Miten kehtaatte olla antamatta rahaa luokkaretkirahastoon?
Kommentit (64)
Ei hävetä yhtään. Lapsen ruoka on tärkeämpää.
Ei hävetä. Ne maksaa jotka jaksaa.
Eikö teitä hävetä pummia sinne rahastoon rahaa?
Ei hävetä. Jos maksulliselle retkelle pitää päästä, tehkööt lapset ja vanhemmat töitä sen eteen.
Jokaisella on sen verran rahaa että voi taata lapselleen kivan retkipäivän. Jättäkää kaljat, siiderit, meikit ym. turha ostamatta. Miettikää miltä lapsesta tuntuu kun toiset pääsee retkelle ja omanne jää vain haaveilemaan. Ei ne retket paljon maksa
Retkimaksu on pieni hinta siitä, että JOKU toinen vie lapsesi paikkaan, jonne et kuitenkaan häntä veisi. Lapsi kuulee tarinat ja historian ym siellä, pystyisitkö itse samaan? Ja eipä tartte koko perhettä raahata ko. paikkaan, kun koulu hoitaa homman pois alta!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:18"]Jokaisella on sen verran rahaa että voi taata lapselleen kivan retkipäivän. Jättäkää kaljat, siiderit, meikit ym. turha ostamatta. Miettikää miltä lapsesta tuntuu kun toiset pääsee retkelle ja omanne jää vain haaveilemaan. Ei ne retket paljon maksa
[/quote] ei maksa ei. Ei myöskään kaverisynttärit, harrastukset, leirit, sisaruksen samat touhut... En minä mikään alkoholisti ole, kaikkea en voi saada, vaikka sidukkarahat säästäisinkin... voi luoja mikä ajatus. Niillä rahoilla olisi umpitunnelissa joka viikonloppu!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:18"]
Jokaisella on sen verran rahaa että voi taata lapselleen kivan retkipäivän. Jättäkää kaljat, siiderit, meikit ym. turha ostamatta. Miettikää miltä lapsesta tuntuu kun toiset pääsee retkelle ja omanne jää vain haaveilemaan. Ei ne retket paljon maksa
[/quote]
Eikös se ole niin, että jokaisen pitää retkelle päästä, oli maksanut tai ei?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:18"]Jokaisella on sen verran rahaa että voi taata lapselleen kivan retkipäivän. Jättäkää kaljat, siiderit, meikit ym. turha ostamatta. Miettikää miltä lapsesta tuntuu kun toiset pääsee retkelle ja omanne jää vain haaveilemaan. Ei ne retket paljon maksa
[/quote]
Retkille pitää kaikkien päästä, maksaa tai ei. Joten sun kommenttisi on turha.
Kummasti kuitenkin lykkätte ne lapsenne sinne reissuun vaikka ette mitään ole maksaneet. Koulussa on kyllä opetusta tarjolla siksi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:18"]
Jokaisella on sen verran rahaa että voi taata lapselleen kivan retkipäivän.
[/quote]
Aivan niin. Kivan retkipäivän. Mun lapsen kohdalla luokkaretkipäivä ei olisi kiva, koska häntä kiusataan ja koulu "ei voi" asialle mitään, palaveria vaan järestää toisensa perään. En todellakaan päästäisi lastani retkelle, vaikka hän itse vielä uskaltaisikin lähteä.
Kivat retket meillä järjestetään sitten ihan erikseen ja eri seurassa.
Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:26"]Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä.
[/quote]
Tankotanssin opettaja?
No ei meillä "anneta rahaa luokkaretkirahastoon". Kaikki raha menee lapsen leiritilille, ja jos ei riitä lopulta reissuun eikä maksa loppusummaa, niin koululle jää. En ymmärrä miksi hävettäisi, jos katsoo että reissu on meille liian kallis.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:26"]
Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä.
[/quote]
Ai jaa? Kyllä osa lapsiperheistäkin joutuu hakemaan ruokaaleipäjonosta, eikä kyse ole kaikilla siitä että hummaisivat rahansa viinaan tms. Aika rajoittunut käsitys opettajalla jos ei usko että kenelläkään, koskaan, ei ole niin tiukkaa etteikö rahaa riittäisi luokkaretkiin yms. Omassa lapsuudessa oli myös tilanne jossa leirikoulurahastoon olisi kaikkien pitänyt maksaa 500mk,koska "kyllähän kaikilla sen verran on". No, ei ollut esim. kaverini perheellä.
Tietääkö lapsetkin kuka jättää maksamatta ja joutuuko lapset kiusatuksi?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:22"]Kummasti kuitenkin lykkätte ne lapsenne sinne reissuun vaikka ette mitään ole maksaneet. Koulussa on kyllä opetusta tarjolla siksi aikaa.
[/quote]
Kaikkien pitää päästä mukaan varallisuudesta huolimatta. Jostain kumman syystä tästä on alettu tekemään ainoastaan rikkaiden oikeus. Onneksi laki on köyhien puolella. Se ei nyt ole ihan sama istuuko koulussa vai onko retkellä, joten turha änkyröidä vastaan. Ja "opettajalle", todellakaan kaikilla ei ole varaa maksaa satoja euroja vuodessa maksuja, joten koeta sinäkin hyväksyä tosiasia, että kaikki tulevat mukaan maksoi tai ei. Tai sitten voi jättää retket tekemättä, jos on niin kovin vaikeaa auttaa heikompiosaisia . Menkää peilin eteen miettimään omia arvojanne, jos on noin vaikeaa suhtautua köyhiin oikein. Eihän Suomessa olekaan "vasta" kuin n. miljoona köyhyysrajalla elävää...ja lisää tulee koko ajan, kiitos laman ja surkean politiikan.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:18"]Jokaisella on sen verran rahaa että voi taata lapselleen kivan retkipäivän. Jättäkää kaljat, siiderit, meikit ym. turha ostamatta. Miettikää miltä lapsesta tuntuu kun toiset pääsee retkelle ja omanne jää vain haaveilemaan. Ei ne retket paljon maksa
[/quote] ei maksa ei. Ei myöskään kaverisynttärit, harrastukset, leirit, sisaruksen samat touhut... En minä mikään alkoholisti ole, kaikkea en voi saada, vaikka sidukkarahat säästäisinkin... voi luoja mikä ajatus. Niillä rahoilla olisi umpitunnelissa joka viikonloppu!
[/quote]
Säälin sellaisia lapsia, joiden vanhemmat ei viitsi tarjota heille edes näitä pieniä huvituksia. Vähintäänkin retket ja kaverisynttärit. Kalliisiin harrastuksiin ei välttämättä ole varaa. Mutten koskaan kehtaisi kieltää esim menemästä kaverin synttäreille
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:20"]
Retkimaksu on pieni hinta siitä, että JOKU toinen vie lapsesi paikkaan, jonne et kuitenkaan häntä veisi. Lapsi kuulee tarinat ja historian ym siellä, pystyisitkö itse samaan? Ja eipä tartte koko perhettä raahata ko. paikkaan, kun koulu hoitaa homman pois alta!
[/quote]
Kiitos vain, vien mielelläni koko perheen tutustumaan mielenkiintoisiin paikkoihin. Koulun luokkaretket taas suuntautuvat ennemminkin huvipuistoihin ja vastaaviin turhakkeisiin, joihin muu perha haluaa niin ikään reissuilla poiketa.
Ei. Mun rahat ja käytän ne miten parhaaksi näen.