Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit: Eikös joulu ilman kinkkua ole kuin olut ilman alkoholia?

Vierailija
24.12.2021 |

Tylsää ja maistuu pahville?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en syö kinkkua, vaikka sitä onkin meillä. En syö sikaa, en tykkää ja se aiheuttaa niveliin turvotusta. Joulu on joulu vaikka olis kaurapuuroa. 

Vierailija
42/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Lihansyöjä ei pysty näköjään edes jouluna käyttäytymään ihmisiksi. Juomaputki päällä myös.

Alkoholiton olut on hyvää. Siinä on maku mutta ei hermomyrkkyä.

En syö mitään mitä en itse pysty tappamaan. Jos tapattaa ruokansa muilla, on pelkuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vegaani mutta olen kasvissyöjä.  En kaipaa mitään muuta liharuokaa kuin paistettua maksaa.  Sitä haikailen toisinaan.  Sea Horsen tai Salven maksaa.

Vierailija
44/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom! Lihansyöjä ei pysty näköjään edes jouluna käyttäytymään ihmisiksi. Juomaputki päällä myös.

En syö mitään mitä en itse pysty tappamaan. Jos tapattaa ruokansa muilla, on pelkuri.

Jaa

Vierailija
45/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä yhtään tällaista vegaanipelleilyä.

Vierailija
46/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jouluateria on ennenkaikkea lanttulaatikko ja rosolli, hyvä peruna ja jotain lihaa, joka on ollut jo vuosia hirveä.

Lapsuuden jouluina70-80-luvuilla meillä ei ollut kinkkua kaiketi kinkun kalliin hinnan vuoksi.

Muuten monipuolinen joulupöytä laatikoineen, suolakaloineen(suutarinlohi, eli silakka etikkaliemessä on suosikkejani).

Lihana oli pala uunissa paistettua sian lapaa, karjalanpaisti tai sitten jänistä(isäni metsästi jäniksiä).

.

Juomana kotikaljaa.

Jälkiruokana riisipuuro ja sekahedelmäsoppa.

Vierailija
47/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiton olut on täyttä kuraa. Kaukana oikean oluen mausta.

Voisin tappaa syömäni elukat, mutta ne pitäisi ensin saada kiinni. Ja veriroiskeet sotkevat sitäpaitti kylppärin. Helpompi siis hakea kaupasta.

Vierailija
48/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Elin koko nuoruuteni sikatilalla ja en koskisi sianlihaan enää pitkällä tikullakaan, vaikka muuten söisin mitä. No ei kyllä muukaan perhe sitä halua enää. Jos olisin sekaani, söisin kalkkunaa, se on sentään hyvää.

Vierailija
49/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut

Vierailija
50/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta kinkkuun en koske. On todella pahaa. Kalkkuna taas on hyvää ja kalat joulupöydässä. En pidä krapulasta ja pöhnästä, mutta pidän oluen mausta. Niinpä alkoholiton olut on parasta. 

Vierailija
51/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiton olut on täyttä kuraa. Kaukana oikean oluen mausta.

Voisin tappaa syömäni elukat, mutta ne pitäisi ensin saada kiinni. Ja veriroiskeet sotkevat sitäpaitti kylppärin. Helpompi siis hakea kaupasta.

Suosittelen päivittämään makunystyröitäsi. Nykyään on tarjolla useampikin alkoholiton olut, jossa maku lähes sama kuin alkoholia sisältävässä oluessa. Joissain jopa parempi.

Tietysti jos tarkoitus on tulla vain humalaan, niin silloin alkoholiton olut ei ole sovi kuvaan.

terv, alkon setä. 

Vierailija
52/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset ei pidä lihasta. Koettakaa pärjätä sen tiedon kanssa.

..ja vielä vähiten kaupan tilastojen mukaan ihmiset ostavat sian lihaa. Sen kulutus on laskenut paljon, siipikarjan myynti taas noussut..

Vierailija
53/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittava aloitus. Miten voi olla ilman kinkkua? Jos ei halua syödä eläinperäisiä tuotteita niin miksi ihmeessä tekisi pakkomielteisesti mieli jotain kinkkua yhtenä päivänä vuodessa?

Vierailija
54/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kinkku oli vain yksi jouluruoka muiden joukossa lapsena kun söin vielä lihaa, en todellakaan kaipaa sitä jouluuni. Erikoista että monelle yksi ruokalaji tuntuu olevan koko joulun kohokohta. Olut maistuu sekä alkoholillisena että alkoholittomana.

Vierailija
55/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöydässäni oli myös alkoholitonta olutta. Kiitos kysymästä.

Vierailija
56/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vegaaneille eri asia kuin meille sekasyöjille? Mä en meinaan tykkää kinkusta. Mielummin söisin paahtopaistia, joka on laatulihaa verrattuna kulahtaneeseen kinkkuun.

Vierailija
57/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanille mahtaa tuntua pahalta kun kaikki muut herkuttelee maistuvalla kinkulla. Nam.

Vierailija
58/58 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan