Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua! nielemisvaikeudet ja liuta muita oireita

Vierailija
08.04.2015 |

olen siis reilu parikymppinen nuori nainen. olen jo kauan aikaa kärsinyt stressistä ja ahdistuksesta ja kun viime talvena jouduin jalkani takia lääkäriin (jalkaterästä katosi tunto), sain kehitettyä itselleni kamalan sairauspelon. tällaisia pelkokausia on ollut ennenkin ja ne ovat kestäneet enimmillään muutamia kuukausia ja olleet välillä pitkäänkin poissa, mutta menin (taas...) googlettamaan oireitani ja tadaa - pelot palasivat.

jalkaterän tunto palautui hiljalleen itsestään, mutta odotan edelleen aikaa magneettikuviin ja ilmeisesti hermoratatutkimukseen. minulle on kuitenkin ilmestynyt liuta muita huolestuttavia oireita, jotka saavat minut hulluuden partaalle. aluksi tuli elohiiriä joka puolelle kehoa = diagnosoin itselleni als-taudin. sen jälkeen oikea käsi on alkanut tuntua omituiselta ja ehkä vähän kömpelöltä ja palan tunne kurkussa ei ainakaan auta asiaa. :( pelkään kuollakseni juuri als-tautia, koska se johtaa hitaaseen kuolemaan. pelko valvottaa minua ja oireiden jatkuva miettiminen ja itsensä tutkailu eivät ainakaan helpota niitä.

mainittakoon että kärsin myös pahasta niskajumista, itse niskaa ei särje koko ajan mutta päätä käännellessä ja selkää taivuttaessa niskat ja selkäranka rutisevat ja paukkuvat äänekkäästi. välillä tunnen myös muljahteluja sydämessä ja pistoksia rinnassa molemmin puolin.

eniten ahdistaa kuitenkin juuri lihasnykäykset ja pala kurkussa :( pelottaa että on merkki jostain kamalasta... onko muilla ollut koskaan vastaavia oireita?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielemisvaikeudet -> rabies.

RIP ap.

Vierailija
22/23 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Toivottavasti joku tätä vielä lukee. Itselläni on ollut nielemisvaikeuksia 11/14 saakka ja ovat hieman helpottaneet. Olen myös kehitellyt itselleni kaikki mahdolliset sairaudet mitä olen vain lukemalla löytänyt. Paniikkihäiriö todettiin.. tuntuu vain ettei kukaan osaa auttaa, eikä kukaan tunnu tietävän aiheesta mitään. Syöminen onnistuu jo melko hyvin, mutta juominen on yhtä helvettiä. Siitä ei tahdo tulla yhtään mitään :( osaako joku täällä auttaa jotenkin edes. Alan olla niin loppu tätä, en voi lähteä edes kahville kavereiden kanssa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manometriaan vaan. Kuvaavat samalla kun nielet nestettä ja näkevät onko häikkää elimellisesti. Jos ei, niin sitten psyykkistä.
Mulla itselläni takertui kaikki kurkkuun kiinni ja syöminen hankalaa. Lopulta löytyi iso nestekysta joka kasvanut sisäänpäin ettei näkynyt ulos mitään. Se painoi kurkkua ja tyhjennettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi