Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tein näitä trendikkäitä terveys"herkkuja" Banaanilettuja. Yäk.

Vierailija
08.04.2015 |

Näitä mitkä sekoitetaan mikserissä banaaneista ja munista. Paistetaan kookosrasvassa.
Siis hyi minkä makuisia ne oli! Lapset ottivat niitä innoissaan ja laittoivat sokeria tai hunajaa päälle ja haukkasivat.... Kukaan ei halunnut toista haukkua.
Harmittaa että meni munat ja banaanit hukkaan :(
Laitoin taikinaan vaniljasokeriakin. Paistaessa tuoksu oli ihana mutta valmiiden maku... Yök en suosittele!Mieluummin vaikka vain kerran kuussa jotain makeaa mutta sitten jotain hyvää. Eikä joka viikko tuollaista moskaa. Olen niin pettynyt tähän sometrendiin.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne ovat ihan syötäviä, mutta eivät kyllä herätä mitään erityisiä himoja. Syön pääpiirteittäin oikein terveellisesti, eli jos mun tekee mieli joskus silloin tällöin lettuja niin paistan suosiolla ihan niitä oikeita lettuja :D 

Vierailija
22/54 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 banaani, 2 munaa. Lettujen päälle itse poimittuja pakastevadelmia kohmeisina. Parempaa ei olekaan. Uppoaa kuin häkä myös perheen lapsiin, siihenkin teiniin, joka ei muutoin ole koko elämänsä aikana suostunut syömään yhtä ainoaa munakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoi

Vierailija
24/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella että nuo maistuu samalle kuin ylikypsynyt banaani, yäks :S

Vierailija
25/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme että on pahaa, sotkette munaa lettutaikinaan. Kannattaa kokeilla ilman. Ihminen ei kaipaa kanan kuukautisia elimistöönsä.

Vierailija
26/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut on hyvä kalorinlähde kun kuluttaa paljon. Hyvä syödä aamupalaksi niin jaksaa usean tunnin. En kyllä sekoita kaikki terveysjuttuja mukaan. Helppo ne on kokeilla kun tekee pienemmän erän kokeeksi.

Vierailija
27/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:58"]

1 banaani, 2 munaa. Lettujen päälle itse poimittuja pakastevadelmia kohmeisina. Parempaa ei olekaan. Uppoaa kuin häkä myös perheen lapsiin, siihenkin teiniin, joka ei muutoin ole koko elämänsä aikana suostunut syömään yhtä ainoaa munakasta.

[/quote]

Missä voi poimia pakastevadelmia?

Vierailija
28/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti! Kypsennetty banaani on ällöttävän makuista kaikissa muodoissaan.

Vierailija
29/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lehtikaalisipsit. Roskiin meni, koko satsi. En muista ikinä syöneeni mitään yhtä kuvottavaa ja minähän syön kaikenlaista veripaltusta lähtien, että siitä ei pitäisi olla kiinni. Tuosta sydämistyneenä en aio ikinä kokeilla banaanilettuja.

Vierailija
30/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt vähän helpotetulla ohjeella, jossa banaani, 2 munaa, 1 rkl vehnäjauhoja, kanelia ja hiukan vaniljasokeria, suolaa. Paistan voissa. Ei ehkä niin terveellinen kuin vain munasta ja banaanista tehty versio, mutta maistuu mielestäni tosi paljon tavalliselta vehnäletulta, mutta on kuitenkin sitä terveellisempi versio ja tosi täyttävä annos. Banaani maistuu ja kaneli, ei maistu yhtään munakkaalta. 

Teen lounaaksi itselleni taas huomenna. Syön hillon ja kreikkalaisen jogurtin kanssa. En usko, että on huonompi ateria kuin joku pasta-annos. 

31/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei aamulla voi syödä ihan vaan kahta paistettua munaa?

Ja sen banaanin erikseen.

Kookosrasvaa en ymmärrä missään. Tai no, munkkien paistossa.

Vierailija
32/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:03"]

Meillä on banaanilettuja viikonloppuisin lasten toiveesta. Maistuvat muuten samalta kuin tavalliset letut paitsi makeammilta eli makeutta ei tarvitse lisätä sokerilla. Teet jotakin väärin jos letut maistuvat joltain muulta kuin letuilta...

[/quote]

Millä reseptillä?

Vierailija
33/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ällöltä banaaniltahan ne vaan maistuu vaikka kuinka yritin laittaa kardemummaa

Vierailija
34/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:58"]Näitä mitkä sekoitetaan mikserissä banaaneista ja munista. Paistetaan kookosrasvassa.
Siis hyi minkä makuisia ne oli! Lapset ottivat niitä innoissaan ja laittoivat sokeria tai hunajaa päälle ja haukkasivat.... Kukaan ei halunnut toista haukkua.
Harmittaa että meni munat ja banaanit hukkaan :(
Laitoin taikinaan vaniljasokeriakin. Paistaessa tuoksu oli ihana mutta valmiiden maku... Yök en suosittele!Mieluummin vaikka vain kerran kuussa jotain makeaa mutta sitten jotain hyvää. Eikä joka viikko tuollaista moskaa. Olen niin pettynyt tähän sometrendiin.
[/quote]
No jos pitää aina juosta jonkun vitun trendin perässä jopa ruuan kanssa, niin vittuako enää netissä kitiset tyhmyyttäsi??

Vierailija
35/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:21"]

Ei todellakaan maistu samalle kuin oikeat lätyt! Tuon kun pitää mielessä ja jos viljattomuus on itelle plussaa, niin onhan ne nyt aika hyviä. Ite syön monesti esim. mustikoiden ja vispatun kookoskerman kanssa + hunajaa vielä päälle. "Teerveelliseks" aika hyvää mutta turha kuvitella saavansa kunnon lettuja, ei niitä banaanilla korvata. Se ite taikina ois muuten varmaan aika hyvä palkkarikin. Ainakin se maistuu tosi hyvälle, hahah!

[/quote]

Olen paistanut banaanilettuja monille, kukaan ei oo tajunnut että kyseessä ei oo tavalliset letut. Mä laitan aina yhden munan enemmän kuin banaaneja ja huom!!!! banaanien pitää olla raakoja siis vihertäviä. Jos on pehmee banaani niin ei tuu hyvää. Pyöräytän seoksen blenderissä, käsin vatkaten ei tuu hyvä seos:) jauholetut ei maistu enää miltään. Banaanilettuihin ei tarvitse lisätä makeutta paiston jälkeen. Korkeintaan jotain kanelia tai tuoreita mansikoita ja hunajaa.

Vierailija
36/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 oli se joka aiemmin kehui että lapset pyytää nimenomaan banaanipannareita. piti vielä sanoa että teen letut valurautaisella blinipannulla. 

Vierailija
37/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani on itseasiassa se epäterveellisin hedelmä

Vierailija
38/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 03:43"]

Banaani on itseasiassa se epäterveellisin hedelmä

[/quote]

Totta, mutta varmaan silti terveellisempää kuin vehnäjauho.

Vierailija
39/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut lisätä jotain gluteenittomia jauhoja esim tumma riisijauho? Pelkkä kananmuna ja banaani yhdessä olivat rakenteeltaan jotain niin ällöttävää että vieläkin oksettaa. Tuli mieleen bloggaajien esittelemistä blogiherkuista että eivät ainakaan muotibloggaajat tunnu tietävän paljoa ruoanlaitosta kun näiden paljon hehkutettujen "herkkujen" taso on näinkin huono. Mutta jotain täytettähän täytyy blogiinkin saada. Eli tämän jälkeen otan kyllä hieman epäilevän kannan kun hehkutetaan tylsistä raaka-aineista loihdittuja ihmeherkkuja.

Vierailija
40/54 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nää ei ollu erityisen hyviä ennen ku alotin vähäsokerisen ruokavalion. Jos näiden banaanijuttujen kanssa ongelma on se ettei oo tarpeeksi makeita, kannattaa ehkä miettiä että mitä määriä sitä sokeria ite tulee syötyä. :D koostumus saattaa kyllä helposti olla vähän omituinen. Ite en oo kyllä onnistunu mitään normilettuja vastaavaa loihtimaan, mut omana jälkkärilajikkeenaan oikein toimiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä