on ystävä joka on sairastanut kaksi kertaa koronan lievänä. Minulla on ystävä, joka sairasti korona vuonna 2020 kotona eli kohtalasesti, mutta kärsii edelleen kivuista ja muisti ja aivosumusta ja hajuaisti ei ole kokonaan palautunut. Minulla oli nuori ystävävä joka kuoli koronaan tämä vuonna. Nuori=itseäni nuorempi kolmekymppinen.
En pidä, että ihmiset vähättelee tautia, koska omalla kodalla se sattuu olemaan lievä.
Ilman maskia ette tule kirjoitti:
Me valitettiin huoltoyhtiöön. Sen jälkeen on ilmestynyt maskit kaikenlaisille korjaajille ja asentajille.
Ja kun olet niin hysteerinen niin sinulla ihan varmaan pesukone kohta syöksee lattialle miljoona litraa vettä, niin kiellä sitten sisään maskitta tulevia huoltomiehiä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä joka on sairastanut kaksi kertaa koronan lievänä. Minulla on ystävä, joka sairasti korona vuonna 2020 kotona eli kohtalasesti, mutta kärsii edelleen kivuista ja muisti ja aivosumusta ja hajuaisti ei ole kokonaan palautunut. Minulla oli nuori ystävävä joka kuoli koronaan tämä vuonna. Nuori=itseäni nuorempi kolmekymppinen.
En pidä, että ihmiset vähättelee tautia, koska omalla kodalla se sattuu olemaan lievä.
Joo joo, uskotaan 😆😅😂
Heidillä on varmasti ne piikit ja osaa pukea ffp2 maskin naamalleen ja pysyä kaukana kun toinen tekee työnsä eikä häiritse lässyttämällä pazchkaa.
Miriam 29 kirjoitti:
Ei liity tähän, mutta oletteko huomanneet, että 95% median jutuista kun joku taivastelee jotain, kyseessä on nainen. Mua on vähän alkanu ärsyttää minkä kuvan media luo meistä naisista nirppanokkina ja pitääkö se naama tai perse saada lehteen keinolla millä hyvänsä?
Koronahysteerikko on yleensä keski-ikäinen iltapäivälehtien otsikot lukenut nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun nämä haalarityöläiset saavat levittää koronaa omasta mielestään vapaasti.
No, tämä porukka onkin hyvin edustettuina koronatilastoissa. Tämä kahden metrin turvaväli on menneen talven lumia, korona kun leviää aerosolina paljon pidemmälle.
Yksinkertainen on aina yksinkertainen, mutta vaarallisen yksinkertainen on se törppö, joka tunkee toisen kotiin ilman maskia.
Se maski vuotaa kuin seula. Aerosolit leviävät sekä maskin ohi että läpi. Ihan turha on kuvitella, että maski olisi joku taikakalu joka estää tartunnat.
Ei kukaan kuvittele maskin olevan taikakalu, mutta kyllä se vähentää riskiä ja virusten määrää, jos sit nimen omaan pitää se taudinkantaja.
Ei vähennä, ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Ei Suomessa ole edes kuollut kolmekymppisiä koronaan tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tässä oli ongelma, muu kuin asentajan puheet?
Äijä oli sairastanut koronan ja Heidi oli rokotettu. Johonkin piti vaihtaa ovi eli ottaa pois saranoilta ja laittaa uusi paikalleen. En tiedä ulko-ovista mutta huoneiston ovet nostetaan pois ja laitetaan uusi tilalle. Aikaa menee pari minuuttia. Korona kuulemma tarvitsee vartin altistuksen.
Joten mikä ongelma?
ongelmat on:
1. heidin kaltaiset jotka haluaa huomiota.
2. toimittajat jotka vaivaantuu kuuntelemaan niitä.
3. päätoimittajat joilla ei ammatti ylpeyttä ja julkaisee roskaa.
4. ihmiset jotkaa lukee roskaa.
5. ja lopuksi me taivastelijat asian suhteen täällä.
Taas yhdys sana vammainen persu! Miksi persut teeskentelevät olevansa isäm maallisia kun he eivät arvosta omaa äidin kieltään?!? Yhdys sana vammainen vaikuttaa automaattisesti olevan älyllisesti alempi tasoinen ihminen, joka toki sopii hyvin duunarihommiin.
Mene, demari, lobbaamaan Putinin kaasuputkia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi, se on vain flunssa, get over it.
Kerro tuo ystävälleni, jonka mies kuoli koronaan. Perusterve, normaalipainoinen keski-ikäinen. Vai onko keski-ikäisetkin jo niin vanhoja että joutuvatkin kuolla pois? Lapset ainakin olisivat vielä isäänsä tarvinneet.
Luultavasti olisi kuollut johonkin muuhun suunnilleen samaan aikaan, koska ei koronaan kuole tuon ikäiset. Eli joku perussairaus taustalla. Jos oli normaalipainoinen, mitä en usko, niin sitten luultavimmin diabetes.
Tämä on totta. Tänäkin jouluna moni duunari tukehtuu kinkkuunsa.