Miksi heteronaiset pynttäytyvät vaik "miesten mielipiteet ei kiinnosta"
Tätä kuulee aina, että ei vois vähempää kiinnostaa tykkääkö miehet rinnoistani ja muodoistani tai siitä että pillu on posliini, mutta kumminkin lähes kaikki haluavat olla haluttuja ja ihailtuja. Suureksi osaksi pillutkin sheivataan jotta se kelpaisi kriittisellekin miehelle pantavaksi. Siis vaikka miesten mielipiteet ei muka kiinnosta niin silti pynttäydytään, ollaan kriittisiä onko oma ulkonäkö tarpeeksi ja suurin osa nauttii vieraiden miesten viattomasta flirtistä ja tunteesta että olisi kuumaa kamaa "markkinoilla".
Eli selittäkääs nyt, juu vai ei? Onko tärkeää olla haluttu? Mutta silti muut miehet eivät saa osoittaa halua?
Kommentit (192)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 11:48"]
Pynttäydyn lähinnä itseäni ja omaa itsetuntoani varten. Kun tuunnen itseni viehättäväksi, niin miehetkin vaistoavat sen ja pitävät minua viehättävänä :)
[/quote]
Eli pynttäydyt sitä varten, että olisit kelpaava mahdollisimman monille miehille (panokumppaniksi).
No mä juuri tajusin että pitää vissiin pynttäytyä muuta maailmaa varten. Kävin juuri asioilla ilman meikkiä, ja kolme kertaa minulta kysyttiin voinko huonosti, olenko sairas, onko joku huonosti. No ei ollut muuta kuin että en ole meikannut. Jatkossa siis meikkaan lähikauppaakin varten.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 11:51"]
Toisia naisia varten se kaikki kilpavarustelu on.
[/quote]
Niin eli statusta miehiä varten. Olla kelpaavampi pantavaksi miehille kuin muut naiset. Mutta silti "ei kiinnosta haluaako miehet muotoja ja posliinipiparia"??
Sama ukko vierellä ollut jo ikuisuuden. Kaipa sitä vaan yrittää näyttää ihmiseltä eikä variksenpelättimeltä.
Se akka.
Ei miehet huomaa, sopiiko käsilaukku kenkiin, ja sitooko kaulahuivi takin värin hyvin siihen laukkuun. Eli omia silmiä ja toisten naisten silmiä varten minä laittaudun, en miehiä varten, koska oma mieheni ei ainakaan huomaa eikä tajua vaivannäköä. Tai tajuaa tietyt jutut, eli just ne 'muodot' jne, mutta ei niitä naisten silmissä kiinnostavampia juttuja.
Mikä on pynttäytymistä? Tykkään laittaa hiukset ja meikin siististi, pukeutua kivoihin vaatteisiin ja asusteisiin ja näyttää hyvältä. Se kohottaa omaa itsetuntoa, elmä on mukavampaa kun on tyytyväinen itseensä. Jos siinä nyt sivussa joku mieskin tykkää ulkonäöstäni, niin siitä vaan, mutta ei se ole pääasiallinen tarkoitus.
Varmaan samasta syystä kuin miehetkin. Taatusti yksikään nainen ei erota kengistäni, että ne on käsin tehty, mutta minä saan niiden käyttämisestä silti paljon mielihyvää. Naiset eivät myöskään tiedä, että puvun takkini kalvosimessa on avattavat napit (koska en pidä niitä auki niin kuin mikäki idiootti), eivätkä he ymmärrä, mitä tämä yksityskohta tarkoittaa. Hyvin harvoin joku toinen mies tunnistaa jonkin tällaisen detaljin, mutta muuten pukeutuminen on aika yksinäistä hupia. Naisilta tulee pikemminkin kommenttia, että voisit joskus kokeilla vähän rennompaa tyyliä, laita printtipaita takin alle...
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 11:53"]
Kyseessä on perusteellinen ristiriita nykyisessä naisellisuudessa.
[/quote]
Miten niin? Jos joku sanoo sheivaavansa omaksi ilokseen ja se sattumalta viehättää osaa miehistä, niin mikä tässä on ristiriitana? Huomaa, että on myös olemassa miehiä, jotka eivät pidä sheivatusta. Heitähän tällainen nainen ei tältä osin miellyttäisi. Ja sitten valitetaan perusteellisesta ristiriidasta. Huoh.
Minä meikkaam yleensä enemmänkin toisia naisia kuin miehiä varten. Miehet ei pääsääntöisesti huomaa eroa, olin meikannut tai en. Miehet kiinnostuu itsevarmuudesta ja siitä kuinka nainen kantaa itseään, ei pakkelikerroksesta ja kaikesta muovisesta. Naiset taas voivat olla hyvinkin raakoja toisilleen (poikkeuksia kyllä onneksi paljon) ja itsetuntoni on niin huono että meikkaaminen parantaa oloani ja itsetuntoani, etten tuntisi itseäni merkittävästi huonommaksi muiden naisten rinnalla. Meikkaan varsin luonnollisesti ja olen naimisissa/perheellinen joten ei ole haku päällä. Voin liikkua myös ilman meikkiä julkisilla paikoilla (mikä on jo iso parannus jonnekin entiseen) mutta tunnen oloni huomattavasti mukavammaksi ja itsevarmemmaksi kun olen siisti ja meikattu.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 11:59"]
Varmaan samasta syystä kuin miehetkin. Taatusti yksikään nainen ei erota kengistäni, että ne on käsin tehty, mutta minä saan niiden käyttämisestä silti paljon mielihyvää. Naiset eivät myöskään tiedä, että puvun takkini kalvosimessa on avattavat napit (koska en pidä niitä auki niin kuin mikäki idiootti), eivätkä he ymmärrä, mitä tämä yksityskohta tarkoittaa. Hyvin harvoin joku toinen mies tunnistaa jonkin tällaisen detaljin, mutta muuten pukeutuminen on aika yksinäistä hupia. Naisilta tulee pikemminkin kommenttia, että voisit joskus kokeilla vähän rennompaa tyyliä, laita printtipaita takin alle...
[/quote]
Oi, ihanaa. Mielihyvä onkin muuten hyvä sana kuvaamaan "pynttäytymisen" tarkoitusta.
-10
Mä olen hoitovapaalla ja vaikka pysyisin koko päivän kotona, on kiva laittaa ripsaria ja kivaa vaatetta päälle. Ihan vaan siks kun tuntuu itsestä kivemmalle. Posliinia en ole ajanut, mutta sheivaan siksi kun se tuntuu omaan (ja tietty myös miehen) käteen hyvälle ;).
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 11:51"]
Toisia naisia varten se kaikki kilpavarustelu on.
[/quote]
Niin eli statusta miehiä varten. Olla kelpaavampi pantavaksi miehille kuin muut naiset. Mutta silti "ei kiinnosta haluaako miehet muotoja ja posliinipiparia"??
[/quote]
Ei vaan statusta naisia varten. Se vain mitataan haluttavuudessa miesten silmin. Tosin se on nykyään jo naisten määräämää sekin. Esimerkiksi minun mielipiteeni asiasta on naisten toimesta useasti mitätöity, kun olen arvioinut esimerkiksi otetun (julkkis)naisen viehättävyyttä. Terveisin mies.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:01"]Minä meikkaam yleensä enemmänkin toisia naisia kuin miehiä varten. Miehet ei pääsääntöisesti huomaa eroa, olin meikannut tai en. Miehet kiinnostuu itsevarmuudesta ja siitä kuinka nainen kantaa itseään, ei pakkelikerroksesta ja kaikesta muovisesta. Naiset taas voivat olla hyvinkin raakoja toisilleen (poikkeuksia kyllä onneksi paljon) ja itsetuntoni on niin huono että meikkaaminen parantaa oloani ja itsetuntoani, etten tuntisi itseäni merkittävästi huonommaksi muiden naisten rinnalla. Meikkaan varsin luonnollisesti ja olen naimisissa/perheellinen joten ei ole haku päällä. Voin liikkua myös ilman meikkiä julkisilla paikoilla (mikä on jo iso parannus jonnekin entiseen) mutta tunnen oloni huomattavasti mukavammaksi ja itsevarmemmaksi kun olen siisti ja meikattu.
[/quote]
Niin ja pilluni sheivaan oman mukavuuteni takia. Miehelleni kelpaan kummin vaan, voin siis antaa rehottaa jos en jaksa sheivata ja seksiä on silti yhtä paljon. Kukaan muu ei sitä näekään, mitä nyt käyn satunnaisesti järkyttämässä av-mammoja uimahallissa.
Naiset laittautuvat, koska toivovat yhden (1) unelmamiehen ihastuvan ja rakastuvan heihin. Naiset eivät halua ihilua tai huomiota kaikilta random miehiltä yleensä. Eki elket ole unelmamies, huomiosi on epätoivottua.
Nim. nainen
No, ehkä on eroa kiinnostaako se mitä "miehet" kuvitteellisena kollektiivina "ajattelee" taikka joku mielikuvissa pääasiassa elävä tuntematon mies, vs. mitä joku yksittäinen, reaalinen, mielipiteensä ilmaiseva mies ajattelee. Taikka sitten ei ole kyseessä samat naiset tai ainakaan sama elämänvaihe tai hetki, ja itse yhdistät tuossa piirteitä jotka ei ole yhtä aikaa olemassa. Ihan hyvin yksi ihminen voi joskus haluta korostaa yksilöllisyyttään ja vapauttaan sosiaalisesta yhteisöstä, ja toisella hetkellä olla hyvinkin epävarma itsestään.
Minä ainakin "pynttäydyn" ihan omaksi iloksi ja fiiliksen mukaan. Välillä vaan tekee mieli olla nätti ja viimeisen päälle laitettu ja välillä olen kuin joku peikko. Oma rakas ukko on ollut vierellä jo 24 vuotta ja hänelle kelpaan mainiosti sellaisena kuin olen. Muista miehistä ja heidän mielipiteistään en välitä eikä naapurin pirkon mielipiteetkään minusta kiinnosta.
Mun mielestä on kiva laittautua kauniiksi ensinnäkin oman miehen takia. Ja kun mennään yhdessä johonkin niin musta nyt vaan on kiva näyttää niin hyvältä ettei muut naiset uskalla tulla iskemään mun miestä :D ja onhan se kivaa kun muilta miehiltäkin saa positiivista huomiota.
Pynttäydyn lähinnä itseäni ja omaa itsetuntoani varten. Kun tuunnen itseni viehättäväksi, niin miehetkin vaistoavat sen ja pitävät minua viehättävänä :)