Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tein näitä trendikkäitä terveys"herkkuja" Banaanilettuja. Yäk.

Vierailija
08.04.2015 |

Näitä mitkä sekoitetaan mikserissä banaaneista ja munista. Paistetaan kookosrasvassa.
Siis hyi minkä makuisia ne oli! Lapset ottivat niitä innoissaan ja laittoivat sokeria tai hunajaa päälle ja haukkasivat.... Kukaan ei halunnut toista haukkua.
Harmittaa että meni munat ja banaanit hukkaan :(
Laitoin taikinaan vaniljasokeriakin. Paistaessa tuoksu oli ihana mutta valmiiden maku... Yök en suosittele!Mieluummin vaikka vain kerran kuussa jotain makeaa mutta sitten jotain hyvää. Eikä joka viikko tuollaista moskaa. Olen niin pettynyt tähän sometrendiin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile RAHKAA ja banaania ensi kerralla! :-) sekä ripaus kanelia

Vierailija
42/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi noi on ihan hirveitä. erehdyin kerran tekemään kun yksi oli hehkuttanut niitä facebookissa. mutta mainitsi siinä kyllä että "näitä ei sitten pysty syödä enempää kuin yhden tai kaksi sillä ovat niiiiiin täyttäviä."

tarkoitti varmasti että "näitä ei sitten pysty syödä enempää kuin yhden tai kaksi sillä maku on niiiiin kammottava."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ne on hyviä. Syön marjojen tai vähän vaahterasiirappia laitan.

Vierailija
44/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oliko banaanit täysin kypsiä, mielellään ylikypsiä? Vähänkin raaoista tulee hirveitä kitkerän makuisia.

Vierailija
45/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 03:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:21"]

Ei todellakaan maistu samalle kuin oikeat lätyt! Tuon kun pitää mielessä ja jos viljattomuus on itelle plussaa, niin onhan ne nyt aika hyviä. Ite syön monesti esim. mustikoiden ja vispatun kookoskerman kanssa + hunajaa vielä päälle. "Teerveelliseks" aika hyvää mutta turha kuvitella saavansa kunnon lettuja, ei niitä banaanilla korvata. Se ite taikina ois muuten varmaan aika hyvä palkkarikin. Ainakin se maistuu tosi hyvälle, hahah!

[/quote]

Olen paistanut banaanilettuja monille, kukaan ei oo tajunnut että kyseessä ei oo tavalliset letut. Mä laitan aina yhden munan enemmän kuin banaaneja ja huom!!!! banaanien pitää olla raakoja siis vihertäviä. Jos on pehmee banaani niin ei tuu hyvää. Pyöräytän seoksen blenderissä, käsin vatkaten ei tuu hyvä seos:) jauholetut ei maistu enää miltään. Banaanilettuihin ei tarvitse lisätä makeutta paiston jälkeen. Korkeintaan jotain kanelia tai tuoreita mansikoita ja hunajaa.

[/quote]

Siis nimenomaan kypsiä pitää olla! Olen tehnyt raaoista joskus ja tosi pahoja. Mitä kypsempi banaani, sitä makeampi. Ylikypsä on paras, vöhän musta.

Vierailija
46/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään banaanit ylikypsiä ja pannu ei saa olla liian kuuma, ettei kärähdä. Laitan taikinaan vähän kanelia ja kardemummaa. Hyviä ovat marjojen kanssa.

Vierailija
47/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti käytätte kypsiä banaaneja. Uskomatonta, miten se lettu pysyy koossa? Eihän siitä taikinasta tule kuin sellaista lirua ja maku on paha. Raaka banaani on se jota käytetään kun banaania kypsennetään paistamalla. Banaani kypsyy siis paistaessa just sellaiseksi kuin kypsä banaani on. Kypsää banaania paistaessa siitä tulee pahanmakuinen ja kitkerä. Mä en asu Suomessa ja teen banaaniletut originaalityyliin, en minkään trendien mukaan ja ne kuuluu tehdä raakaa banaania käyttäen. Taikinasta tulee silloin kuohkea ja letut pysyvä hyvin koossa. Lettujen maku on hyvä, juuri sellainen kuin tavallisissa letuissa. Lämpöä saa kanssa olla kunnolla niin tulee hyvät letut, mulla on kaasuhellalla aina isot liekit ja se valurautapannu tosiaan. 

Banaaniletut eivät ole uus asia vaan niitä on tehty iät ja ajat. 

Vierailija
48/54 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi

Vierailija
49/54 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin pitää laittaa vähän kaurahiutaleita munan ja banaanin sekaan! Nam nam ja mansikoiden kanssa syödään. Mä tykkään, mut tykkään ylipäätään banaanista. Kaikki ei tykkää, selvä se.

Vierailija
50/54 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä parempi ohje:

2 banaania

2 munaa

3 rkl venhäjauhoja

½ tl vaniljasokeria

ripaus leivinjauhetta

Sekaisin vaan ja voissa paistumaan, ei ehkä niin terveellinen versio kuin munabanaanimössö, mutta lettu pysyy paremmin koossa ja makukin paranee.

Vierailija
51/54 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten valmistitte ne, mutta itse pidän suuresti -yksinkertaisesti herkullisia ja hieman terveellisempiä kuin normiletut.

Oma reseptini yhdelle hengelle:

Yksi pehmeä ja aika ruskistunut banaani ja yksi muna muussattuna todella hyvin haarukalla syvemmässä lautasessa. Pitää oikeasti tasoittaa ne banaanin paakut.

Lisää kanelia ja paista rypsiöljyssä...

Yleensä ne eivät pysy kasassa, eli fiksuinta on vain tehsä ns banaanilettusörsseli, sillä ainakin kypsentyy tasaisesti.

IHANIA!!!!

Vierailija
52/54 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetaan kookosrasvassa? Kookosrasva on epäterveellisin öljy paistamiseen.

Minusta nuo ovat tosi hyviä, siis banaani-munaletut. Tosin banaanit pitää tyyliin olla melkein ruskeita ulkoapäin,että niistä tulee sellaisia makeita eikä kitkeriä.

Vierailija
53/54 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten valmistitte ne, mutta itse pidän suuresti -yksinkertaisesti herkullisia ja hieman terveellisempiä kuin normiletut.

Oma reseptini yhdelle hengelle:

Yksi pehmeä ja aika ruskistunut banaani ja yksi muna muussattuna todella hyvin haarukalla syvemmässä lautasessa. Pitää oikeasti tasoittaa ne banaanin paakut.

Lisää kanelia ja paista rypsiöljyssä...

Yleensä ne eivät pysy kasassa, eli fiksuinta on vain tehsä ns banaanilettusörsseli, sillä ainakin kypsentyy tasaisesti.

IHANIA!!!!

Paista miedolla (4) lämmöllä kansi päällä niin pysyy kasassa! Menee vähän kauemmin että paistuu, mutta ei tuu ainakaan sörsseliä.

Vierailija
54/54 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta myöntää että ovat todella karmean makuisia! Eivät lähelläkään oikeaa lettua.