Paljon söit raskauden aikana tuorejuuustoa, fetaa?
tai muuta kiellettyä? Mammat vetää herneen nenään yhden siiderin juomisesta, mutta ruoka-aineet jtka ovat kiellettyjen listalla, kyllä sallitaan.
tekopyhää.
Kommentit (22)
No ensinnäkään, mitään ei ole kielletty. Joitain ruoka-aineita ei vain suositella.
Kyllä itse söin kaikkea ihan hyvällä ruokahalulla. Vain alkoholi jäi pois kuvioista raskauden ajaksi. Niin ja vakuumipakattu kala mutta sitä en kyllä muutenkaan syö.
Paljon. En noudattanut mitään kiellettyjen ruoka-aineiden listaa, on minusta turhaa hömpötystä ja hätävarjelun liioittelua. Alkoholia en kyllä käyttänyt, koska alkoholin aiheuttamista sikiövaurioista on niin vahvaa näyttöä. Nuo muut taas aiheuttavat mitään ongelmia vain siinä erittäin epätodennäköisessä tapauksessa että niistä sairastuu.
No, ei alkoakaan suositella, ei myöskään chevreä, maksalaatikkoa jne.
mä kun olin raskaana 1990-luvun suomessa, ei kielletty mitään ruoka-aineita.
mitenköhän juustomaiden esim. ranskan odottavat äidit?
ei multa ainakaan belgiassa kielletty mitään.
Noinko suhun kolahti tuo toinen ketju? Hyvä, että omatunto alkoi soimata
Katsokaas jos ranskaa olette, niin ranskan odottajan suositukset :D
9, me kaikki epäkelvot aaltoilemme sinulle
paljon kuuluu sulle muiden syömä- ja juomatottumukset
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:51"]9, me kaikki epäkelvot aaltoilemme sinulle
paljon kuuluu sulle muiden syömä- ja juomatottumukset
[/quote]
Eli kolahti ja paljon. Hyvä niin.
Minä vedin Auraa joka päivä raskauden aikana.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:57"]Minä vedin Auraa joka päivä raskauden aikana.
[/quote]
Eihän siitä ole mitään vaaraa
Ei kai noita edes ole kielletty. Pastöroimattomat versiot vaan eivät ole suositeltuja. Näin olen ymmärtänyt. Mitä jos luettaisiin ne ohjeet ajatuksella, eikä vain ekaa sanaa :)
Olen nyt viikolla 20 ja olen syönyt ainakin fetaa ja raejuustoa, (jotka tehty kuitenkin pastöroidusta maidosta, tarkistin myöhemmin), pasteröimattomasta maidosta tehtyä parmesaania, sushia, tajusin kuitenkin tarkistaa ettei kala ollut vakuumipakattua. En siis syödessäni tiennyt, että nämä ovat kiellettyjä ja aioin pidättäytyä jatkossa.
Ei kai sillä ole väliä jos syö pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja. Mut en mä menis ainakaan vakuumikalaa ehdoin tahdoin syömään. Viime talvena uutisoitiin useista listeriatapauksista vanhusten kohdalla. Olivat vetäneet nimenomaan vakuumikalaa. Voihan sitä kokeilla et kuoleeko just tää mun sikiö vai ei. Sit voi joko tuuletella et söinpäs mitä halusin tai sitten ei..
Hyvin harva feta tai tuorejuusto on Suomessa kielletty. Ovat pastöroituja. Tollot. Söin paljon. Alkoholia en juonut tippaakaan.
Fetasalaatti on heikkouteni, sallin yhden annoksen per viikko.