Menen täksi illaksi neljäksi tunniksi töihin, matkoihin
Kommentit (19)
Miksi ei? Normityömatka myös etelässä.
En, jos kuljen omalla autolla on huomioitava myös bensakulut ja julkisilla kuljettaessa taas lippujen hinta. Jos matkakulut ovat suhteettomat verrattuna ansioon, en taatusti menisi. Minulla oli vuosi sitten työ, jossa olin päivittäin tuon ajan ja aloimme laskemaan miehen kanssa, ettei kannata. Mutta onneksi sainkin sitten puolen vuoden tuurauksen toisesta paikasta ja täysillä työvuoroilla.
Niihin bussikuluihin meni muuten 16 e/päivä ja aikaa kului noin 2 tuntia. Tuntipalkka oli bruttona 10 e. Eli matkakuluihin meni parin tunnin nettoansio.
itekin meen tänään neljäksi tunniksi töihin ja matkaan menee yhteen suuntaan yli tunti, vaikka työpaikalle on vain ~7km. ei oo suoraa bussiyhteyttä sinne.
Minkä alan töitä teette kun noin lyhyitä työpäiviä saatte? Luulisi että tarjoavat sitten koko päivän eli väh 8 tunnin työn kun tarvitsevat!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:11"]
itekin meen tänään neljäksi tunniksi töihin ja matkaan menee yhteen suuntaan yli tunti, vaikka työpaikalle on vain ~7km. ei oo suoraa bussiyhteyttä sinne.
[/quote]
Hah, ihmettelin että milloin olin tuon kirjoittanut. Oli nimittäin ihan mun elämästä. :D Tosin nyt ajan työmatkan yleensä pyörällä, kun selviän reilu puolessa tunnissa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:11"]
[/quote]
No tuohon matkaan ei kauaa menis fillarilla?
Mä kuljen 3 tunniksi töihin ja matkoihin menee yhteensä 1.10 minuuttia. Taidanpa heittäytyä työttömäksi kun tuli niin typerä olo.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:19"]Minkä alan töitä teette kun noin lyhyitä työpäiviä saatte? Luulisi että tarjoavat sitten koko päivän eli väh 8 tunnin työn kun tarvitsevat!
[/quote]
jos haluaa asua jossain haivitunkankaalla, tämä täytyy ottaa huomioon.
työtävieroksuva varmaan ei menis, minä kylläkin.
rakastan työtäni!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:43"]
Mä kuljen 3 tunniksi töihin ja matkoihin menee yhteensä 1.10 minuuttia. Taidanpa heittäytyä työttömäksi kun tuli niin typerä olo.
[/quote]
1,10 minuttia? No ei pitkä matka oo :D
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:19"]Minkä alan töitä teette kun noin lyhyitä työpäiviä saatte? Luulisi että tarjoavat sitten koko päivän eli väh 8 tunnin työn kun tarvitsevat!
[/quote]
[/quote
On kuule paljon työpaikkoja missä ei tarvita kun ruuhka.ajan lisä. Ei tarvita kahta seisomassa kädet puuskassa.
Menisin. Mulla menee matkoihin suuntaansa yleensä 45 min ja pitää lähteä kotoa tunti ennen töiden alkua, jotta ehtii vaihtamaan työvaatteet. 12 km työmatka, kuljen julkisilla. Välillä on myös 4 h päiviä.
Kai te muistatte laittaa ne matkakulut verotukseen??
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:11"]
[/quote]
No tuohon matkaan ei kauaa menis fillarilla?
[/quote]
Ei tota kyllä kauaa kävelekkään.
Mä menen useinkin kahdeksi tunniksi töihin niin että matkoihin menee 50min suuntaansa. Mutta työ on helppoa, mukavaa, voin itse valita työaikani, koulutusta se ei ole vaatinut (ja työ tapahtuu ihan vaatteet päällä!) ja tienaan siitä 2h+matkat keikasta yleensä noin 100e. Ja matkat vähennän verotuksessa, käytännössä en juurikaan maksa veroja.
Menen neljästi viikossa kolmeksi tunniksi töihin ja käytän yli tunnin työmatkoihin - pyörällä. Palkkakin on minimipalkka, mutta tykkään tästä "harrastuksestani" kuin hullu puurosta ja sitten saa lisäksi kivasti liikuntaakin kun työmatka on niin ihana. Miehellä on niin kova liksa ettei mun tarttis tehdä töitä ollenkaan...
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:13"]
Kai te muistatte laittaa ne matkakulut verotukseen??
[/quote]
Aina ei täyty matkakulujen omavastuu, minulla oli näin. Hain keikkatöitä hoiva-alalta ja eräästä firmasta oltiin valmiita palkkaamaan heti "keikkoihin". Minä ymmärrän, että keikat ovat sellaisia, että töihin kutsutaan tarvittaessa ja toki työajat voivat olla vaihtelevia tilanteen mukaan. Mutta työnantajan mielestä keikka on säännöllinen 4 tunnin iltatyö. Oma elämä meni aivan sekaisin, olisin joutunut luopumaan harrastuksistani jne. Onneksi sain sitten muutaman kuukauden lomituksen ja täydet työvuorot, työmatkakin kesti vain 15- 20 minuuttia per suunta. Mutta työmatkakulut jäivät alle vuosittaisen omavastuun.
Helposti.
Lappi