Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teinini on hissukka :(

Vierailija
08.04.2015 |

Kävimme juuri tuttava perheen luona. Heillä on saman ikäinen tytär ja molemmat käyvätkin samaa lukiota. Erona on kuitenkin se että tyttäreni on hiljainen seinä kukkaanenja tämä toinen tyttö oli ulospäin suuntautunut aivan kuvan kaunis nuori. Näytti ihan huippumallilta. Oli hyvin tyylikkäästi ja klassisesti pukeutunut hiukset rennolla nutturalla ja naamassa vähän meikkiä (luonnostaan tasainen hohtava iho, kauniit kasvot sekä aivan jumalattomat jeesus ripset). Oma tyttäreni näytti aivan alaste ikäiseltä hänen rinnallaan :(. Minua tämä ei häiritse mutta harmittaa kovasti oman tyttäreni puolesta selvästikkin kärsi jonkin näköisestä itsetunnon puutteesta tämän tytön rinnalla. Kovasti yritti tämä tuttavaperheen tytär saada minun lastani keskusteluun mukaan ja kyseli häneltä paljon mitä harrastaa ja yritti muutenkin innostaa mukaan keskusteluun. Koulussa omalla kullallani on toki muutaama läheinen ystävä mutta selvästi sen ikävän sosiaalisen pyramiidin alapäähän joutunut. Ei ikinä käy missän ja leipoo siskonsa kanssa aina viikonloppuisin toisin kuin tämä toinen tyttö joka kertoi jännittäviä tarinoita omasta vapaa ajastaan sekä vieläkin hienommista tulevista tapahtumista (mm. festareita, matkustelua, juhlimista ja johonkin nyt kesäksi menossa vapaaehtoiseksi).

Haluaisin jotenkin piristää ujoa tytärtäni mutten tiedä miten. Olen koittannut kannustaa häntä toteuttamaan unelmiaan mutta aina lopulta peruu kaiken kun ei uskalla yksin lähteä kulkea tai hän kuitankin "nolaa" itsensä.. Kaupassakaan ei kehtaa muutakuin kuiskimalla kommunikoida :((

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kaikki kirjoitus virheet kirjoitan tätä puhelimella jonka näyttö on hajalla joten anteeksi jo etukäteen jos jotain tein

Vierailija
2/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:34"]Anteeksi kaikki kirjoitus virheet kirjoitan tätä puhelimella jonka näyttö on hajalla joten anteeksi jo etukäteen jos jotain tein
[/quote]
YHDYSSANAVIRHEET :))))
Newb

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tapahtunut?

Vierailija
4/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että tyttäresi on joutunut alapäähän.

Vierailija
5/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen olit itse teininä?

Vierailija
6/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sinulle neuvon: ANNA TYTTÄRESI OLLA OMA ITSENSÄ! Anna hänelle tunne, että hän on teistä hyvä ja ihana juuri tuollaisena! Kaikki eivät ole tuon tuttavaperheen tyttöjen kaltaisia noin nuorina, ei tarvitsekaan olla. Oma tyttäreni oli myös ns. hissukka. Hän on nyt jo aikuinen, ja hänestä on tullut upea nuori nainen (myös ulkoisesti), hän on löytänyt oman paikkansa, oman alansa ja nyt hän on se kukoistaja. Anna omasikin löytää paikkansa kaikessa rauhassa.

Vierailija
7/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähintä mitä voit tehdä, on hyväksyä tyttösi juuri sellaisena kuin hän on. Kun luot häneen uskoa, niin kyllä se vielä ehtii puhjeta kukkaan ja voikin käydä niin, että tyttösi onkin isona joku esimies ja tuo toinen vain tyyliä sihteeri.

Vierailija
8/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vertailet tytärtäsi muihin? Eiköhän se ajan kanssa opi. Ei saa painostaa. Se on tosi hirvee tilanne ujolle ihmiselle jos painostetaan. Mies21

Vierailija
9/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:38"]

Millainen olit itse teininä?

[/quote]

Itsekkin olin hissukka ja minulla oli monia tämän tyyppisiä ystäviä. Olihan se ikävää kun aina oli se vähiten mielenkiintoisin tyyppi :( Itsetuntohan siitä kärsii

AP

Vierailija
10/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei haittaa, mutta kuitenkaan et mitäm muuta kuin vertaile. Älä nyt ainakaan pahenna tilannetta "kannustamalla".

Vierailija
11/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tyttäresi vuoro tulee kyllä kukoistaa!! Älä huoli. Hän puhkeaa kukkaan sitten ajallaan ja lopputulos voi olla aivan huima.

Vierailija
12/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla että tyttärellesi on asetettu kovia odotuksia lähisukulaisten taholta. Ehkä häntä on kohdeltu enemmän näyttelykoirana kuin rakkaana lapsena, mikä on murskannut hänen itsetuntonsa. Se on varmasti tytön isän syytä, koska sinä kuulostat todella ihanalta tyypiltä!

Vierailija
13/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö tyttösi hyvin koulussa?

Minäkin olin hissukka mutta sitten lukion jälkeen jotenkin "puhkesin kukkaan" :) . Sain paljon kavereita ,kaunistuin jne. Nyt 26 vuotiaana olen edelleen nätti , minulla 1vuotias lapsi, avopuoliso ja vakityö.

Älä aliarvioi omaa lastasi! Ei kaikkien tarvitsi olla lukiossa niitä kiiltokuvatyttöjä.

Vierailija
14/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumalattomat Jeesus ripset" XDD kuolin tuolle niin

Vierailija
15/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oli hissukka jota äitini kauhisteli. Vasta kun lakkasin ajattelemasta äitiäni ja muita ihmisiä niin löysin sen kauan kateissa olleen itsetuntoani.

Vierailija
16/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta tyttäresi meikkaamaan ja vie vaateostoksille vaikka alkuun. Mutta ei mitää rumaa vaan jossain muotikaupassa käytte vaikka HM tai seppälä ja sit uus kampaus. Noi on vie lukiossa niin pieniä että jos jollain on jotain kallista niin heti tulee suosituksi. 

Vierailija
17/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma äitini olisi yhtä ala-arvoinen kuin sinä, niin pyrkisin kaikin tavoin olemaan huomaamaton. Tyttäresi on seinä, joka joutui alapäähän? Nuo kirjoittamasi yhdyssanavirheet olivat sitä luokkaa, että niitä ei puhelimen näytöllä selitetä.

Vaikka olet provo niin oma havaintoni on, että kun äiti on tyylikäs, sivistynyt ja sosiaalisesti aktiivinen, niin tytärkin on samanlainen. Hapsuhiuksisten nössöäitien tytöt ovat niitä ujoja ja hiljaisia, joiden äidit on antaneet seinä kukkasen malli.

Vierailija
18/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:41"]Se voi olla että tyttärellesi on asetettu kovia odotuksia lähisukulaisten taholta. Ehkä häntä on kohdeltu enemmän näyttelykoirana kuin rakkaana lapsena, mikä on murskannut hänen itsetuntonsa. Se on varmasti tytön isän syytä, koska sinä kuulostat todella ihanalta tyypiltä!
[/quote]
:D. Munkin äiti on ap:n kaltainen. Itsetunto alkoi nousta vasta, kun muutin omilleni.

Vierailija
19/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena ja nuorena hissukka ja ikinä en unohda miten minuun sattui, kun minua verrattiin sosiaaliseen ja rohkeaan serkkuuni josta tulikin sitten isona näyttelijä. Sillä oli sellaisia hauskuuttamisen taitoja jo lapsena ja aikuiset tykkäsi siitä.

Vaikka vanhempani tuskin tahallaan sitä tekivät mutta minusta tuntui että minua verrattiin siihen kun aina sitten kehuivat vaan serkkuani ja minua vaan katsottiin "säälien" tai unohdettiin olemassaoloni.

Vierailija
20/36 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla itse aika ulkonäkökeskeinen, kun selität tuossa aloituksessakin puolet viestistä ulkonäköön liittyviä juttuja. Ei ihme sitten jos tyttö kokee itsetunnon puutetta "huippumallin näköisen" rinnalla jos sä oot opettanut arvostamaan pinnallisuutta. Korosta mielummin sitä että kaikki ihmiset on yhtä kauniita, ei tarvi sitten kokea huonomuutta ja eiköhän se itsetunto sitten sieltä pikkuhiljaa parane. Ja lukioikäinen on vielä tosi nuori, joten ei sillä väliä jos on ujo ja ei uskalla kaikkeen mukaan, ehtii sitä myöhemmin. Itseasiassa se voi olla hyväkin asia, yliopistoissa taitaa olla aika paljon niitä ex-hissukoita, jotka aloittaa bilettämisen fuksivuonna.