Onko kaupassa vartija ikinä pyytänyt nähdä laukkuunne?
Miten reagoit, näytitkö kuuliaisesti vai pyysitkö suivaantuneena moisesta nöyrytyksestä kutsumaan samantien poliisit paikalle?
Kommentit (45)
On kerran, kaivoin laukusta kaksi tampoonia, sanoin vartijalle, että nuo kun tunget kunnolla sieraimiisi, niin voidaan vilkaista laukkua. Ei tunkenut.
Ei ole, ei edes silloin kun olin hengaillut kirjakaupassa lähes pouoli tuntia ja lopulta poistussani hälyytysportit alkoi huutaa. Ne vaan kysi, että "sulla on vamaan jotin kirjastokirjoja kassissas?"
Voisin kyllä nyttääkinsisällön - onhan sillä kauppiaallakin jotain oikeuksia - mutta haluaisin kylä johonkin syrjemmälle, sillämun kassissa on usein yhtä ja toista henkilökohtaista varasukista kestositeeseen...
On, vaikka kuinka monta kertaa. Tänä vuonna vartija on pyytänyt nähdä reppuni sisällön noin 10-15 kertaa.
Pakkohan se on näyttää jos meinaa työpaikkansa pitää.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:20"]
Ihan uteliaisuudesta kysyisin, miksi teette asiat noni hankaliksi? Siis että poliisia paikalle tai valvontakameran kuvaa esiin tms. Kun oikeasti nopeinta on osoittaa syyttömyytensä ja silloin viitsii ja kehtaa mennä samaan paikkaan uudestaankin. Tai jos tuollaista sattuu teille useinkin, niin mikähän mahtaisi olla syynä?
[/quote]
Ihan vaan sen takia että minulla on oikeuksia, olen niistä hyvin tietoinen ja käytän niitä.
Noin ei todellakaan tapahdu usein ja ikinä en ole varastanut yhtään mitään.
[/quote]
Arvasin että tälläinen vastaus tulee. Itse en esittänyt tuota kysymystä, mutta miksi pitää alkaa hankalaksi? Helpoiten pääsee kun näyttää veskan ja kaikilla hyvä mieli ja päivä jatkuu. Mutta ei, "mulla on oikeus, loukkaavaa edes epäillä minua moisesta". Tuleeko sulle hävettävä olo jos avaat laukkusi ja tarkistuksen jälkeen jatkat matkaa? Enemmän minua ainakin nolottaisi jatkaa lampsimista ulos kun ihmiset tuijottaisivat. Toivottavasti vartijat soittaisivat joka kerta poliisit ja he tarkastaisivat veskan, vaikka meneekin aikaa niin oppivathan sinunlaisesi. Kyllä joku varastelee ja juurikin sinunlaisten ihmisten ja toimintatapojen takia he eivät jää kiinni. Sinä olet ainoa joka tietää varastitko vai et, miksi et siis vain näyttäisi kassiasi? Taidat olla myöskin näitä ihmisiä jotka kieltäytyvät puhallutuksesta, koska "minulla on oikeus".
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:20"]
Ihan uteliaisuudesta kysyisin, miksi teette asiat noni hankaliksi? Siis että poliisia paikalle tai valvontakameran kuvaa esiin tms. Kun oikeasti nopeinta on osoittaa syyttömyytensä ja silloin viitsii ja kehtaa mennä samaan paikkaan uudestaankin. Tai jos tuollaista sattuu teille useinkin, niin mikähän mahtaisi olla syynä?
[/quote]
Ihan vaan sen takia että minulla on oikeuksia, olen niistä hyvin tietoinen ja käytän niitä.
Noin ei todellakaan tapahdu usein ja ikinä en ole varastanut yhtään mitään.
[/quote]
Ai niin, tietysti. MINUN oikeuteni. No, ihan vapaasti. Joskus vain kaikki osapuolet pääsevät vähän helpommalla, jos on valmis joustamaan niistä omista oikeuksistaan. Varsinkin kun ei ole tuon vakavammasta asiasta kyse.
[/quote]
Kyllä. MINUN oikeuteni.
Ja mitä helpolla pääsemistä tässä edes on? Minä kävelen tieheni -se siitä. Joku voi pahoittaa mielensä mutta voin elää sen kanssa.