Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa mauton jouluntoivotus!

Vierailija
24.12.2021 |

Eilen törmäsin vähän kaukaisempaan tuttavaan, juteltiin hetki, ja erotessamme minä toivotin hyvää joulunaikaa ja tämä tuttava toivotti "raitista joulua".

Olin ällikällä lyöty. Kyllähän lehdet taas ovat täynnä kirjoituksia joulujuopottelusta ja jurrisista joulupukeista, mutta eivät ne minulla jouluntoivotuksiin asti hiivi. Olen hyvin maltillinen alkoholinkäyttäjä, enkä ole reiluun vuoteen edes maistanut, joten ei minulla voi olla sellaista mainettakaan, jonka vuoksi pitäisi huomautella.

Onko teille toivoteltu raitista joulua tai muuta yllättävää?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok toivotus tuo oli. Ryypätä voi muulloinkin.

Vierailija
2/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo toivottajan alkoholiongelmasta. En olisi tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ryyppää jouluna enkä muutenkaan. Toivotus on todella kummallinen. Saatan ottaa jouluruokien kanssa tänään yhden oluen tai sitten en. Liköörikonvehtejakin on. Tätä edelliset ”ryyppäämiset” oli kesälomalla repäisevästi lasillinen rosé-viiniä. Hämmästelisin todella paljon tällaisen toivottajan mielenliikkeitä. Mikä itseisarvo sillä on, että jonain tiettynä päivänä vuodessa ei juo alkoholia?

Ei ap

Vierailija
4/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että joulun toivotuksissa on panostettu henkilön omiin arvoihin ja ajatuksiin. Niitä ei kannata ottaa liian henkilökohtaisesti. RAitista joulua voi tarkoittaa sitäkin, ettei kohdallesi sattuisi ketään kännistä sekopäätä joulun aikaan.

Vierailija
5/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ryyppää jouluna enkä muutenkaan. Toivotus on todella kummallinen. Saatan ottaa jouluruokien kanssa tänään yhden oluen tai sitten en. Liköörikonvehtejakin on. Tätä edelliset ”ryyppäämiset” oli kesälomalla repäisevästi lasillinen rosé-viiniä. Hämmästelisin todella paljon tällaisen toivottajan mielenliikkeitä. Mikä itseisarvo sillä on, että jonain tiettynä päivänä vuodessa ei juo alkoholia?

Ei ap

Voi ei, onko liköörikonvehdeissakin jotain ihmeellistä? Alkoholistille ilmeisesti on.

Vierailija
6/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap

Voi ei, onko liköörikonvehdeissakin jotain ihmeellistä? Alkoholistille ilmeisesti on.

Varmaan on. 2,8 % alkoholia eli saman verran kuin kakkosoluessa. En minä tiedä, kysy niiltä jotka haluavat muidenkin viettävän nimenomaisesti raitista joulua. Omatekoinen kotikaljakin on varmaan siinä ja siinä.

Vierailija
7/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis ilma.

Vierailija
8/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:lle olisi voinut sanoa että Pese römpsäsi edes tämä jouluna!

Vierailija
9/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevapaata joulua!

Vierailija
10/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli varmaan vain vitsikästä hänen mielestään. Vähän kuin "klara vappen", eihän tuokaan ole 1mikään virallinen tapa todellakaan toivottaa vappua, vaikka moni sitä käyttääkin.

Vierailija
11/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista pitää kauheasti pohtia ja ihan alkaa puolustella omaa alkoholin käyttöään, niin mieleen tulee pitäiskö kuitenkin olla vähän huolissaan siitä käytöstä. Ai niin ei munkaa äiti ryyppää, kun hän vaan maistelee viinejä, niinku hienommatkin ihmiset.

Vierailija
12/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta voi loukkaantua. Ihan kaikesta.

Örveltäkää jouluna! Oliko parempi?

Vierailija
13/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin mieleni pahoitin. Kostoksi revin naapurien joulukranssit v......n.

Vierailija
14/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sulla oli alkon kasi kädessä.

Vierailija
15/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit todennut että kiitos! Väkivallatonta joulua teille!

Vierailija
16/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä loukkaantunut, mutta ällistyin kyllä. Toivotus tuli niin puun takaa, että on vaikea keksiä sille vertauskohtaa. Kaivelin tässä muististani toisen toivotuksen, joka on vuosien takaa jäänyt mieleen yhtä outona. Minua onniteltiin uudesta työpaikasta yliopistolla, ja paikalla ollut siskoni appiukko, jonka tapasin ensimmäistä kertaa, sanoi vain: "Et ainakaan professorina." Mistä tuokin ajatus putkahti? Luulisi, että "hyvää joulua" ja "onnea" olisivat aika helppoja valintoja, ja siksi nämä erikoisemmat jäävät askarruttamaan.

Ap

Vierailija
17/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap:lle olisi voinut sanoa että Pese römpsäsi edes tämä jouluna!

Tänä aamuna on palstalla ollut tosi paljon näitä kummallisia alapääjuttuja. Mistä moinen?

Ap

Vierailija
18/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi ihan vaan hyvää joulua.

Vierailija
19/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi toivottanut rauhallista joulua, mutta kuulit väärin.

Vierailija
20/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei sanonut. Pitäkää raitis joulu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan