Onko kaupassa vartija ikinä pyytänyt nähdä laukkuunne?
Miten reagoit, näytitkö kuuliaisesti vai pyysitkö suivaantuneena moisesta nöyrytyksestä kutsumaan samantien poliisit paikalle?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:34"]
Mä ainakin näytin kassini ilman pulinoita. En kyllä olisi uskaltanut vaatia poliisia paikalle tai väkättänyt oikeuksistani. En uskaltanut leikkiä vakvalla asialla, ei olis ollut ymmärrystä mua kohti...
[/quote]
Sinulla ei selvästikään ole mitään tietoa oikeuksistasi eikä pokkaa sanoa vastaan.
Sitähän toki vartijat käyttävät röyhkeästi hyväkseen.
[/quote]
kyllä mulla oli. Britanniassa voi terrorismista pidättää vuorokaudeksi aika kevyesti. Tämä kassientarkastus oli normaali toimnpide mihin tahansa kauppaan tai muuhun julkiseen tilaan mennessä. Tämä tapahtui Belfastissa, jossa asuin 1990- luvun alussa. Ja tarkistajilla oli usein aseet siinä olalla, usein vartijoiden lisäksi oli sotilaita.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:34"]
Mä ainakin näytin kassini ilman pulinoita. En kyllä olisi uskaltanut vaatia poliisia paikalle tai väkättänyt oikeuksistani. En uskaltanut leikkiä vakvalla asialla, ei olis ollut ymmärrystä mua kohti...
[/quote]
Sinulla ei selvästikään ole mitään tietoa oikeuksistasi eikä pokkaa sanoa vastaan.
Sitähän toki vartijat käyttävät röyhkeästi hyväkseen.
[/quote]
kyllä mulla oli. Britanniassa voi terrorismista pidättää vuorokaudeksi aika kevyesti. Tämä kassientarkastus oli normaali toimnpide mihin tahansa kauppaan tai muuhun julkiseen tilaan mennessä. Tämä tapahtui Belfastissa, jossa asuin 1990- luvun alussa. Ja tarkistajilla oli usein aseet siinä olalla, usein vartijoiden lisäksi oli sotilaita.
[/quote]
Huoh...
Ihan oleellisen tiedon jätit siis kertomatta.
Annoin miehelle lompakkoni hänen povariin kun mentiin tarjoustaloon, eiköhän koko kaupassa oloajan ainakin 2 myyjää hengittänyt niskaan ja seurasi kassalle asti kunnes sanoi että mitäs sä sinne takin sisään laitoit. Hohhoijaa olis toki voinut heti tulla kysymään kun mentiin kauppaan sisään mutta ei kun pitää huutaa kassalla monien ihmisten edessä -.-
Se on muuten ihan määrätty ihmistyyppi joka repii pelihousunsa kun joku käyttää lakisääteisiä oikeuksiaan...
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:40"]
Ei ole koskaan kysytty, tosin liikun muutenkin harvoin laukun kanssa. Näitä "minulla on OIKEUS" -ihmisiä on kyllä nähty kauppareissujen yhteydessä ja naurattaa minkälaisia idiootteja sitä löytyykin. No, pitäköön oikeutensa, mutta kyllä siinä muu asiakaskunta & myyjät tietävät minkä takia niistä oikeuksista pidetään niin hanakasti kiinni..
[/quote]
Niin kerro meille muillekin minkä takia niistä oikeuksista pidetään kiinni?
Minulla ei ole mitään syytä varastaa mistään. Asun velattomassa omakotitalossa pääkaupungissamme. Tilillä on likvidiä 6 numeroinen luku ostosten tekoon. En ole idiootti, vaikka oikeuksistani pidänkin kiinni, jos vartijat vielä minut vielä pysäyttävät tutkiakseen kassini tai sen mitä päälläni on. Jos näytän vartijoista epäilyttävältä ulkonäköni takia, se on heidän ongelmansa, ei minun.
Jos sen tekisi niin olisi pian entinen vartija.
En reagoisi mitenkään, kävelisin kaupasta ulos ihan normaalisti.
Etenemiseni estäminen olisi rikos -ja sen vartija tietää oikein hyvin.
Joskus Anttilassa varashälytin alkoi soida kun lähdin kassalta. Näytin tietysti laukkuni vartijalle.
On pyytänyt näyttämään reppua. Vietin kaupassa aikaa noin 15 sekuntia kun kävelin juomahyllylle ja otin limun. Kassan jälkeen tuli mustaikkunaisesta ovesta ja pyysi avaamaan repun. Kysyin miksi, kun olin ollun kaupassa niin vähän aikaa? Jäi jankkaamaan asiasta ja päätin etten ilman parempia perusteluja näytä (reppussa oli vain omat hanskat). Vähän vässykän oloinen miesvartija ei tehnyt mitään kun lähdin rohkeasti kävelemään. Ei ole lähikauppani.
Ei ole, mutta vaatisin nähtäväkseni valvontakameran nauhan missä muka varastan jotain ennenkuin alan esittelemään laukkuani.
No, jos joku mustapaitainen poju vaatisi minua näyttämään laukkuani niin vetäisin sen kahvoja myöten hänen päähänsä. moikisin turpaan, potkisin munille ja tyrkkäisin jätkän ovesta liikenteen vilinään miettimään taktiikoitaan? Nauraisin aivan saatanasti ja poistuisin paikalta.
Ihan uteliaisuudesta kysyisin, miksi teette asiat noni hankaliksi? Siis että poliisia paikalle tai valvontakameran kuvaa esiin tms. Kun oikeasti nopeinta on osoittaa syyttömyytensä ja silloin viitsii ja kehtaa mennä samaan paikkaan uudestaankin. Tai jos tuollaista sattuu teille useinkin, niin mikähän mahtaisi olla syynä?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:20"]
Ihan uteliaisuudesta kysyisin, miksi teette asiat noni hankaliksi? Siis että poliisia paikalle tai valvontakameran kuvaa esiin tms. Kun oikeasti nopeinta on osoittaa syyttömyytensä ja silloin viitsii ja kehtaa mennä samaan paikkaan uudestaankin. Tai jos tuollaista sattuu teille useinkin, niin mikähän mahtaisi olla syynä?
[/quote]
Tai alatte riidellä tai jankata. Tuota väkivallalla uhkailua en edes ota todesta.
On pyytänyt ja niin teinkin.. Jotenkin menin ihan lukkoon. Olin vielä n. 1-vuotiaan kanssa, joka istui ostoskärryissä. Piipattiin kun oltiin maksettu ostokset. Heti tuli vartijat ja ne yritti sillä "piippauslaitteella" paikallistaa mikä piippasi, mutta ei onnistunu. Sit ne pyysi tyhjentää/näyttää laukun sisällön ja näytin.Eipä löytynyt mitään ihmeellistä sieltä,yllätys.No sit mun pitikin jo alkaa riisua tän lapsen takkia ym.päällysvaatteita!!!Lopulta selvisi,että lapsen kengässä oli hälytin aktivoitunut.Se hälytin sijaitsi kengän sisällä kivasti vielä.Olipa vaan niin nöyryyttävää ja ihmiset tietty uteliaina kyyläsi kassajonossa ja tuli niin syyllinen olo itelle,vaikka tiesi,etten mitään ole varastanut. Terveiset Turengin Tarjoustaloon,ikinä en kyseiseen kauppaan enää mene. Hätäinen anteeksipyyntö kuului kyllä vartijan suusta,mutta siinä se. Kengät sentään sain ostoliikkeessä vaihdettua uusiin kun nehän olisi jatkanu piippailua muissa kaupoissa..
[/quote]
Ihan vaan sen takia että minulla on oikeuksia, olen niistä hyvin tietoinen ja käytän niitä.
Noin ei todellakaan tapahdu usein ja ikinä en ole varastanut yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:24"]
[/quote]
Ihan vaan sen takia että minulla on oikeuksia, olen niistä hyvin tietoinen ja käytän niitä.
Noin ei todellakaan tapahdu usein ja ikinä en ole varastanut yhtään mitään.
[/quote]
Ai niin, tietysti. MINUN oikeuteni. No, ihan vapaasti. Joskus vain kaikki osapuolet pääsevät vähän helpommalla, jos on valmis joustamaan niistä omista oikeuksistaan. Varsinkin kun ei ole tuon vakavammasta asiasta kyse.
On jopa kassa. Oli pakko näyttää, kun pelkäsin niin hemmetisti että revitään väkisin takahuoneeseen. Pakosta ko. puljussa kävin. Terveisiä teille "onnekkaille" paikallisille.
Tänään juuri näin, kun joku nainen sai juuri hirveät kilarit helsingin forumissa työntekijälle (ei tainnut olla vartija), huuteli vain, että tee saatana vaikka rikosilmoitus ja juoksi pois paikalta. EI kyllä tulisi mieleenkään käyttäytyä niin rumasti.
Kyllä mä tiedän oikeuteni, mutta ihan turha nostaa kauhea haloo siitä, että vartija katsoo laukkuuni, kun tiedän, ettei siellä mitään varastettua ole.
Saako vartija tehdä "perusteellisen" tarkastuksen jos epäilee että joku on piilottanut varastettua tavaraa vaginaan?