Alkaa kyllästyttää, että mies käyttää minua taloudellisesti hyväkseen
Maksoin lähes kaikki joulumenot, lasten lahjoista jouluruokiin. Mies osti minulle 5 euron lahjan, minä hänelle 50 euron lahjan.
Kommentit (28)
Et enää maksa. Sanot ettet ylläpidä mieshoroa.
Odotan, että kuopus tulee täysi-ikäiseksi. Sitten ero.
Ap
Ensi vuonna lista siitä kumpi ostaa mitäkin. Ostakaa itsellenne lahjatkin.
Nyt tiedät miltä miehistä on vuosisadat tuntunut. Eikö sen pitänyt olla hyvä että sukupuolien roolit tasoittuu?
Pihalle vain.
Eihän se mies eikä mikään ole joka ei perhettään elätä.
Säästääkö mies osakkeisiin?
Toki pidät hyvänä, JOS tekee hyvät työt eli... kaikesta pitää maksaa 😑
Et taida ittekkään mikään fiksu olla, kun alat lahjoista riitelemään. Toki jos mies jatkuvasti lokkeillut suhteenne aikana, niin olisihän tämä pitänyt ennen lapsen tekoa huomioida jottei tule liian kalliiksi. Mutta menköön nyt rakkaushormoonien ja nuoruuden piikkiin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedät miltä miehistä on vuosisadat tuntunut. Eikö sen pitänyt olla hyvä että sukupuolien roolit tasoittuu?
Ainoo ero, että miehet haluaa itse tarjota naisille ja ostaa kalliita lahjoja. Yleensä siis.
Teillä on siis ihan yhteinen talous ja näemmä lapsiakin, mutta ei mitään sopimusta tai yhteistä tiliä yhteisiä menoja varten? Eh...
Vierailija kirjoitti:
Luin taas jostain topasta et porukka on lähössä Itä-Eurooppaan. Miksi?
Elättiä ei ole pakko ottaa.
Ap, mihin miehesi käyttää omat rahansa?
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta se vaan vaatis sen että äijä hoitaisi sitten kodin ja lapset, eli toisin sanoen olisi käynyt ostamassa ne mukeloiden lahjat, ostanut jouluruoat ja laittanut ne pöytään jne
Jotenkin sain kuvan että nin ei ollut tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se haittaisi, jos nainen maksaa kaiken, jos mies vastineeksi hoitaa lapset ja kodin ja ruoanlaiton ja nainen töistä kotiin tultuaan vaan heittäytyy sohvalle tai tietokoneelle eikä laita tikkua ristiin yhteisen kodin tai perheen eteen, tai jos laittaa, niin ehdottoman pakollisen minimin.
Sitten ihan tosissaan, miksi mies ei maksa puolia ruoasta ja lasten lahjoista, jos ovat kerran yhteisiä? Jos ei ruoasta maksa puolia, niin ei sitten syökään. Jos ei lahjoihin osallistu, niin on vain kusspää. Minä olen kyllä niin tarkka näissä, että menee sentilleen, ettei kumpikaan pääse valittamaan lokkeilusta. Joskus jos hyvää hyvyyttäni normaalisti suurempituloisena jotain ostan kysymättä perheelle, en "veloita" siitä. Tänä vuonna omat tulot on kuitenkin 1/3 miehen tuloista, joten ei tule hankittua mitään ylimääräistä. Miehen lahjan arvo oli puolet oman lahjani arvosta, mutta kumpikaan ei napissut. Oma lahjani (lihashuoltovasara) tulee kuitenkin käytännössä yhteiseen käyttöön.
Pistät miehen siivoomaan, tiskaamaan, kokkamaan ja miellyttämään sinua kaikin puolin rahansa eteen. Sitten suhde on kuin normaali parisuhde mutta roolit käännetty eli sinä maksat ja mies "mahdollistaa" sinun taloudellisen hyvinvoinnin kotona uurastamalla. Muista erossa maksaa puolet omaisuudestasi hänelle koska hän on uhrannut parhaat vuotensa sinun hyväksesi!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ettekö osaa jakaa laskuja puoliksi. Meillä puolitetaan kaikki yhteiset laskut ja tasataan kerran kuussa. Kaikista ostoista sovitaan etukäteen. Omia ostoksiaan voi kumpikin tehdä vapaasti omilla rahoillaan. Meillä ei riidellä rahasta.
Minulla on ollut tuollainen lokkeilija ex. Olisi pitänyt erota paljon aikaisemmin, eikä ajatella, että lapsilla pitää olla ehjä koti. Ilman häntä olisi ollut paljon vähemmän taloushuolia. Jälkikäteen on selvinnyt, että ex on peliongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Miehet ovat saaneet rahoilleen vastinetta, taloudenhoitajan, piian, lastenhoitajan jne. Ap tuskin on miehestään saanut kaikkien kotitöiden tekijää. Jos olisi, ei varmasti valittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ota ero heti, miksi tuhlata aikaa ja sitä rahaa tähän mieheen? Kumpaakaan et saa koskaan takaisin.
Käyttää hyväksi niin kauan kuin sinä sallit sen.