Miten eroon yksinkertaisesta kaverista?
Miten pääsisin eroon lapsuudenystävästäni hienovaraisesti, ja olematta ilkeä?
Olen yli 10v jälkeen muuttanut takaisin kotipaikkakunnalleni parempien töiden perässä. Olen vuosien ajan käynyt katsomassa tätä lapsuuden ystävää 1-2 kertaa vuodessa. Se on ollut ihan ok.. Mutta nyt kun olen muuttanut, ja olemme nähneet enemmän.. Niin minua alkaa vain aina ahdistaa ja ärsyttää olla hänen seurassaan.. Sillä meilä ei ole enää mitään muuta yhteistä kun yhteinen peruskoulutausta.
On välillä vaikeaa keksiä syitä miksi en voisi nähdä häntä. Hän käy myös työpaikallani, kyselemässä milloin pääsen töistä jne.
Miten sanoa, etten halua enää kuulu häneen elämään aktiivisesti? Olen yrittänut tekosyiden yms varjola vihjata ettei minua kiinnosta hänen seura.. Mutta hän ei tunnu tajuavan, vaan rupeaa "ahdistelemaan" entistä enemmän..
En haluaisi heti mitään "vihamiestä" kun olen muuttanut takaisin. Ja on ok vaihtaa muutaman kerran vuodessa pari sanaa. Mutta en millään jaksa olla enää hänen seurassaan tuntitolkulla.. :(
Alapeukutuksen ja haukkujen sijaan kaipaan apuja.
Kommentit (8)
Herrajee näitä kysymyksiä. Sanot ettei aikasi riitä nyt tähän ystävyyssuhteeseen. Onko vaikeaa?
Oletko varma, ettet itsekin ole hieman yksinkertainen kun et edes tätä ongelmaa pysty itse ratkaisemaan?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:20"]
Oletko varma, ettet itsekin ole hieman yksinkertainen kun et edes tätä ongelmaa pysty itse ratkaisemaan?
[/quote]
Vaikka ihmisistä helpoiten pääsee eroon vaikkapa perseilemällä, niin oman maineen ja itsensä vuoksi sitä kyllä haluaa varmaan toimia jotenkin tahdikkaasti.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:25"]
[/quote]
Vaikka ihmisistä helpoiten pääsee eroon vaikkapa perseilemällä, niin oman maineen ja itsensä vuoksi sitä kyllä haluaa varmaan toimia jotenkin tahdikkaasti.
[/quote]Eikö sun ei-yksinkertaisena ihmisenä pitäisi siis tästä yksin selviytyä? Vai ovatko tämän palstan typerät teinit ja roskaämmät omasta mielestäsi sinua paremmat ongelmanratkaisutaidot omaavia so. älykkäämpiä?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:25"]
[/quote]
[/quote]Eikö sun ei-yksinkertaisena ihmisenä pitäisi siis tästä yksin selviytyä? Vai ovatko tämän palstan typerät teinit ja roskaämmät omasta mielestäsi sinua paremmat ongelmanratkaisutaidot omaavia so. älykkäämpiä?
[/quote]
Yksin selviäminen on suomalainen motto. Kaiken lisäksi erehdyit pitämään minua aloittajana, vaikka mainitsin vain omasta kokemuksesta että jotkut ihmiset ovat niin äärettömän tyhmiä etteivät edes suoraan sanottuna ymmärrä sanomaa. Mutta eiköhän aloittaja yhden kerran jälkeen ymmärrä että täällä voi puhua vain toisten yksinkertaisuuksien kanssa, joilta ei kannata kysyä mitään järkevää.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:04"]
Miten pääsisin eroon lapsuudenystävästäni hienovaraisesti, ja olematta ilkeä?
Olen yli 10v jälkeen muuttanut takaisin kotipaikkakunnalleni parempien töiden perässä. Olen vuosien ajan käynyt katsomassa tätä lapsuuden ystävää 1-2 kertaa vuodessa. Se on ollut ihan ok.. Mutta nyt kun olen muuttanut, ja olemme nähneet enemmän.. Niin minua alkaa vain aina ahdistaa ja ärsyttää olla hänen seurassaan.. Sillä meilä ei ole enää mitään muuta yhteistä kun yhteinen peruskoulutausta.
On välillä vaikeaa keksiä syitä miksi en voisi nähdä häntä. Hän käy myös työpaikallani, kyselemässä milloin pääsen töistä jne.
Miten sanoa, etten halua enää kuulu häneen elämään aktiivisesti? Olen yrittänut tekosyiden yms varjola vihjata ettei minua kiinnosta hänen seura.. Mutta hän ei tunnu tajuavan, vaan rupeaa "ahdistelemaan" entistä enemmän..
En haluaisi heti mitään "vihamiestä" kun olen muuttanut takaisin. Ja on ok vaihtaa muutaman kerran vuodessa pari sanaa. Mutta en millään jaksa olla enää hänen seurassaan tuntitolkulla.. :(
Alapeukutuksen ja haukkujen sijaan kaipaan apuja.
[/quote] HAHHAHA; vai olette leikkineet samalla hiekkalaatikolla lapsena, noh, samankaltaisuus yhdistää, joten onhan se vaikeaa yksinkertaisen päästä eroon toisesta yksinkertaisesta, kun et sitä yksiniittisyydeltäsi ymmärrä, että miten pääsisit eroon......?
Teit tosta jo ketjun kerran.