Olipa mauton jouluntoivotus!
Eilen törmäsin vähän kaukaisempaan tuttavaan, juteltiin hetki, ja erotessamme minä toivotin hyvää joulunaikaa ja tämä tuttava toivotti "raitista joulua".
Olin ällikällä lyöty. Kyllähän lehdet taas ovat täynnä kirjoituksia joulujuopottelusta ja jurrisista joulupukeista, mutta eivät ne minulla jouluntoivotuksiin asti hiivi. Olen hyvin maltillinen alkoholinkäyttäjä, enkä ole reiluun vuoteen edes maistanut, joten ei minulla voi olla sellaista mainettakaan, jonka vuoksi pitäisi huomautella.
Onko teille toivoteltu raitista joulua tai muuta yllättävää?
Kommentit (29)
Kertoo toivottajan alkoholiongelmasta. En olisi tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok toivotus tuo oli. Ryypätä voi muulloinkin.
En minä ryyppää jouluna enkä muutenkaan. Toivotus on todella kummallinen. Saatan ottaa jouluruokien kanssa tänään yhden oluen tai sitten en. Liköörikonvehtejakin on. Tätä edelliset ”ryyppäämiset” oli kesälomalla repäisevästi lasillinen rosé-viiniä. Hämmästelisin todella paljon tällaisen toivottajan mielenliikkeitä. Mikä itseisarvo sillä on, että jonain tiettynä päivänä vuodessa ei juo alkoholia?
Ei ap
Oma kokemukseni on, että joulun toivotuksissa on panostettu henkilön omiin arvoihin ja ajatuksiin. Niitä ei kannata ottaa liian henkilökohtaisesti. RAitista joulua voi tarkoittaa sitäkin, ettei kohdallesi sattuisi ketään kännistä sekopäätä joulun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ryyppää jouluna enkä muutenkaan. Toivotus on todella kummallinen. Saatan ottaa jouluruokien kanssa tänään yhden oluen tai sitten en. Liköörikonvehtejakin on. Tätä edelliset ”ryyppäämiset” oli kesälomalla repäisevästi lasillinen rosé-viiniä. Hämmästelisin todella paljon tällaisen toivottajan mielenliikkeitä. Mikä itseisarvo sillä on, että jonain tiettynä päivänä vuodessa ei juo alkoholia?
Ei ap
Voi ei, onko liköörikonvehdeissakin jotain ihmeellistä? Alkoholistille ilmeisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Voi ei, onko liköörikonvehdeissakin jotain ihmeellistä? Alkoholistille ilmeisesti on.
Varmaan on. 2,8 % alkoholia eli saman verran kuin kakkosoluessa. En minä tiedä, kysy niiltä jotka haluavat muidenkin viettävän nimenomaisesti raitista joulua. Omatekoinen kotikaljakin on varmaan siinä ja siinä.
Ehkä ap:lle olisi voinut sanoa että Pese römpsäsi edes tämä jouluna!
Se oli varmaan vain vitsikästä hänen mielestään. Vähän kuin "klara vappen", eihän tuokaan ole 1mikään virallinen tapa todellakaan toivottaa vappua, vaikka moni sitä käyttääkin.
Jos tuollaista pitää kauheasti pohtia ja ihan alkaa puolustella omaa alkoholin käyttöään, niin mieleen tulee pitäiskö kuitenkin olla vähän huolissaan siitä käytöstä. Ai niin ei munkaa äiti ryyppää, kun hän vaan maistelee viinejä, niinku hienommatkin ihmiset.
Kaikesta voi loukkaantua. Ihan kaikesta.
Örveltäkää jouluna! Oliko parempi?
Minä niin mieleni pahoitin. Kostoksi revin naapurien joulukranssit v......n.
Mut sulla oli alkon kasi kädessä.
Olisit todennut että kiitos! Väkivallatonta joulua teille!
Vierailija kirjoitti:
En minä loukkaantunut, mutta ällistyin kyllä. Toivotus tuli niin puun takaa, että on vaikea keksiä sille vertauskohtaa. Kaivelin tässä muististani toisen toivotuksen, joka on vuosien takaa jäänyt mieleen yhtä outona. Minua onniteltiin uudesta työpaikasta yliopistolla, ja paikalla ollut siskoni appiukko, jonka tapasin ensimmäistä kertaa, sanoi vain: "Et ainakaan professorina." Mistä tuokin ajatus putkahti? Luulisi, että "hyvää joulua" ja "onnea" olisivat aika helppoja valintoja, ja siksi nämä erikoisemmat jäävät askarruttamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap:lle olisi voinut sanoa että Pese römpsäsi edes tämä jouluna!
Tänä aamuna on palstalla ollut tosi paljon näitä kummallisia alapääjuttuja. Mistä moinen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi ihan vaan hyvää joulua.
Ettei vaan olisi toivottanut rauhallista joulua, mutta kuulit väärin.
Kas kun ei sanonut. Pitäkää raitis joulu!