Loppuviikko pilalla...
Kertokaa mulle rehellinen mielipide olenko syystä loukkaantunut.. :/ Ensin anoppi ja sitten mies ilmottaa mulle parin pvn varoajalla että meille sitten tulee sukulaisia viikonlopuksi. Itse vieraileva perhe ei kysele minulta mitään sopiiko tms. Mies ei kysy eikä anoppi minun mielipidettä... Vastaan viikot yksin lapsenhoidosta ja käyn töissä, meillä on parisuhteessa kriisi ja eron partaalla tässä eletty nyt.. Sanoin miehelle etten jaksa nyt ja lähen vkl pois kotoa. Tuntuu helvetin pahalta että mies ei piittaa minun tunteista ja eikä suostu sanomaan että meille ei nyt sovi tulla.
Kommentit (48)
Selvennykseksi tuuliviirille, joka vaihtaa yhtenään mielipidettään niin ap ja sinua sievisteleväksi typerykseksi kutsunut henkilö ovat eri henkilöitä. Monikin ihminen on selvinnyt järjissään allekirjoittaneen kanssa viikonloppuja, olen itse herttaisuus. En vain "jaxa" typeryksiä, sen myönnän. En myöskään tajua miten sinun puolisosi sinua sietää ellei ole itsekin tylsimys. "Kissa vieköön" tai "jumprahuti" lienee teillä aika roisia?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:59"]Kiitos ihanista vastauksista rakkaat! Kyllä tämä on miehen koti ja myös minun koti. Aina olen mieheltä mielipiteen kysynyt voiko tulla vieraita, minusta ei ole nimenomaan reilua että mies päättää tämän nyt itse kun en minäkään päätä koskaan yksin, ja ei muuten taatusti tee monen sadan kilometrin päässä töissä ollessaan mitään valmisteluja viikonlopuksi vaan ne hommat lankeaa minulle yön tunteina aivan kuin kaikki muukin kodinhoito!!!
Ap
[/quote]
Et sattumoisin ole juustokakkunainen? Juttusi kuulostaa samalle.
Korjaan: mies ei varsinaisesti ole sukulaisia kutsunut... anoppi ilmoitti että He tulevat ja hekin ilmeisesti ilmoittivat vielä miehelle tulostaan.. Miehellä ei ole kanttia kieltäytyä vaikka tietää että minä en nyt jaksaisi.. Itse on töissä toisella paikkakunnalla kaikki viikot.
Ap
Anteeksi mutta miten juustokakku liittyy aviokriisiin? :-o
Täytyy olla erityisen huono leipoja?
Olet ihan oikeassa, mä olisin ainakin häipynyt koko huushollista. Kyllä se pitää yhdessä suunnitella milloin kutsutaan vieraita. Jos vielä menee huonosti suhteessanne, niin kuka siinä enää jaksaa vieraita alkaa passaamaan.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:56"]
Helppo se on vieraita kutsua jos vaimo tekee kaiken. Ootte te jotkut kyllä niin säälittäviä... Tai oikeestaan säälin teijän kumppaneita, toisen hyvinvointi ei kai oo teille niin tärkeetä?
[/quote]
Niin... jos tekee. On säälittävää olettaa vain naisen tekevän perheessä kaiken...Siinä vaiheessa kun oli ero viimeistä sinettiä vailla niin ei voinut vähempää kiinnostaa mitä mies ajatteli MINUN päätöksistä, oli yksinään kyse vain minun elämästä ja sen muutamisesta parempaan suuntaan!
Kyllä koti on yhteinen ja yhdessä pitää sopia vieraista. Ei mulle tulisi mieleenkään kutsua viikonlopuksi vieraita kysymättä mieheltäni, eikä varmasti hänellekään. On varmasti hyvä ratkaisu sinulta pysyä nyt viikonloppu poissa. Varaa vaikka hotellihuone tai mene kylpylään tms. Puhukaa miehen kanssa sitten rauhassa, kun pahin kiukku on ohi.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:59"]
Kiitos ihanista vastauksista rakkaat! Kyllä tämä on miehen koti ja myös minun koti. Aina olen mieheltä mielipiteen kysynyt voiko tulla vieraita, minusta ei ole nimenomaan reilua että mies päättää tämän nyt itse kun en minäkään päätä koskaan yksin, ja ei muuten taatusti tee monen sadan kilometrin päässä töissä ollessaan mitään valmisteluja viikonlopuksi vaan ne hommat lankeaa minulle yön tunteina aivan kuin kaikki muukin kodinhoito!!! Ap
[/quote]
Teidät lapset on minkä ikäisiä?! Ja onko miehesi vika, että hän joutuu tekemään töitä muualla?!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:12"]Anteeksi mutta miten juustokakku liittyy aviokriisiin? :-o
Täytyy olla erityisen huono leipoja?
[/quote]
Kyllä se kuule liittyy varsinkin jos mies ottaa Pääsiäis aamuna juustokakkua itselleen ja lapsilleen ilman vaimon lupaa!
No minä en liity mitenkään tähän juustokakkuepisodiin enkä ole koskaan ennen tänne edes kirjoitellut. Mutta kiitos asiallisista vastauksista <3 kysymys ei ole siitä että minulla olisi sukulaisia jotain vastaan, mutta minusta asialliseen käytökseen kuuluisi heiltä kysyä sopiiko tulla myös minulta, eikä vain ilmoittaa asiasta anopin kautta puhelimessa minulle. No toivotaan että on kiva viikonloppu tulossa ja heillä on sitten täällä sirkuksessa mukavat oltavat :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:52"]No minä en liity mitenkään tähän juustokakkuepisodiin enkä ole koskaan ennen tänne edes kirjoitellut. Mutta kiitos asiallisista vastauksista <3 kysymys ei ole siitä että minulla olisi sukulaisia jotain vastaan, mutta minusta asialliseen käytökseen kuuluisi heiltä kysyä sopiiko tulla myös minulta, eikä vain ilmoittaa asiasta anopin kautta puhelimessa minulle. No toivotaan että on kiva viikonloppu tulossa ja heillä on sitten täällä sirkuksessa mukavat oltavat :D
Ap
[/quote]
No et sitten osannut siihen puhelimeen sanoa että ei käy?
Niin, oletin heiltä jonkinlaista tilannetajua kun kerroin että nyt on huono hetki tulla juuri nyt.
Ap
Äidilleni kävi vähän samat kun isäpuoleni serkku perheineen päätti tulla kylään toiselta puolen Suomea, soittivat tien päältä parin tunnin varoitusajalla että jäävät pariksi yöksi kyläilemään. Eivät sitten kehdanneet kieltää. Itse olisin ilmoittanut ettei ole tulemista, menkööt hotelliin.
No niin, tässähän pitää vastaajienkin huomioida, että on vieraita ja on vieraita. Toisten vieraiden käynti on rentoa yhdessäoloa, irtiottoa arjesta edes hetkeksi, voimaa antavia piristysruiskeita. Sitte on niitä vieraita, joiden kyläily vain kuluttaa henkisiä resursseja, joko ei osata olla luontevan rennosti keskenään tai toiset olettavat emännän (tai isännän) passaavan koko ajan. Sen voi arvata, että jälkimmäisten vieraiden kutsuminen kysymättä kuluttavaan elämäntilanteeseen voi olla vikatikki.
Itse en ole kyllä aina muistanut mieheltä kysyä sopiiko, kun olen jotain kutsunut kylään. Toisaalta ymmärrän erittäin hyvin, jos hän ei jaksakaan kaikkien kanssa seurustella, vaan vetäytyy mieluummin yksin autotalliin puuhastelemaan tai vaikka tuijottaa toisessa huoneessa jääkiekko-ottelua.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:39"]Ymmärrän ap:ta. Ei tuossa tilanteessa tarvitse emännäksi ruveta. Mieheltä huomaamatonta käytöstä. Ymmärrän, että loukkaa. Anopillehan teidän asiat eivät kuulu...
[/quote] kiitos <3
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:13"]Olet ihan oikeassa, mä olisin ainakin häipynyt koko huushollista. Kyllä se pitää yhdessä suunnitella milloin kutsutaan vieraita. Jos vielä menee huonosti suhteessanne, niin kuka siinä enää jaksaa vieraita alkaa passaamaan.
[/quote]kiitos. Niin minäkin ajattelen. Ja minusta olisi erittäin ihanaa heidän vierailu silloin kun asiat on kunnossa ja heidän tuloon ehtii/pystyy/jaksaa varautua. Harmittaa tilanne. Nyt ei vain paukut riitä
Sit sä et varmaan jaksa ja lähet vklopuks pois kotoa.
Ota nyt ainakin ero niin äkkiä kuin pystyt. Hoidat kodin ja lapsen ja vielä käyt töissä? Mitä se mies sitten tekee? Siis muuta kuin kutsuu vieraita kotiin sopimatta siitä ensin kanssasi.