IL: Asentaja saapui ilman maskia - seurannut keskustelu veti Heidin sanattomaksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33ee31a4-ff1a-4ee9-ad56-7938d5178116
Tässä artikkelissa Heidi, joka kuuluu Koronaviruksen riskiryhmään, on kovin äimistynyt siitä, kun taloyhtiön asentaja tuli hänen kotiinsa tekemään huoltohommia ilman maskia.
En kerta kaikkiaan ymmärrä tätä Heidin reaktiota. Miksi hän ei vaan voi pitää 2 metrin turvaväliä tähän asentajaan? Silloin kun minun asunnossa käy joku asentaja/korjaaja, niin kyllä minä annan hänen työskennellä rauhassa, enkä huohota niskaan. Tuskin se Heidin asunto niin pieni on, etteikö voisi pitää tätä 2 metrin turvaväliä. Tai sitten asukas voisi vaan lähteä pois asunnosta siksi aikaa,kun asentaja tekee työnsä. Ei siitä maskin käytöstä ole hyötyä, jos pystyy pitämään turvavälin.
Kommentit (288)
Epäilen yli puolta uutisesta. On varmaan tullut ilman maskia, koska fyysisen työn tekeminen maskin kanssa ei ole tietenkään miellyttävää. En usko että on jo edellisenä päivänää pitänyt puheita yms. Heidi on ehkä meuhkannut ja on voinut kommentoida siihen jotain.
Ja Heidillä on rokote, niin se rokotehan suojaa häntä taudin vakavalta muodolta. Eli miksi Heidi riehuu?
Sanoisin, että tyypin puheet olivat ärsyttävämpi kuin maskittomuus. Olisin siis laittanut niille puheille lopun heti, jo puhelimessa. Silloin myös tyypin hönkymiset olisivat varmasti jääneet vähemmälle kuin nyt, kun H oikein jututti tätä.
Maskittomuus ei olisi niin häirinnyt, sillä liikun joka tapauksessa ihmisten ilmoilla ja pöpö saattaa tulla varmasti sieltä helpommin. Minulla ei ole myöskään esimerkiksi suojalaseja kaupassa, joten pöpöt pääsevät limakalvoilleni hyvin helposti. Toisen ihmisen rokotuksista minulla ei ole mitään tietoa ja niillä ei ole mielestäni periaatteessa minua suojaavaa vaikutusta ainakaan yhden ihmisen osalta. Voin olla itse se tartuttaja ihan siinä rokottamattomatkin, vaikka olen saanut kolme piikkiä jo.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi kaksi Gigantin asentajaa ilman maskia. Vaikuttivat ulkolaistauataisilta.
mikset kysynyt? tuntui kiinnostavan mutta ei näköjään vilpittömästi.
Oikeassahan toi asentaja oli, iltapaskat yms propaganda mediat vääristää kuolematilastoja ja korona on osa salaliitto teoriaa, mutta ihmiset aivopesty niin tehokkaasti että kyttäävät ja "järkyttävät " joka hemmetin pikkuasiasta.
Vierailija kirjoitti:
1. Geosentrinen maailmankuva
2. Heliosentrinen maailmankuva
3. Goronasentrinen maailmankuva
Mikä on gorona?
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan toi asentaja oli, iltapaskat yms propaganda mediat vääristää kuolematilastoja ja korona on osa salaliitto teoriaa, mutta ihmiset aivopesty niin tehokkaasti että kyttäävät ja "järkyttävät " joka hemmetin pikkuasiasta.
Se on niin kovin luonnollista ihmisille, että kriisitilanteessa luodaan sosiaalinen paine nimenomaan tällaisten näkyvien asioiden kuten maskien ympärille.
Kohta on tapeltu kaksi vuotta tätä virusta vastaan tuloksetta joten on aika lopettaa pyristely vastaan ja antaa Koronan puhdistaa maailma heikoista yksilöistä.
Heidi ei olisi ollut näin pöyristynyt flunssasta kolme vuotta sitten vaikka kuinka olisi kuulunut riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niin kovin luonnollista ihmisille, että kriisitilanteessa luodaan sosiaalinen paine nimenomaan tällaisten näkyvien asioiden kuten maskien ympärille.
Sosiaalinen paine. Ei auta. Järjellä tässä pitää ajatella. Jos maskeista olisi jotain apua, emme olisi tässä tilanteessa.
Mikähän tässä oli ongelma, muu kuin asentajan puheet?
Äijä oli sairastanut koronan ja Heidi oli rokotettu. Johonkin piti vaihtaa ovi eli ottaa pois saranoilta ja laittaa uusi paikalleen. En tiedä ulko-ovista mutta huoneiston ovet nostetaan pois ja laitetaan uusi tilalle. Aikaa menee pari minuuttia. Korona kuulemma tarvitsee vartin altistuksen.
Joten mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Epäilen yli puolta uutisesta. On varmaan tullut ilman maskia, koska fyysisen työn tekeminen maskin kanssa ei ole tietenkään miellyttävää. En usko että on jo edellisenä päivänää pitänyt puheita yms. Heidi on ehkä meuhkannut ja on voinut kommentoida siihen jotain.
Ja Heidillä on rokote, niin se rokotehan suojaa häntä taudin vakavalta muodolta. Eli miksi Heidi riehuu?
Teen fyysistä työtä maskin kanssa ja se onnistuu täydellisen hyvin. Maski ei mitenkään estä työn tekemistä, ei edes hidasta, vaan maski on siinä naamalla ihan kuin sitä ei olisikaan. Joka iikka on tottunut maskin pitämiseen ja esimerkiksi rakennusmiehet ovat käyttäneet niitä todella raskaissa fyysisissä töissä kuukausia ja ovat pärjänneet hyvin.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun nämä haalarityöläiset saavat levittää koronaa omasta mielestään vapaasti.
No, tämä porukka onkin hyvin edustettuina koronatilastoissa. Tämä kahden metrin turvaväli on menneen talven lumia, korona kun leviää aerosolina paljon pidemmälle.
Yksinkertainen on aina yksinkertainen, mutta vaarallisen yksinkertainen on se törppö, joka tunkee toisen kotiin ilman maskia.
Kyllä minusta ne maskin kanssa toisten kotona hilluvat ovat pahempia. Kerran heitä tuli pimeän aikaan kolme samaan aikaan, veivät kaikki rahat ja arvoesineet ja rikkoivat huonekaluja. Ikuiset traumat jäänyt. Meille ei enää yksikään maskinaama tule!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen paine. Ei auta. Järjellä tässä pitää ajatella. Jos maskeista olisi jotain apua, emme olisi tässä tilanteessa.
”Laaja tutkimus tosielämästä todistaa maskien suojaavan koronalta”
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että tyypin puheet olivat ärsyttävämpi kuin maskittomuus. Olisin siis laittanut niille puheille lopun heti, jo puhelimessa. Silloin myös tyypin hönkymiset olisivat varmasti jääneet vähemmälle kuin nyt, kun H oikein jututti tätä.
Maskittomuus ei olisi niin häirinnyt, sillä liikun joka tapauksessa ihmisten ilmoilla ja pöpö saattaa tulla varmasti sieltä helpommin. Minulla ei ole myöskään esimerkiksi suojalaseja kaupassa, joten pöpöt pääsevät limakalvoilleni hyvin helposti. Toisen ihmisen rokotuksista minulla ei ole mitään tietoa ja niillä ei ole mielestäni periaatteessa minua suojaavaa vaikutusta ainakaan yhden ihmisen osalta. Voin olla itse se tartuttaja ihan siinä rokottamattomatkin, vaikka olen saanut kolme piikkiä jo.
Tämä on totta, Heidi saa viruksen helposti muualtakin ja hänellä oli nyt vain periaate, joka ei taivu.
Työn tekemiseen olisi mennyt noin pari minuuttia, mutta Heidi pitkitti sen omalla käytöksellään pitemmäksi ajaksi. Jos mies olisi vain tullut ja tehnyt työn, niin kaikki olisi sujunut nopeasti. Rokotteella suojaamme vain itseämme, se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tässä oli ongelma, muu kuin asentajan puheet?
Äijä oli sairastanut koronan ja Heidi oli rokotettu. Johonkin piti vaihtaa ovi eli ottaa pois saranoilta ja laittaa uusi paikalleen. En tiedä ulko-ovista mutta huoneiston ovet nostetaan pois ja laitetaan uusi tilalle. Aikaa menee pari minuuttia. Korona kuulemma tarvitsee vartin altistuksen.
Joten mikä ongelma?
ongelmat on:
1. heidin kaltaiset jotka haluaa huomiota.
2. toimittajat jotka vaivaantuu kuuntelemaan niitä.
3. päätoimittajat joilla ei ammatti ylpeyttä ja julkaisee roskaa.
4. ihmiset jotkaa lukee roskaa.
5. ja lopuksi me taivastelijat asian suhteen täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen fyysistä työtä maskin kanssa ja se onnistuu täydellisen hyvin. Maski ei mitenkään estä työn tekemistä, ei edes hidasta, vaan maski on siinä naamalla ihan kuin sitä ei olisikaan. Joka iikka on tottunut maskin pitämiseen ja esimerkiksi rakennusmiehet ovat käyttäneet niitä todella raskaissa fyysisissä töissä kuukausia ja ovat pärjänneet hyvin.
Sama täällä. En edes muista maskia, sillä olen niin tottunut siihen töitä tehdessäni. Olen huomannut monta kertaa, että ajan autolla jo pitkällä muista ihmisistä, mutta en ole muistanut ottaa maskia pois.
Voisiko asukas tarjota FFP maskin ja pyytää käyttämään sitä. Samalla voisi vetää ikkunat auki läpivetona. Takki ja hattu vaan päälle.
Toki olisi hyvä jo soittaa etukäteen ja kertoa, että maskin käyttö on välttämätön hänen kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Laaja tutkimus tosielämästä todistaa maskien suojaavan koronalta”
Eivät suojaa deltalta eivätkä varsinkaan omikronilta.
En ymmärrä miten joku päästää kotiinsa ihmisen jota ei sellaisenaan halua kotiinsa.
Mä olisin ihan yksinkertasesti sanonut, että jos maskia ei ole, sisään ei voi tulla.
Ihan samoin kun jos joku tulisi rapaa valuen ovelle niin toteaisin, että ei noin 🤷🏼♀️
Tällä hetkellä tosin jos jotsin akuuttia korjattavaa tulisi niin toivoisinkin jonkun maskistakieltäytyjän tulevan testaamaan vakaumustaan. Tässä kodissa kun korona on kuin kotonaan, ja asukkaat vain krohisevat ja köhisevät 😅
paljon on saanut yläpeukkuja mutta olisiko tullut yhtäpaljon jos puhe olis uskonnollisesta kodista?