Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla selkeitä päämääriä elämässäsi, joiden eteen teet töitä?

Vierailija
08.04.2015 |

Oletko saanut muilta arvostelua, kun oletkin epäonnistunut? Luovutatko epäonnistumisten jälkeen, vai yritätkö aina uudelleen?

Minua on monta kertaa kehotettu luopumaan päämääristäni, jos olen epäonnistunut. En ymmärrä miksi pitäisi luovuttaa? Onhan sanontakin: "Tie menestykseen kulkee monen epäonnistumisen kautta".

Nämä ihmiset joilta olen kuullut, että minunkin pitäisi vaan luovuttaa, ovat itse sellaisia, jotka luovuttavat heti, kun asiat menevät vähänkin vaikeaksi. Eivätkä he ole oikein päässeet elämässään eteenpäin.

Mistä johtuu, että he ovat aina antamassa neuvojaan? Kateus? Luulevatko he minun olevan aivan poikki?

Minulla on suunta elämässäni aina eteenpäin, en halua jämähtää murehtimaan epäönnistumisiani. Tietenkin pohdin asiat läpi ja mietin mitä tein väärin ja kuinka voin tehdä asiat toisin seuraavalla kerralla.

Minua vaan välillä ahdistaa toisten negatiivisuus, ja en ymmärrä miksi heillä on tarve lytätä tahtoani.

Luulisin kyllä, että koska he itse lannistuvat niin paljon jo heti ensimmäisestä karikosta, niin he luulevat minun taistelevan äärirajoillani, saavuttaakseni sen mitä haluan. Näinhän se asia ei ole, mutta eipä minua uskota, kun yritän siitä sanoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään suuria päämääriä. Elän päivä kerrallaan arkeani ilman sen suurempia tavoitteita kuin nauttia arjesta. 

Mutta jokainen tekee kuten haluaa, enkä todellakaan halua lytätä ketään joka erilaisena luonteena haluaa asettaa päämääriä ja tavoitella niitä.

Vierailija
2/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muiden negatiivisista moitteista välitä. Sellaisisa kätisijöitä on paljon.

Elä omaa elämää ja yritä niin monta kertaa kuin haluat. Kyse on sinusta ja sinun valinnoista, tee ne itse äläkä lannistu.

Voihan sitä jonkun mielipiteen kuunnella, mutta ottaa onkeensa vain ne neuvot, jotka sopivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä päämääräni on elää joskus elämää, josta voisin myöhemmin ajatella "silloin olin onnellinen". Teen töitä asian eteen, mutta toistaiseksi ilman tuloksia. En aio luovuttaa niin kauan kuin elän.

Vierailija
4/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. terveisin dudeisti

Vierailija
5/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus. Toiset ihmiset haluavat että luovutat, heitä harmittaisi jos onnistuisit.

Ei kannata luovuttaa.

Ja kyllä, mulla on elämässäni päämääriä, joita tavoittelen. Olen niistä hiljaa enkä kerro kenellekään, koska ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
6/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et kertonut mikä se päämäärä on, kiinnostaisi tietää. Minulla on päämääränä saada hieman rahaa säästöön, arkkurahat niin sanotusti, eipä juuri muuta.

Vierailija
7/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lyhyen tähtäimen päämääriä ja pitkän tähtäimen päämääriä, mutta en suhtaudu niihin niin jääräpäisesti. Ajattelen, että ne asiat sujuvat ja toteutuvat, jotka ovat minulle hyväksi. Jos joku asia ei ota luonnistuakseen, yleensä luovun siitä ajatellen, että tämä ei nyt ollut minua varten. Näin siis lyhyen tähtämen päämäärien kanssa. Pitkän tähtämen päämäärien kanssa ajattelen, että asioiden toteutuminen on vain ajan kysymys.

En yleensä jää miettimään tekemiäni suunnanmuutoksia. Pidän niitä lähinnä hyvinä oppimiskokemuksina.

Teen toki "työtä" päämäärieni eteen, mutta efortti vaihtelee. Olen huomannut, että mitä sinnikkäämmin joudun jonkun asian eteen näkemään vaivaa, sitä todennäköisemmin suunta ei ole oikea. Eli "kuuntelen" aika paljon itseäni näissä. Ainakin tähän asti metodini on ollut hyvä ja toimiva, olen saavutuksiini tyytyväinen :o)

Vierailija
8/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En vain motivoidu siitä, että työskentelisin jotakin suurta tavoitetta kohti, enkä keksi, mikä tavoite voisi parantaa elämääni tästä. Teen mieluummin joka päivä asioita, jotka ovat minulle tärkeitä.

Vierailija
9/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissata niin paljon kun mahdollista.

Vierailija
10/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 11:24"]

Reissata niin paljon kun mahdollista.

[/quote]

Tämä ei ole tavoite.

Kerätä 700 euroa joulukuuhun mennessä lentolippujen ostoa varten olisi tavoite.

Vierailija
11/11 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päämääriä ja keksin niitä koko ajan lisää, mutta en kauheasti stressaa vaikkei ne toteutuisikaan. Aina voi keksiä uusia. Tällä hetkellä yksi päämäärä on saada opinnot päätökseen työn ohessa ja samalla haaveilen jo seuraavista opinnoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän