Miten pitää tunteet erossa seksisuhteesta?
Onko niin että miehille tämä on helpompaa? Itse olen nyt muutaman kuukauden tavannut yhtä miestä seksin merkeissä, mutta toki juttelemme elämästämme, kuulumisistamme yms. ja kahvittelemmekin/katsomme telkkua yhdessä, mutta mietin että miten pidän tunteet tästä erossa? Vai pitääkö vaan lopettaa ennenkuin tunteet nousee pintaan? Neuvoja toivoisin jos jollakin pelkkä seksisuhde... mies tai nainen voisi kommentoida, kiitos!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikähän suhde tämä sitten on? Mies on kyllä tehnyt selväksi ettei halua mitään suhdetta, enkä minäkään, mutta liekö normaalia että kun vaan jonkun kanssa viettää aikaa niin pikkuhiljaa alkaa tunteitakin tulla.
- apTietysti on normaalia, että tunteet heräävät. Ei ihminen ole robotti.
Minua järkyttää tämä nykyisin ilmenevä ajatustapa, että seksin voi jotenkin irroittaa ihmisestä erilleen.
Nimenomaan seksi liittyy ihmisen tunteisiin ja tunne-elämään.
Ja siksi se pitäisikin jakaa ihmisen kanssa, jota rakastaa ja rakkaus on molemminpuolista.Nykyään vaan moni pitää toista ihmistä seksikoneena, joka hoitaa asiansa ja sitten näkemiin.
Onneksi joku sanoi tämän. On ihan tervettä, että fyysinen läheisyys ja emotionaalinen läheisyys kulkevat käsi kädessä. Läheisyys ja erityisesti seksi saa oksitosiinihormonin erittymään ja oksitosiini voimistaa kiintymystä. Vähän vaikea oman kehon biologisia prosesseja on yrittää estää.
Vierailija kirjoitti:
”toki juttelemme elämästämme, kuulumisistamme yms. ja kahvittelemmekin/katsomme telkkua yhdessä”
Nämä asiat ei sisälly seksisuhteeseen.
Niin juuri. Käyt vain panemassa miestä, ja sitten lähdet pois tai parempi, että pyytäisin luokseni, ja kun on tehnyt tehtävänsä, eki tyydyttänyt minut viskaisin pihalle.
Ei näiden pnomiesten kabssa jutella. Ne on vain yhtä tarkoitusta varten olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä kuulla myös miesten näkökulmasta tästä aiheesta :). Olen kyllä ihan kivannäköinen omasta mielestäni, muutama mies kauniiksikin sanonut... mm. tämä seksikumppani... mutta en tiedä sitten että miten helposti miehet sanovat kohteliaisuuksia vain saadakseen naisen?
- ap
Tuossa teidän suhteessa on pari vaihtoehtoa, miten se jatkuu. A) Päätätte, että ryhdytte parisuhteeseen. B) Sinä jäät, kuin nalli kalliolle, kun mies löytää mielenkiintoisemman naisen seksisuhteeseen tai miehellä on niin monta seksisuhdetta, ettei hän ehdi enää olemaan sinun kanssasi. C) Jäät kuin nalli kalliolle, etkä tule tietämään, mitä tapahtui.
Mä lopetin seksisuhteilut jo nuorena, kun huomasin aina sekoittavani tunteet mukaan. Harrastan mielummin seksiä ihan keskenäni, kuin edes yritän seksisuhdetta mieheen, josta en muuten välitä, ja joka ei haluaisi minusta muuta kuin seksiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seksisuhteessa miehen kanssa, jota en ikinä voisi kuvitella parisuhteeseen. Aivan mahtava tyyppi, mutta ei todellakaan parisuhdemateriaalia ja sen takia on helppo pitää tunteet pois. Ihan esimerkkinä esim. että en ikinä voisi sietää miestä, joka polttaa sisällä kotonaan. Hänen kotinsa haisee ihan hirveälle baariluolalle. Tosi hauska ja mukava tyyppi ja älyttömän hyvää seksiä, mutta siihen se sitten jääkin.
Odotas, kun aikaa kuluu.... Katsotaan, miten helppoa on.
Itse sanoisin, että toisen tupakointi on oikein hyvä tunneblokkaaja. Tunteet saattaa kehittyä johonkin kiintymyksen asteelle, mutta ei siitä eteenpäin. Ja sitten kun löytyy joku savuton hyvä tyyppi, niin baariluolamies jää.
Ei kai niistä kokonaan voi tunteita poissa pitää. Itse en ainakaan voi mennä sänkyyn ihmisen kanssa, jota kohtaan en tunne mitään. Ehkä se on vain asennoitumiskysymys, miten niihin tunteisiin sitten suhtautuu. Kaiken ei tarvitse aina johtaa mihinkään suurempaan. Jos alkaa tulla liikaa vakiintumishaluja jonkun kanssa, kannattaa ehkä lopettaa suhde kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä nyt jouluaattona seksisuhdeavauksia.
Miehen näkökulmasta seksisuhteessa tunteet pysyvät kurissa vain, jos nainen on sen verran sopivasti epäviehättävä, että seksiin kykenee juuri ja juuri, mutta parisuhde ei tulisi kysymykseenkään. En oikeasti voisi edes kuvitella pelkkään seksiin perustuvaa suhdetta kauniin naisen kanssa, ettei siihen tulisi mitään tunteita mukaan tai mustasukkaisuuden tunteita.
Eli miehet pystyvät rakastumaan& parisuhteeseen vain kauniiden naisten kanssa, ja tavis- ja rumat naiset keloaavat vain panoiksi? Vaikka mies itse olisi minkä näköinen tahansa?
Miksi tavis- ja rumien naisten pitäisi ottaa ketään miestä enää vakavasti? Miksi ihmettelette, että mötsejä ei teille tuke?
Mötsit ovat juuri niitä, kenen kanssa pannaan, koska Tinderissä mätsää erittäin harvoin sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa voisi edes miettiä ihan oikeaa parisuhdetta. Kauneus on se, mikä ratkaisee miehellä, millaisessa suhteessa voi olla. Kyllä minä voin anonyymisti täällä olla rehellinen, että pitkä parisuhde vaatii sen, että nainen on minun makuuni erittäin kaunis. Sen sijaan seksisuhteeseen voisin hyvin ottaa aika karunkin näköisen tapauksen, kunhan siihen jollain tasolla tuntee himoa. Eli esim. ylipainoisen.
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin seksisuhteilut jo nuorena, kun huomasin aina sekoittavani tunteet mukaan. Harrastan mielummin seksiä ihan keskenäni, kuin edes yritän seksisuhdetta mieheen, josta en muuten välitä, ja joka ei haluaisi minusta muuta kuin seksiseuraa.
Niin meille muillekin on käynyt. En muista seksisuhdetta, josta olisi poistuttu oikein hyvällä mielellä ja molemmille olisi puolin ja toisin jäänyt onnellinen olo. Ei, kyllä siihen on sisältynyt niin hirveästi surua ja murhetta. Se pitää vain nuorten ihmisten, joilla tällaisiin suhteisiin on mahdollisuus, kokea kantapään kautta.
Ei onnistu erottelu minulta. En edes yritä. Eli en aloita enää mitään seksisuhteita. Menen niistä rikki. Tämä on ilmaantunut vanhetessa. Kaksikymppisenä, ennen avioliittoani, olin erilainen.
N 37, eronnut.
Seksi kuuluu avioliittoon. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
No mikähän suhde tämä sitten on? Mies on kyllä tehnyt selväksi ettei halua mitään suhdetta, enkä minäkään, mutta liekö normaalia että kun vaan jonkun kanssa viettää aikaa niin pikkuhiljaa alkaa tunteitakin tulla.
- ap
No kyllä se nyt jumalauta on normaalia, että jos toisen henkilön kanssa viihtyy, hänestä pitää ja hänen kanssaan seksiäkin harrastetaan, niin siinä kehittyy toista kohtaan tunteita! Se nimenomaan on normaalia.
Miten te voittekin olla noin pihalla? Mikä teitä ihmisiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apNo kyllä se nyt jumalauta on normaalia, että jos toisen henkilön kanssa viihtyy, hänestä pitää ja hänen kanssaan seksiäkin harrastetaan, niin siinä kehittyy toista kohtaan tunteita! Se nimenomaan on normaalia.
Tämän päivän ajattelua nopeatempoisen ajan ihmisiltä. Liian monet haaveilevat, että sinkkuus ja vapaus on mahdollista yhdistää kevyeen ja helppoon seksiin. Jokainen kypsään ikään päässyt tietää, ettei kevyttä ja helppoa seksiä ole olemassakaan. Aina, poikkeuksetta aina jompikumpi osapuolista loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apNo kyllä se nyt jumalauta on normaalia, että jos toisen henkilön kanssa viihtyy, hänestä pitää ja hänen kanssaan seksiäkin harrastetaan, niin siinä kehittyy toista kohtaan tunteita! Se nimenomaan on normaalia.
Tämän päivän ajattelua nopeatempoisen ajan ihmisiltä. Liian monet haaveilevat, että sinkkuus ja vapaus on mahdollista yhdistää kevyeen ja helppoon seksiin. Jokainen kypsään ikään päässyt tietää, ettei kevyttä ja helppoa seksiä ole olemassakaan. Aina, poikkeuksetta aina jompikumpi osapuolista loukkaantuu.
Jep huuhaata! Joko seksin aikana huomaa ettei kemiat kohtaa, ei siitä edes seksisuhdetta synny. Jos kemiat kohtaa johtaa se auttamatttomasti jomman kumman ihastumiseen, toivottavasti molempien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta seksisuhteessa tunteet pysyvät kurissa vain, jos nainen on sen verran sopivasti epäviehättävä, että seksiin kykenee juuri ja juuri, mutta parisuhde ei tulisi kysymykseenkään. En oikeasti voisi edes kuvitella pelkkään seksiin perustuvaa suhdetta kauniin naisen kanssa, ettei siihen tulisi mitään tunteita mukaan tai mustasukkaisuuden tunteita.
Eli miehet pystyvät rakastumaan& parisuhteeseen vain kauniiden naisten kanssa, ja tavis- ja rumat naiset keloaavat vain panoiksi? Vaikka mies itse olisi minkä näköinen tahansa?
Miksi tavis- ja rumien naisten pitäisi ottaa ketään miestä enää vakavasti? Miksi ihmettelette, että mötsejä ei teille tuke?
Tuskinpa kaikki miehet ovat ihan tuollaisia.
Mutta kysymykseesi siitä että miksi tavisnaisten tai rumien naisten pitäisi ottaa miehet vakavissaan:
Jos kyseinen nainen ei halua lapsia, tai miestä kumppanikseen, niin en keksi mitään syytä miksi hänen pitäisikään ottaa miehet vakavasti.
Mutta jos kyseinen nainen haluaa lapsia ja/tai miehen, niin sitten sen naisen on vaan pelattava peliä niillä korteilla mitä hänelle on käteen jaettu. Ei maailma ole sinulle velkaa kumppania tai perhettä. Paranna tasoasi ja koita saada niin hyvä kumppani kuin pystyt, muuta ohjetta ei minulta tule.
Tunteet erossa... Himokin on tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kaikki miehet ovat ihan tuollaisia.
Mutta kysymykseesi siitä että miksi tavisnaisten tai rumien naisten pitäisi ottaa miehet vakavissaan:
Jos kyseinen nainen ei halua lapsia, tai miestä kumppanikseen, niin en keksi mitään syytä miksi hänen pitäisikään ottaa miehet vakavasti.
Mutta jos kyseinen nainen haluaa lapsia ja/tai miehen, niin sitten sen naisen on vaan pelattava peliä niillä korteilla mitä hänelle on käteen jaettu. Ei maailma ole sinulle velkaa kumppania tai perhettä. Paranna tasoasi ja koita saada niin hyvä kumppani kuin pystyt, muuta ohjetta ei minulta tule.
Juuri näin! Ihan samat ohjeet, kun miehillekin täällä jatkuvasti on tarjolla.
Olen itsekin miettinyt seksisuhdetta. Parisuhdetta kuitenkin salaa toivon. Olen päättänyt että en ala pelleilemään seksisuhteen kanssa vaikka ajatuksena on toki ok. Tunnen kuitenkin itseni että ihastuisin joten eipä tuo tule toimimaan edes vähää alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohta seksisuhteeseen miehelle ja naiselle on aika erilainen. Jos nainen suostuu tuollaiseen suhteeseen, niin mies on todennäköisesti erittäin viehättävä ja taitava, jolla on monia muitakin naisia. Mies voi sen sijaan lähteä seksisuhteeseen, jos nainen ei ole ulkoisesti niin viehättävä, että siihen naiseen voisi oikeasti ihastua. Jos mies lähtee itseään ulkoisesti viehättävän naisen kanssa suhteeseen uskotellen, että tunteita ei tule, niin kipeää tekee ennemmin tai myöhemmin.
Tästä syystä pelkkä seksi/seksisuhde on miehelle paljon arvokkaampi asia, koska miehen laatu on sitä korkeampi, mitä kevyempi suhde on.
Joku tossa nyt mättää.
Jos mies joutuu tyytymään seksisuhteeseen naisen kanssa joka ei edes viehätä niin ei tää mies taida naisten suosiossa olla. Eli mies ei ole mikään "viehättävä ja taitava, jolla on monia muitakin naisia". Kai sellaisella on varaa valita parasta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulle merkitsee eniten naisen päänupin sisältö. Pelkkä seksisuhde hyvännäköisen naisen kanssa on todella helppoa, jos nainen muutoin on pinnallinen bimbo, jonka päänupissa ei liiku mitään syvällistä tai analyyttistä. Näitä naisia kyllä piisaa.